  • 41. Data: 2010-02-09 19:48:03
    Temat: Re: Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Bernat w <news:6uhb7plt9n6j$.sf43psshr4gv$.dlg@40tude.net>:

    > Istnieją poważne podejrzenia, że
    > kierowcy przestali reagować na drodze na obiekty, które nie świecą. Dla
    > wielu piesi, rowerzyści, furmanki, zwierzyna leśna są niemal niewidoczni.

    Liczby podasz? Ile to więcej pieszych, rowerzystów zostało uszkodzonych -- z
    uwzględnieniem tych wielu...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 42. Data: 2010-02-09 20:21:36
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 09 Feb 2010 14:23:49 +0100, Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    wrote:

    >pogorszaja w istotny sposob, gorsze sa pomysly w stylu modnych ostatnio
    >wielokilometrowych wysepek uniemozliwiajace wyprzedzajacemu zjechanie na
    O co chodzi z tymi wysepkami? Ja po Polsce dużo nie jeżdżę i szczerze
    mówiąc nie wiem o co chodzi? Ma ktoś może zdjęcie tego czegoś.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 43. Data: 2010-02-09 20:30:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 20:21:36 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > O co chodzi z tymi wysepkami? Ja po Polsce dużo nie jeżdżę i szczerze
    > mówiąc nie wiem o co chodzi? Ma ktoś może zdjęcie tego czegoś.

    DK4 Kraków-Rzeszów.
    http://img132.imageshack.us/i/p1010025ar.jpg/
    http://img97.imageshack.us/img97/1167/289uf.jpg

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 44. Data: 2010-02-09 20:50:24
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 19:48:03 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > Liczby podasz? Ile to więcej pieszych, rowerzystów zostało uszkodzonych -- z
    > uwzględnieniem tych wielu...

    Nie podam, bo nie wiem. Ale jeżeli mający świetny wzrok Katanka miał
    problem z zauważeniem scenica bez świateł, to obawiam się, że rowerzystę
    spokojnie by rozjechał.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 45. Data: 2010-02-09 22:23:56
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Katanka wrote:
    > komu przeszkadzają światła?

    Austryakom.

    --
    Bydlę

  • 46. Data: 2010-02-09 23:18:47
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Bierzesz pod uwagę coraz większa ilość aut?

    Ale co wlasciwie chcesz udowodnic?, bo jak by nie kombinowac, to
    wychodzi: wieksza liczba samochodow = mniej wypadkow w stosunku do tejze
    liczby
    http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html
    W jednym z nich (2006) czytamy:
    " (...)Policyjne statystyki zanotowaly 46 876 wypadków, w których 5 243
    osoby poniosly smierc, a 59 123 doznaly obrazen. Dla porównania, w roku
    1989, w którym zarejestrowanych bylo o polowe mniej pojazdów silnikowych
    (8,6 mln, dzis 17 mln), odnotowano 46 338 wypadków drogowych, 6 724
    ofiary smiertelne i 53 639osób rannych."

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 47. Data: 2010-02-10 01:05:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 13:28:18 +0100, DrK napisał(a):

> [...]
    tach_1985__2008.html

    > W tych statystykach brakuje jednej, bardzo waznej rzeczy - ilosci
    > samochodow jezdzacych po drogach w danym roku. Bez tego nic one nie mowia...

    A nawet nie ilości samochodów, co ilości wozokilometrów.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 48. Data: 2010-02-10 06:52:04
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Przemysław Bernat wrote:

    > Czyli rowerzystę i pieszego uznajesz za niewidocznych? Poruszają się
    > wolniej od samochodu, ale są znacznie mniejsi od miniwana.

    Nie! Uznaję za MNIEJ widocznych od samochodu, który ma włączone światła.

    --
    Kacper Potocki | PS3/PSP/Wii/DSi/X360
    PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

  • 49. Data: 2010-02-10 07:50:53
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 10 Feb 2010 06:52:04 +0100, "Katanka" <k...@i...pl>
    wrote:

    >Nie! Uznaję za MNIEJ widocznych od samochodu, który ma włączone światła.
    Powiem ci jedno - mnie w tej chwili w Polsce dziwi, że jeszcze nie ma
    zmasowanej akcji mającej pokazać pieszym i rowerzystom, że należy być
    widocznym w trudnych warunkach pogodowych oraz w nocy. Ja dużo
    przebywam w Skandynwaii (akurat teraz Norwegia) i tak jak w dzień
    ludzie chodzą normalnie, to w nocy sytuacja zmienia się diametralnie.
    Spora większość ludzi ma na sobie coś odblaskowego, a to ,,kocie
    oczka'', a to opaski, a to ubrania mają wszyte elementy odblaskowe, a
    to kamizelki. To samo rowerzyści - błyszczą się i świecą jak choinki.
    Nikt się temu nie dziwi. Jak zacząłem w PL nosić kurtkę z opaskami to
    na początku muszę każdemu się tłumaczyć ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 50. Data: 2010-02-10 08:16:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-02-09 14:19, *GB* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > w tej chwili?
    >
    > Biorę (na tyle na ile można). Samochodów jest więcej, ale nie aż tyle. [...]

    Weź jeszcze jedno - określoną pojemność dróg. Kiedy jest już ciasno to
    nawet niewielki przyrost ilości samochodów jest krytyczny.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l