-
31. Data: 2013-06-28 23:16:46
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message
news:kqkp4h$pfh$1@dont-email.me...
> W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
>> diesla na 3000?
> a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
> maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy 5000
> obr/min?
to jakiś kosiarkowy ten diesel ;)
Pzdr
Piotrek
-
32. Data: 2013-06-29 00:53:45
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
> W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
>
>> diesla na 3000?
>
> a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
> maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
> 5000 obr/min?
Ale po płaskim nie ma siły ciągnąć? :)
-
33. Data: 2013-06-29 22:40:38
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2013-06-28 23:16, X-Man pisze:
>>> diesla na 3000?
>> a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
>> maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
>> 5000 obr/min?
>
> to jakiś kosiarkowy ten diesel ;)
nie kosiarkowy, stara dobra konstrukcja robiąca do remontu powyżej
miliona kilometrów - OM605.
--
Pozdr.
Michał
-
34. Data: 2013-06-29 22:41:47
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2013-06-29 00:53, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
>
>> W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
>>
>>> diesla na 3000?
>>
>> a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
>> maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
>> 5000 obr/min?
>
> Ale po płaskim nie ma siły ciągnąć? :)
po płaskim - przy 2500 EGR odpuszcza i dopiero wtedy silnik zaczyna życ..
--
Pozdr.
Michał
-
35. Data: 2013-06-30 00:06:25
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message
news:kqnggc$u3s$2@dont-email.me...
> W dniu 2013-06-29 00:53, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
>>> W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
>>>> diesla na 3000?
>>> a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
>>> maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
>>> 5000 obr/min?
>> Ale po płaskim nie ma siły ciągnąć? :)
> po płaskim - przy 2500 EGR odpuszcza i dopiero wtedy silnik zaczyna życ..
pierwsze co zrobiłem w aucie po zakupie było zaślepienie tego dziadostwa i
wyczyszczenie dolotu z tony nagaru ;)
Pzdr
Piotrek
-
36. Data: 2013-06-30 20:54:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:avysbxaa0d6o.8u2w93a98nw9.dlg@40tude.net...
> A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
> wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?
A kto tu pisze o stałej prędkości? Mowa o jest o zakresie obrotów.
Obecne diesle można spokojnie kręcić do 4000.
> No i jak już przy tym jesteśmy, to w moim samochodzie maksymalny moment
> obrotowy jest przy 6050rpm... Zalecasz jazdę ze stałą prędkością 50km/h na
> jedynce? ;)
Nie. Zalecam korzystanie z pełnego użytecznego zakresu obrotów.
>> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
>> zabijanie.
>
> A w jaki to sposób to ją zabija?
Tobie mam tłumaczyć działanie zmiennej geometrii w turbosprężarkach i
problemy z tym mechanizmem związane?
> Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
> smarowania.
Powiedz to użytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekającymi się
łopatkami w tych turbosprężarkach.
X
-
37. Data: 2013-06-30 21:15:56
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 27.06.2013 21:30, Jacek pisze:
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
> biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
> mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
> trzymam w granicy 2500 - 3000.
A co jest w instrukcji auta?
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
38. Data: 2013-07-02 09:48:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:54:41 +0200, Iksiński napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:avysbxaa0d6o.8u2w93a98nw9.dlg@40tude.net...
>
>> A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
>> wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?
>
> A kto tu pisze o stałej prędkości? Mowa o jest o zakresie obrotów.
Arbiter pisał: "(o ile nie mam potrzeby przyspieszania)"
Cała rozmowa o przyspieszaniu i maksymalnym momencie, to jest takie tam coś
gdzie jest najwyżej ziarno prawdy.
Wykresy momentu obrotowego i mocy które się robi na hamowni dotyczą
sytuacji kiedy gaz wciśnięty jest do dechy.
I owszem, można się jakoś tam nimi kierować przyspieszają z gazem
wciśniętym do dechy (przy czym pamiętając że jeżeli komuś zależy żeby
przyspieszyć jak najszybciej, należy wykorzystać bieg i obroty przy których
silnik generuje maksymalną moc).
Jeżeli ktoś tak bardzo chce się kierować wykresami, a ma potrzebę
przyspieszania lżej (np. gaz wciśnięty do połowy), to powinien zrobić sobie
na hamowni wykres z gazem wciśniętym do połowy.
A tam się okaże że kręcenie go do wyższych obrotów (jak najbardziej
użytecznych przy gazie wciśniętym do dechy) jest już zupełnie bez sensu.
A jadąc ze stałą prędkością, mając gaz wciśnięty ledwo-ledwo, a obciążenie
silnika na poziomie 10kW, wykres ten będzie wyglądał jeszcze inaczej. I
optymalne pod względem sprawności warunki pracy silnika są tam już przy
całkiem niskich obrotach - bo tak naprawdę interesujące są obroty przy
których silnik wygeneruje te 10kW przy jak najniższym zapotrzebowaniu na
paliwo.
> Obecne diesle można spokojnie kręcić do 4000.
No można, ale nie ma sensu trzymanie ich na takich obrotach przy obciążeniu
mniejszym niż maksymalne.
>>> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
>>> zabijanie.
>>
>> A w jaki to sposób to ją zabija?
>
> Tobie mam tłumaczyć działanie zmiennej geometrii w turbosprężarkach i
> problemy z tym mechanizmem związane?
Mechanizm jak to mechanizm.
>> Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
>> smarowania.
>
> Powiedz to użytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekającymi się
> łopatkami w tych turbosprężarkach.
Nie wykluczam że jakieś modele samochodów, wyposażone były w wadliwe
podzespoły.
Może nawet dało się przedłużyć życie wadliwego podzespołu, korzystając z
samochodu w inaczej nieprawidłowy sposób.
Ale nadal są to porady w stylu nieużywaj wycieraczek w deszczu, to dłużej
będą sprawne.
-
39. Data: 2013-07-08 07:04:55
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kqk8jb$atm$...@m...internetia.pl...
> Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby
> zmienić bieg zaświecają się przy 1750 właśnie
Ale to ma na celu obniżenie zużycia paliwa, a nie zachowanie silnika w
dobrym stanie, o dynamice takiej jazdy nie wspominając.