-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
<51cca705$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<kqicsu$mtn$1@node2.news.atman.pl>
<a...@4...net>
<kqputp$uvo$1@node2.news.atman.pl>
Date: Tue, 2 Jul 2013 09:48:41 +0200
Message-ID: <1i48szacqfxq2$.1sg2skz5dd6xh$.dlg@40tude.net>
Lines: 63
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.71.174
X-Trace: 1372751323 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1230 83.20.71.174:51402
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3562
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2497128
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:54:41 +0200, Iksiński napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:avysbxaa0d6o.8u2w93a98nw9.dlg@40tude.net...
>
>> A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
>> wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?
>
> A kto tu pisze o stałej prędkości? Mowa o jest o zakresie obrotów.
Arbiter pisał: "(o ile nie mam potrzeby przyspieszania)"
Cała rozmowa o przyspieszaniu i maksymalnym momencie, to jest takie tam coś
gdzie jest najwyżej ziarno prawdy.
Wykresy momentu obrotowego i mocy które się robi na hamowni dotyczą
sytuacji kiedy gaz wciśnięty jest do dechy.
I owszem, można się jakoś tam nimi kierować przyspieszają z gazem
wciśniętym do dechy (przy czym pamiętając że jeżeli komuś zależy żeby
przyspieszyć jak najszybciej, należy wykorzystać bieg i obroty przy których
silnik generuje maksymalną moc).
Jeżeli ktoś tak bardzo chce się kierować wykresami, a ma potrzebę
przyspieszania lżej (np. gaz wciśnięty do połowy), to powinien zrobić sobie
na hamowni wykres z gazem wciśniętym do połowy.
A tam się okaże że kręcenie go do wyższych obrotów (jak najbardziej
użytecznych przy gazie wciśniętym do dechy) jest już zupełnie bez sensu.
A jadąc ze stałą prędkością, mając gaz wciśnięty ledwo-ledwo, a obciążenie
silnika na poziomie 10kW, wykres ten będzie wyglądał jeszcze inaczej. I
optymalne pod względem sprawności warunki pracy silnika są tam już przy
całkiem niskich obrotach - bo tak naprawdę interesujące są obroty przy
których silnik wygeneruje te 10kW przy jak najniższym zapotrzebowaniu na
paliwo.
> Obecne diesle można spokojnie kręcić do 4000.
No można, ale nie ma sensu trzymanie ich na takich obrotach przy obciążeniu
mniejszym niż maksymalne.
>>> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
>>> zabijanie.
>>
>> A w jaki to sposób to ją zabija?
>
> Tobie mam tłumaczyć działanie zmiennej geometrii w turbosprężarkach i
> problemy z tym mechanizmem związane?
Mechanizm jak to mechanizm.
>> Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
>> smarowania.
>
> Powiedz to użytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekającymi się
> łopatkami w tych turbosprężarkach.
Nie wykluczam że jakieś modele samochodów, wyposażone były w wadliwe
podzespoły.
Może nawet dało się przedłużyć życie wadliwego podzespołu, korzystając z
samochodu w inaczej nieprawidłowy sposób.
Ale nadal są to porady w stylu nieużywaj wycieraczek w deszczu, to dłużej
będą sprawne.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.13 07:04 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=