-
21. Data: 2013-06-28 13:25:33
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"arek333" <a...@w...pl> wrote in message
news:51cd2e6f$0$1248$65785112@news.neostrada.pl...
> Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek, przejechane
> okolo 15 tysi nie jak kapelusznik i znowu sie tnie. Więc?Wg
> mnie ten wynalazek jest moze i fajny ale jakosc jego wykonania
> tragiczna, bądz zaprojektowania . Jak dla mnie wlasnie przez te
> lopatki to porazka silnikow TDI. Jakos w Toyocie nie mialem tego
> problemu nigdy ani nikt z moich znajomych. A w TDI i owszem spora czesc
> ludkow sie z tym zmaga. Ale kazdy ma swoje zdanie i tak niech
> pozostanie. Generalnie jazda na niskich obrotach zamula ten mechanizm i
> chyba sie z tym zgodzisz.
szczerze mówiąc nie wiem bo raczej nie jeżdżę jak kapelusznik ale znów powyżej
3000 silnika nie kręcę chyba że na autostradzie po mieście przy niższych
prędkościach nei ma takiej potrzeby...
Wymień turbo i na kolejne ~100kkm masz spokój ja za regenerowane do 1.9TDI dałem
1000zł (i to hybrydę z ARLa - mam silnik ALH) a stare jeszcze sprzedałem za 500.
Nie są to jakieś zawrotne kwoty biorąc pod uwagę że robisz to raz czy dwa na
całe życie auta.
Pzdr
Piotrek
-
22. Data: 2013-06-28 16:52:40
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Przemeq <p...@o...eu>
Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby
zmienić bieg zaświecają się przy 1750 właśnie, ja tak zmieniam
Drugie autko renault thalia 1.5 dci 65 km tak właśnie jeżdżone od 9lat
przebieg teraz 130 kkm nic sie nie dzieje
Jeśli byłoby szkodliwe to czemu producent tak wyskalował te strzałki
podpowiedzi że własnie jak jest max moment to każe zmienić bieg?
Przeme
-
23. Data: 2013-06-28 17:43:03
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 28 Jun 2013 16:52:40 +0200, Przemeq napisał(a):
> Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby
> zmienić bieg zaświecają się przy 1750 właśnie, ja tak zmieniam
> Drugie autko renault thalia 1.5 dci 65 km tak właśnie jeżdżone od 9lat
> przebieg teraz 130 kkm nic sie nie dzieje
> Jeśli byłoby szkodliwe to czemu producent tak wyskalował te strzałki
> podpowiedzi że własnie jak jest max moment to każe zmienić bieg?
Bo mu zalezy zeby auto przejechalo 6 lat/110kkm , ale nie 10/200kkm ?
:-)
ja tam badan trwalosci nie prowadzilem, ale maksymalny moment to na
pierwszy rzut oka rowniez maksymalne obciazenia silnika :-)
Choc tym razem pierwsze oko moze sie mylic :-)
J.
-
24. Data: 2013-06-28 17:52:19
Temat: Re: Jazda na obrotach poni?ej 2000
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 27.06.2013 23:28, scobowski pisze:
> Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D
Moja kobieta w pełni aprobuje rozmiar mojego penisa. Inne w przeszłości
też nie narzekały. :)
Wracając do tematu ta imitacja obecnie ma 107KM mocy i 262Nm momentu. Ta
sama moc, przy mniejszej masie ma swoje zalety (pomijając już kompletnie
mniejsze OC).
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
25. Data: 2013-06-28 21:31:47
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Irokez <n...@w...pl>
W dniu 2013-06-27 21:30, Jacek pisze:
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
> biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000,
> co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i
> przeważnie trzymam w granicy 2500 - 3000.
> Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
> jtdm i 1,9 jtd).
> Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
> Jacek
2.4JTD w Alfie 156 spokojnie dojechał do 200kkm zanim sprzedałem. Bez
wymiany dwumasy. Przy 2500-3000 zmieniałem bieg. Ciągnął ostro od 1700.
Co do zmiennych skrzydeł turbiny - od czasu do czasu dostawał i kopa :)
--
Irokez
-
26. Data: 2013-06-28 21:50:39
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze:
> diesla na 3000?
a jeśli ten diesel poniżej 2500 nie ma siły ciągnąć, bo wg. instrukcji
maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymalną przy
5000 obr/min?
--
Pozdr.
Michał
-
27. Data: 2013-06-28 21:52:05
Temat: Re: Jazda na obrotach poni?ej 2000
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2013-06-27 23:28, scobowski pisze:
>>> diesla na 3000?
>>
>> W instrukcji mojego napisano, że najlepiej utrzymywać silnik między
>> 2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przestały być niskoobrotowe.
>>
> Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D
ja akurat kawałeczek powyżej piszę o wolnossącym 2.5 litra sprzed 20 jak
nie więcej lat ..
--
Pozdr.
Michał
-
28. Data: 2013-06-28 22:50:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "arek333" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:51cd2e6f$0$1248$65785112@news.neostrada.pl...
> Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek,
> przejechane okolo 15 tysi nie jak kapelusznik i znowu sie tnie. Więc?Wg
> mnie ten wynalazek jest moze i fajny ale jakosc jego wykonania tragiczna,
> bądz
też słyszałem o tej zmiennej geometrii i problemach z zapiekaniem. Ja poki
co przejechalem 31 tys w sposób kapeluszniczy, czasem dociskam ale to
rzadko. I chyba mi działa wszystko bo moc jest. Zwykle przyspieszam do 2500.
Dziś to sprawdziłem, jeżdżę nawet od 1300. Powyżej 3000 to praktycznie nie
jeżdżę, raz na parę dni przycisnę do 4000 ale to juz kompletna rzadkość, bo
w moim silniku najlepszy ciąg jest od 2000-3000, powyżej to juz nie ma
takiego czadu
tu jest moja statystyka jazdy i silnik działa bez żadnych problemow
http://www.spritmonitor.de/en/detail/493252.html
> zaprojektowania . Jak dla mnie wlasnie przez te lopatki to porazka
> silnikow
Może masz problem z zarzucaniem dolotu przez syf z odmy i szlam wali na
turbo gdzie się przypala i powstaje nagar który bllokuje zmienną geometrię
> TDI. Jakos w Toyocie nie mialem tego problemu nigdy ani nikt z moich
> znajomych. A w TDI i owszem spora czesc ludkow sie z tym zmaga.
Nie znam turbodiesli Toyoty ale miałem toyotę i porównywać do wieśwagenów
nie ma co. Toyota jest bezobsługowa a w VW zawsze coś tam się zdarza. Inna
sprawa ze porównuję prostą corollę vvti do superba z turbiną. Inna sprawa ze
jak pojezdzilem tdi i wsiadlem do toyoty to odzułem porazke - gorsze fotele,
silnik benzynowy w ogole nie jedzie etc etc.
> swoje zdanie i tak niech pozostanie. Generalnie jazda na niskich obrotach
> zamula ten mechanizm i chyba sie z tym zgodzisz.
być może. Pewnie przyjdzie mi sie przekonać jak się rozwali dwumasa czy
turbo. Na razie nie mam tych problemow, a srednie spalanie w wielkim
samochodzie 5,5 jest ok. No i i moc taka ze zrywa przyczepnosc na dwójce
-
29. Data: 2013-06-28 22:51:48
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "arek333" <a...@w...pl>
Widzisz, tez mam wlasnie silnik ALH.Problem w tym, ze to regenerowane to
bedzie podobne jak moje po wyczyszczeniu raczej. Choć moze sie mylę
-
30. Data: 2013-06-28 23:15:10
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"arek333" <a...@w...pl> wrote in message
news:51cdf765$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...
> Widzisz, tez mam wlasnie silnik ALH.Problem w tym, ze to regenerowane to
> bedzie podobne jak moje po wyczyszczeniu raczej. Choć moze sie mylę
mylisz się, ponad rok jeżdżę na regenerowanym turbo, silnik zrobiony na 165KM i
nic się nie dzieje na razie zrobiłem jakieś 30kkm w tym 3x trasa Szkocja - PL,
stare turbo jeszcze dychało więc poszło na ebayu za to dałem dokładnie 1000zł i
uważam że przy takich cenach to wogóle nie ma się czym przejmować. Mogę
spokojnie polecić tu firmę transturbo z Mielca (wcześniej mi polecono na forach)
gość zna sie na rzeczy, robi dobrze i nie zdziera do tego daje gwarancję.
Regeneracja polega na wymianie wszystkich części wirujących i wyważeniu + nowa
zmienna geometria i gruszka podciśnienia to się nie ma prawa zatrzeć jak jest
dobrze zrobione.
Pzdr
Piotrek