  • Data: 2011-11-21 11:36:44
    Temat: Re: Jasny obiektyw tele do Nikona [poszukuje]
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-11-20 17:07:33 +0100, Barnaba <p...@g...com> said:

    > Kiedys szukalem informacji na temat odpowiedniego sprzetu do
    > fotografii lotniczej (z powietrza, nie z ziemi w strone nieba) po
    > Waszych wielu przydatnych odpowiedziach wybor padl w strone D7000. Po
    > zapoznaniu sie z tym milym body i kitowym obiektywem zaczynam szukac
    > innego szkla. Zalozmy poki co ograniczenia finansowe ok. 1000pln.
    > A reszta wymagan tak sie ksztaltuje: moze byc uzywany, staloogniskowy
    > tele z przedzialu 80-130, priorytetem jest jasnosc, moze byc bez AF, z
    > ostroscia sobie poradze. Czy znajde cos do podlaczenia przez adapter?
    > Co polecicie w tej kwocie? Czego szukac?

    Pełna dziura i nieskoność nie dadzą Ci ostrych zdjęć - właśnie
    powinieneś przymykać do f8-11.
    Z jasnych stałek z AFem w tym przedziale ogniskowych łapie się tylko
    85/1.8, a i to raczej trzeba dołożyć. Można poszukać jakiś starszych
    wersji manulanych AI-S 100/2.8, czy 135/2.8, ale IMHO to ślepa uliczka
    w tym przypadku.
    Na Twoim miejscu szukałbym raczej 70-300/VR.

    > Ponizej zamieszcze taka malutka galerie, w ostatnich zdjeciach widac
    > brak ostrosci przez slabe oswietlenie, duza czulosc niestety nie
    > pomaga.

    Nie jestem przekonany co do tej diagnozy. Ale ponieważ galeria jest w
    badziewiastym Flashu, nie da się wyciągnąć fot i podejrzeć EXIFa.

    > http://www.wix.com/piotrekfranczak/zpowietrza#!galer
    ia

    > W dodatku poprosze o jakies uwagi co do tej galerii, poki co w formie
    > testowej zamiescilem, nie jest to zaden spam ani reklama.

    1. Brak skategoryzowania zdjęć, widok miniaturek nie pozwala na szybki
    i wygodny wybór porządanego zdjęcia.
    2. Fotki maluśkie, w czasach monitorów fullHD wręcz mikroskopijne.
    3. Flash to ZŁO.

    de Fresz