  • 1. Data: 2011-11-20 16:07:33
    Temat: Jasny obiektyw tele do Nikona [poszukuje]
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    Witam serdecznie,

    Kiedys szukalem informacji na temat odpowiedniego sprzetu do
    fotografii lotniczej (z powietrza, nie z ziemi w strone nieba) po
    Waszych wielu przydatnych odpowiedziach wybor padl w strone D7000. Po
    zapoznaniu sie z tym milym body i kitowym obiektywem zaczynam szukac
    innego szkla. Zalozmy poki co ograniczenia finansowe ok. 1000pln.
    A reszta wymagan tak sie ksztaltuje: moze byc uzywany, staloogniskowy
    tele z przedzialu 80-130, priorytetem jest jasnosc, moze byc bez AF, z
    ostroscia sobie poradze. Czy znajde cos do podlaczenia przez adapter?
    Co polecicie w tej kwocie? Czego szukac?

    Ponizej zamieszcze taka malutka galerie, w ostatnich zdjeciach widac
    brak ostrosci przez slabe oswietlenie, duza czulosc niestety nie
    pomaga.

    http://www.wix.com/piotrekfranczak/zpowietrza#!galer
    ia

    W dodatku poprosze o jakies uwagi co do tej galerii, poki co w formie
    testowej zamiescilem, nie jest to zaden spam ani reklama.

    Z gory dziekuje wszystkim za odpowiedzi!

    --
    Piotrek

  • 2. Data: 2011-11-21 11:36:44
    Temat: Re: Jasny obiektyw tele do Nikona [poszukuje]
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-11-20 17:07:33 +0100, Barnaba <p...@g...com> said:

> [...]
    > ostroscia sobie poradze. Czy znajde cos do podlaczenia przez adapter?
    > Co polecicie w tej kwocie? Czego szukac?

    Pełna dziura i nieskoność nie dadzą Ci ostrych zdjęć - właśnie
    powinieneś przymykać do f8-11.
    Z jasnych stałek z AFem w tym przedziale ogniskowych łapie się tylko
    85/1.8, a i to raczej trzeba dołożyć. Można poszukać jakiś starszych
    wersji manulanych AI-S 100/2.8, czy 135/2.8, ale IMHO to ślepa uliczka
    w tym przypadku.
    Na Twoim miejscu szukałbym raczej 70-300/VR.

    > Ponizej zamieszcze taka malutka galerie, w ostatnich zdjeciach widac
    > brak ostrosci przez slabe oswietlenie, duza czulosc niestety nie
    > pomaga.

    Nie jestem przekonany co do tej diagnozy. Ale ponieważ galeria jest w
    badziewiastym Flashu, nie da się wyciągnąć fot i podejrzeć EXIFa.

    > http://www.wix.com/piotrekfranczak/zpowietrza#!galer
    ia

    > W dodatku poprosze o jakies uwagi co do tej galerii, poki co w formie
    > testowej zamiescilem, nie jest to zaden spam ani reklama.

    1. Brak skategoryzowania zdjęć, widok miniaturek nie pozwala na szybki
    i wygodny wybór porządanego zdjęcia.
    2. Fotki maluśkie, w czasach monitorów fullHD wręcz mikroskopijne.
    3. Flash to ZŁO.

    de Fresz

  • 3. Data: 2011-11-21 19:28:38
    Od: Barnaba <p...@g...com>

    On 21 Lis, 12:36, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Na Twoim miejscu szukałbym raczej 70-300/VR.

    Czytam tez troche o Tokinie 50-135 f2.8, cenowo podobnie (chociaz
    ciezko znalezc na rynku), ta stabilizacja w 70-300VR sie cieszy
    dobrymi opiniami. Poszukam jeszcze informacji i cos pomacam w wolnej
    chwili.

    > Nie jestem przekonany co do tej diagnozy. Ale ponieważ galeria jest w
    > badziewiastym Flashu, nie da się wyciągnąć fot i podejrzeć EXIFa.

    Zdjecia mialy byc tylko pogladowe, taka mala wizytowka, aczkolwiek
    pomysle nad czyms bardziej konkretnym, wiem ze flash to zlo,
    szczegolnie dla uzytkownikow Apple'a. A zeby sie pouczyc html'a,
    musialbym wrocic do nauki z liceum, a mnie sie nie chceee. Nad forma
    galerii pomysle, bo rzeczywiscie to przewijanie zaczyna sie robic dla
    mnie irytujace. W kazdym badz razie dziekuje za wskazowki.

    --
    Pozdrawiam,
    Barnaba

  • 4. Data: 2011-11-21 20:02:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-11-20 17:07, Barnaba pisze:
> [...]
    > A reszta wymagan tak sie ksztaltuje: moze byc uzywany, staloogniskowy
    > tele z przedzialu 80-130, priorytetem jest jasnosc, moze byc bez AF, z

    Samyang 85/1.4

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 5. Data: 2011-11-22 07:18:10
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Samyang 85/1.4

    samayang jest zarębisty - używam go z Canonem od ponad roku...
    ale to jest manualne szkło...
    ale zestaw 85/1.4 i ten nowy chyba 35/1.4
    to dobry plan.
    pozdr.
    gr

  • 6. Data: 2011-11-22 09:35:56
    Od: Les <s...@p...fm>

> [...]
    > testowej zamiescilem, nie jest to zaden spam ani reklama.
    >
    > Z gory dziekuje wszystkim za odpowiedzi!

    Witam,
    galeria, przez to że tak "nietypowa", to ciekawa.
    Niestety, pomimo szybkiego łącza zdjęcia długo się otwierają.
    WIELKI PODPIS tylko przeszkadza - wystarczy mały - jak kogoś
    zainteresują zdjęcia, to sobie poszuka autora.
    Napisy czym zrobione bez sensu.

    Pozdrawiam
    Les

  • 7. Data: 2011-11-22 12:05:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-11-21 20:28:38 +0100, Barnaba <p...@g...com> said:

> [...]
    > ciezko znalezc na rynku), ta stabilizacja w 70-300VR sie cieszy
    > dobrymi opiniami. Poszukam jeszcze informacji i cos pomacam w wolnej

    A żeś się uperł na tą jasność. No ale jak tam sobie chcesz. Tylko nie
    płacz później, że zdjęcia jakieś takie jeszcze bardziej mydłowate.

    > a.
    >
    > Zdjecia mialy byc tylko pogladowe, taka mala wizytowka, aczkolwiek
    > pomysle nad czyms bardziej konkretnym, wiem ze flash to zlo,
    > szczegolnie dla uzytkownikow Apple'a.

    Hę? Z tego co widzę na własne oczy Flash na Jabolach działa bezproblemowo.

    > A zeby sie pouczyc html'a,
    > musialbym wrocic do nauki z liceum, a mnie sie nie chceee.

    Jest multum templatek w necie.

    de Fresz

  • 8. Data: 2011-11-22 14:09:47
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 22.11.2011 13:05, de Fresz wrote:

    > Hę? Z tego co widzę na własne oczy Flash na Jabolach działa bezproblemowo.

    Na tabletach z ogryzkiem też?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 9. Data: 2011-11-22 14:16:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-11-22 15:09:47 +0100, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Na tabletach z ogryzkiem też?

    Ani na tabletach, ani na telefonach, ani na AppleTV. Ale to jak mnie
    pamięć nie myli niejedyne produkty tej firmy.

    de Fresz

  • 10. Data: 2011-11-22 14:42:18

    On 22.11.2011 15:16, de Fresz wrote:

    > Ani na tabletach, ani na telefonach, ani na AppleTV. Ale to jak mnie
    > pamięć nie myli niejedyne produkty tej firmy.

    Ale popularne. Więcej osób ma iphone czy ipada niż regularnego ogryzka.

    --
    http://szumofob.eu