    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jasność różnych obiektywów
    Date: Fri, 2 Apr 2010 15:15:49 +0200

    On 2010-04-02 14:22:33 +0200, "Robert_J" <r...@w...pl> said:

    > Dokładnie o to mi chodzi :-). Jakiego rzędu mogą być różnice wynikające
    > właśnie z wewnętrznych odbić, ilości soczewek, tłumienia poszczególnych
    > warstw itp. Bo może okazać się, że "markowy" obiektyw z f4 może być tak
    > naprawdę jaśniejszy od cudaka z f2,8 lub 3,5 ;-))). Tzn. w tym
    > pierwszym do matrycy dotrze bezwzględnie więcej światła. Choć jakoś nie
    > wyobrażam sobie że te różnice, jeśli są, były aż tak duże. Choć kto
    > wie....

    Pół EV bym się nie zdziwił. Oczywiście biorąc pod uwagę wartości skrajne.
    Ale te rozważania są właściwie akademickie, bo wpływu na jakość
    naświetlenia nie mają. Geometrycznie też nie mają na GO. Realny wpływ
    tylko na najkrótszy czas naświetlania. Jeśli jest krytyczny to tak.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam