  • Data: 2015-06-17 10:38:15
    Temat: Re: Japońska robota chińskimi rękoma.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Akond ze Skwak" napisał w wiadomości
    >Mianowicie rozebrałem oryginalną, świeżo kupioną za nie małe
    >pieniądze baterię Nikona.
    >Dlaczego to zrobiłem pomińmy, w każdym razie cel został osiągnięty.
    >Bateria jedyna w swoim rodzaju EN-EL22 do aparatu Nikon 1 J4 i
    >żadnego innego.
    >i oberwaniu resztek plastiku oczom moim ukazał się napis ...
    >Panasonic.
    >Na obudowie baterii było :

    baterii czy ogniw/a w srodku ?

    >MADE IN CHINA
    >NIKON CORP., JAPAN

    No coz - Nikon ogniw li-ion nie robi. Wiec w srodku musi byc cos
    innego.
    Podobnie jak np Nokia, Microsoft, Dell, LG, Samsung (choc tu nie
    bylbym pewien).
    A kazda wielka firma ma wiele fabryk, ostatnio duzo w Chinach.
    Globalizacja.

    I niby nie ma w tym nic zlego, tylko zawsze pozostaje pytanie jak z
    jakoscia.
    Choc oczywiscie nie musi to pochodzic z wlasnej fabryki - wiec sie nie
    zdziw ze Nikon zamowi baterie u chinskiego podwykonawcy, ktory
    zmontuje je z ogniw z chinskiej fabryki Panasonica, obudowy od innego
    chinczyka i ukladow scalonych z Malezji ...

    Ty lepiej ten aparat obejrzyj - made in japan ? Obiektyw tez ?

    J.