  • 21. Data: 2015-11-02 17:04:06
    Temat: Re: Janusze elektryki :)
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    bkAefY5ePHMBsP7gAmgcxgtHm,w400.jpg

    > Spoko, ja nie robię sobie żartów - sam miałem okazję gasić u kogoś
    > gniazdko elektryczne, bo przewody luźne były. Zgasiłem, wysuszyłem,
    > oczyściłem, dokręciłem, było gut.
    > Ja wykpiwam bylejakość. A ta potrafi być potwornie niebezpieczna.

    > Są dobre, acz pirometr często wystarczy.

    > Oczywiście nie deprecjonuję kamer, tylko nie zawsze warto wytaczać
    > armatę na muchy.

    W domu to nawet ręką ostrożnie dotkniesz i zauważysz różnicę. Zresztą
    jeżeli mieszkasz i na codzień używasz tę instalację, to zauważysz że coś
    zaczyna inaczej pracować. Jak w samochodzie, gdzie dziwne stukanie,
    skrzypienie zaalarmuje właściciela.
    Przemysłowo tak jest łatwiej - po prostu idziesz i oglądasz obrazki,
    reagując na jasne przegrzania. Pirometrem musisz przemiatać. Zresztą z
    większej odległości masz problem, bo to nie jest punkt pomiarowy, tylko
    coraz szerszy stożek pola widzenia czujnika.
    Na mnie zrobiła wrażenie kontrola, jaką sobie sam narzucił elektryk w
    obiekcie handlowym. Właził pod dach i patrzył od góry na oprawy
    świetlówek po wielu godzinach świecenia. Następnie zabierał się za
    podejrzane, które wykazały się cieplejszymi plamami. Gdyby miał każdą z
    osobna odwiedzić, to nic innego by nie robił. Takie przykładowe zdjęcie
    widziałem również w materiałach na temat IR.