  • 1. Data: 2015-10-31 19:15:31
    Temat: Janusze elektryki :)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_Yr75K6D
    bkAefY5ePHMBsP7gAmgcxgtHm,w400.jpg

    Pewnie pomalowali cynobrem :)

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048
    222478125 222478457 814605444 717857100 222478205 616279900 222478190

  • 2. Data: 2015-10-31 20:08:49
    Temat: Re: Janusze elektryki :)
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ACMM-033 napisał:
    > http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_Yr75K6D
    bkAefY5ePHMBsP7gAmgcxgtHm,w400.jpg

    > Pewnie pomalowali cynobrem :)

    Ty się nie śmiej - to jest naprawdę duży problem. Kamery termowizyjne są
    doskonałe do wykrywania takich problemów i dlatego mimo wysokiej ceny
    szybko się rozpowszechniają. Przegrzewanie widać nawet przez plastikowe
    obudowy. Nawet kolej korzysta z termowizji przy wykrywaniu
    przegrzewających się łożysk kół, czy zacierających hamulców.

  • 3. Data: 2015-10-31 20:39:22
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-31 o 19:15, ACMM-033 pisze:
    Odczep się od Janusza, to w sumie rzadkie
    imię, a takie paściarstwo potrafi zrobić każdy Mietek.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-10-31 20:59:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    janusz_k pisze tak:

    > W dniu 2015-10-31 o 19:15, ACMM-033 pisze:
    > Odczep się od Janusza, to w sumie rzadkie
    > imię, a takie paściarstwo potrafi zrobić każdy Mietek.

    Janusze to szybciej wzorowi zięciowie. Zawsze mają wzorowy porządek w
    bagażniku Skody Octavii. To raczej Ryśki i Zdziśki ;)

    Po czym poznać dobrego elektryka?

    kawał największego ch. na budowie ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2015-10-31 21:18:35
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-31 o 20:59, PiteR pisze:

    > Janusze to szybciej wzorowi zięciowie. Zawsze mają wzorowy porządek w
    > bagażniku Skody Octavii. To raczej Ryśki i Zdziśki ;)

    :)

  • 6. Data: 2015-10-31 21:45:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Janusze to szybciej wzorowi zięciowie. Zawsze mają wzorowy porządek w
    > bagażniku Skody Octavii. To raczej Ryśki i Zdziśki ;)

    No co Ty! Wszystkie Ryśki to fajne chłopy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-10-31 21:58:56
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-10-31 o 20:08, Maciek pisze:
    > Kamery termowizyjne są
    > doskonałe do wykrywania takich problemów i dlatego mimo wysokiej ceny
    > szybko się rozpowszechniają. Przegrzewanie widać nawet przez plastikowe
    > obudowy.

    No tu bym uważał - zwykle tworzywa sztuczne stanowią barierę dla
    podczerwieni, a to co widać to po prostu nagrzane tworzywo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2015-10-31 23:45:25
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > No tu bym uważał - zwykle tworzywa sztuczne stanowią barierę dla
    > podczerwieni, a to co widać to po prostu nagrzane tworzywo.

    Powiem tak - przez obudowę telewizora CRT widać wyraźnie płytkę
    kineskopu i nagrzaną szyjkę. Przez obudowę zasilacza do laptopa widać
    gdzie są grzejące się elementy. To nagrzane tworzywo obudowy dość dobrze
    pozwala na znalezienie nagrzanych (przegrzewających się) elementów
    wnętrza. Zmieniając punkt widzenia wokół urządzenia równocześnie
    zmieniasz punkt widzenia na te elementy. Efekt jest jak najbardziej
    przestrzenny. Jasne że nie widać tego tak, jak bez obudowy ale efekt
    jest bardzo dobrze widoczny. Tak to wygląda w praktyce.

  • 9. Data: 2015-11-01 01:18:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    PeJot pisze:

    > No tu bym uważał - zwykle tworzywa sztuczne stanowią barierę dla
    > podczerwieni, a to co widać to po prostu nagrzane tworzywo.

    Zależy jakie plastiki i o której podczerwieni mowa.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 10. Data: 2015-11-01 10:13:50
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik AlexY napisał:

    > Zależy jakie plastiki i o której podczerwieni mowa.

    W termowizji mówi się o dalekiej podczerwieni, czyli termicznej. To nie
    noktowizor dla bliskiej podczerwieni. Dla bliskiej wystarczy aparat
    cyfrowy lub kamera. Tyle że dla tych urządzeń żelazko nagrzane i zimne
    wygląda tak samo.
    Dla podczerwieni termicznej, plastiki bezpośrednio przezroczyste nie są,
    nawet szkło nie jest. To nie german, czy selenek cynku, które są
    przezroczyste dla dalekiej, termicznej podczerwieni. Za to miejscowe
    nagrzanie obudowy przez promieniowanie od wewnątrz, powoduje że te
    nagrzane elementy ze środka są dobrze widoczne. I to zjawisko do
    lokalizacji uszkodzeń, jakie pokazał w pierwszym mailu kol. ACMM,
    świetnie się nadaje. Powierzchnia obudowy z pewnością ujawniłaby
    potencjalne źróło pożaru jeszcze przed jej otwarciem i naocznym
    zaobserwowaniem złącza wiśniowego z gorąca.
    Gorzej, jeżeli obudowa jest metalowa. Wtedy szybkie rozpraszanie ciepła
    rozmywa je w dużą plamę i raz że wnętrze musi się mocniej grzać a dwa
    lokalizację widać tylko z grubsza. Jednak i tu kamery termowizyjne
    bardzo pomagają. Polecam udział w jakimś pokazie lub lekturę np.:
    http://www.kameratermowizyjna.com/pliki_do_pobrania_
    files/przemysl%20zastosowanie.pdf

    na str. 15, na dole jest pokazane co widać przez plastikowe obudowy
    skrzynek bezpiecznikowych. Resztę materiału też warto poczytać.