  • Data: 2010-01-12 14:12:43
    Temat: Re: Janko Muzykant -- Tyś robotowiec...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Nie Janko, on naprawdę stabilizował (w swym zamiarze) i jedno, i drugie
    > naraz.

    Nie da się tak jak... nie da się skonstruować czarnej żarówki (robiącej
    ciemność).

    > I (o czym pisze Twój ?następca?) ogranicznik prądowy to nie stabilizator
    > natężenia prądu.

    Ogranicznik prądowy to jak sama nazwa wskazuje, układ ograniczający
    prąd. Może ''wypuszczać go'' maksymalnie tyle, na ile został
    skonstruowany (wtedy mamy stabilizator prądu), może też działać inaczej
    - wypuszcza go mniej niż maksymalnie może przy pracy, gdy nie działa
    (ogranicznik z podcięciem), albo w ogóle (wymaga resetu). Czasem w
    stanie przeciążenia sonduje obciążenie krótkimi impulsami (tak np.
    pracują wiatraczki w pecetach). W pewnym sensie bezpiecznik też spełnia
    taką funkcję.
    Jednak najczęściej spotykane stabilizatory napięcia powyżej pewnego
    prądu funkcjonują jak stabilizatory prądu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl