    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Janko Muzykant -- Tyś robotowiec...
    Date: Mon, 11 Jan 2010 23:20:59 -0800 (PST)

    On 12 Jan., 08:04, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "KILu" hih4ap$a...@i...gazeta.pl

    > Akurat tu nie masz racji. ;)

    > To jest oczywiste -- i o to nie pytam. :)

    > Co to znaczy 'generalnie'? Jest czy nie jest?
    > Je li jest, to do jakiej warto ci?
    > (jaka jest uznawana za warto po dan ?)

    > Co to znaczy 'po inicjalizacji'? Sygna owe druty USB m wi portowi,
    > e ma si inicjalizowa czy po prostu USB zauwa a, e kto podbiera
    > pr d i pozwala w wczas na 500 mA?

    > OK -- mo e mierzy . Ale czym innym jest wiedza a czym innym stabilizowanie.
    > A mo e urz dzenie m wi, ile chce pr du i USB tak stabilizuje?

    innych urzadzen, ktore mozesz podlaczyc do
    producenci nic sobie nie robia ze specyfikacji i na
    takim wynalazkiem - nie trzymajacy specyfikacji
    specyfikacji zasilaczem okazaly sie moze nie
    pobrania ponad 500mA komputer bedzie krzyczal o probie

> [...]
    > r wne 5 V z uwzgl dnieniem tolerancji) i obci enie, czyli oporu,
    > czymkolwiek by on mia by . Nie ma tu wi c mowy o stabilizowaniu pr du.

    > OK -- mamy rezystor w lampce. Ale czy lampka zawsze bierze 100 mA albo 200 mA, albo
    500 mA?
    > Czy bierze tyle, ile chce bra , o ile bierze mniej ni 500 mA?
    >
    > -=-
    >
    > Pytanie nie znalaz o odpowiedzi -- jest stabilizacja [nat enia] pr du czy jej nie
    ma?

    > --
    >    .`'.-.         ._.                           .-.

    nie ma i byc nie moze.
    jest stabilizacja napiecia.
    stabilizacja w tym sensie ze kontroluje napiecie i w pewnym zakresie
    obciazen dba o to by bylo ono stale ( tzn wahalo sie w pewnym
    dopuszczlnym malym zakresie ) .
    pobor pradu nie jest mierzony/ stabilizowany .

    ale musisz jedno zrozumiec.
    ze jesli masz odbiornik o stalej mocy i napiecie jest stabiliozowane
    to tym samym jest prad dla tego odbiornika posrednio stabilizowany.
    Nie nazywa sie tego stabilizacja pradu , gdyz automatyka mierzy
    napiecie i czuwa nad jego stabilnoscia , nie mierzy poboru pradu.

    zreszta masz tak rozne zasialcze
    w cenie od 100 zl do paru tysiecy .wbudowac mozna co sie chce .
    stbilizacja pradu jest tutaj niepotrzebna

    pobor pradu zalezy od mocy odbiornika i ten jest zmienny ze zmiana
    tej mocy.