eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJakość poszczególnych egzemplarzy ob. Canon EF 24-70/2.8L i 16-35/2.8L Re: Jakość poszczególnych egzemplarzy ob. Canon EF 24-70/2.8L i 16-35/2.8L
  • Data: 2009-08-11 09:58:08
    Temat: Re: Jakość poszczególnych egzemplarzy ob. Canon EF 24-70/2.8L i 16-35/2.8L
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Oprócz całego mojego wywodu i chęci posłuchania waszego zdania na ten
    > temat mam też pytanie/a:
    >
    >   Jakich wad spodziewać sie po tych obiektywach? (Canon EF 24-70/2.8L i
    > 16-35/2.8L )
    > Czy te wszystkie opinie są przesadzone? Może nadal można kupić L w
    > ciemno, podłączyć i nie bać sie o wady?

    NIE

    > Obiektywy będą pracowały z 5dMK2

    nie mam 16-35 ale mam ten drugi

    i zadalem sobie trud by dokladnie go pomierzyc a takze mam
    doswiadczenia praktyczne , choc lezy teraz w torbie.

    na pelnej dziurze rozdzielczosc tego obiektywu wyraznie spada , mozna
    mowic juz prawie ze o mydleniu , tragedii nie ma ale jest widocznie
    gorsza , natomiast od 4,0 rozdzielczosc zaczyna byc b dobra na 5,6
    podchodzi pod stalki.

    z tym ze stosunkowo slabo pracuje na 70 mm.

    nie jest to obiektyw pod aps-c i tutaj nie ma sensu , dla FF trudno
    bedzie znalezc lepszy

    ale jest ale

    POmierzylem dokladnie prace AF
    i tutaj jest fatalnie.

    Dla kazdej ogniskowaj zmienia sie sklonnosc do FF/BF

    np na ogniskowej 70 mm moj obiektyw ostrzy prawidlowo a na 24 mm jest
    kolosalny BF ( z odl ok 2 m BF wynosi ok 50 cm - 25% odleglosci - w
    takich warunkach pracuje jak szklo butelkowe )

    na ogniskowych posrednich jest jeszcze jakosc inaczej.

    doszedlem do tego za na zakresie 24-50 stosuje autotunig -10
    na zakresie ok 50-70 bez autotuningu.
    a w takich warunkach praca jest uciazliwa .
    mowa o pracy z AF detekcja fazy.
    Obiektyw wiec tylko przez przypadek moze osiagnac swoja mozliwa
    rozdzielczosc.

    Na pracy z LV i detekcja kontrastu trafia z ostroscia oczywiscie i
    wtedy w2idac mozliwosci obiektywu.
    Obraz jest zajebisty z wyjatkiem 2,8 - tutaj jest slabszy.

    Na FF wymagani co do rozdzielczosci obiektywu sa nieco mniejsze wiec
    jakosc tutaj jest b.dobra ( alw robilem tylko w analogu)

    Jesli bedziesz kupowal i mial mozliwosc wyboru to sprawdz konkretnie
    jak wspolpracuje AF z konkretnym korpusem.
    to trzeba sprawdzic na komputerzy , monitor aparatu troche
    przeklamuje.

    DO aps-c obiektyw bez sensu
    do FF trodno o lepsza alternatywe - chyba tylko stalki.

    troche wykresow ukazujacych problem znajdziesz tutaj ( sa tam tez i
    inne obiektywy , ale znajdziesz miedzy innymi i 24-70)

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#

    , z tym ze rozdzielczosc mierzona przy uzyciu c50d.
    wartosci liczbowe z c5d beda inne, sam problem pozostaje aktualny w
    kazdym formacie.