  • 21. Data: 2011-10-31 19:56:07
    Temat: Re: Jakość elementów rozrządu.
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-10-31 15:34, mleko pisze:
    > On 2011-10-31 11:23, Iglo wrote:
    >>

    > Z jakością rozrządów jest podobnie jak z przebiegami między wymianą
    > oleju. Pewna firma na "f" zaczęła reklamowac swoj nowy samochod,
    > deklarujac wymiany oleju co 25kkm, i nagle druga, konkurencyjna firma
    > tez na "f" wydluzyla okres wymiany w swoich autach z 15kkm na 25kkm,
    > zupelnie nic nie zmieniajac w silnikach.
    > Ale i tak wielu urzytkownikow to nic nie nauczylo i wymieniaja olej co
    > 10kkm i twierdza, że dbaja o swoj silnik.

    A jedna firma, której nazwa ma 3 litery, zaczyna się na 'B'
    a kończy na 'W' zaleca wymianę oleju w silniku diesla R6
    bi-turbo co 30.000,00 km. Wymieniam około 22-25 kkm,
    bo silnik zaczyna ciszej pracować.

    A wymiana rozrządu? 4 lata temu zmieniałem w CL500 przy
    przebiegu 250.000 km

    Właśnie: dlaczego dużo mniej popularne teraz są łańcuchy
    i stosuje się paski? Niższa cena samego łańcucha?

    Kiedyś był w oplu silnik C30SEJ (R6 3.0 24V w senator i omega).
    Ten silnik miał opinie nieśmiertelnego. Wszystko się rozpadało,
    a motoryna była ok. Potem jacyś mądrzy stwierdzili, że zrobimy
    silnik V6. No to zrobili X30XE. Wszystko było OK, ale on się
    koszmarnie pieprzył.

    Niech mi ktoś powie: dlaczego oni wpadli na tak genialny pomysł?

  • 22. Data: 2011-10-31 20:17:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-31 11:28, Iglo pisze:
    > Iglo<f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    >
    > Sorki, jeszcze raz.
    > Zastanawia mnie fakt, co wpływa na różnicę w ilości kilometrów przejechanych
    > między wymianami rozrządu w różnych pojazdach, pamiętam jak miałem DU Tico,
    > tam było grubo poniżej 100tyś km, teraz standardem jest 100- 120 tyś, a nowe
    > auta nawet 150tyś.

    W rozważaniach jeszcze należy pamiętać, że mówimy nie o ilości
    kilometrów po których pasek się zerwie, a o deklarowanym przez
    producenta przebiegu po którym pasek należy wymienić.

    A to niekoniecznie to samo.

    Wszystko jest wynikiem jakiejś tam kalkulacji.
    Np. taki sam układ rozrządu na takim samym pasku, w silniku
    bezkolizyjnym może zakładać dłuższy przebieg między wymianami niż to
    samo w silniku kolizyjnym.

  • 23. Data: 2011-10-31 21:14:40
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-31 18:18:25 +0000, "DJ" <d...@p...onet.pl> said:

    > Czym sie rozni 10 km od 10 m3 wody?

    10 *metrów sześciennych* to objętość, 10 km to długość - ale nie wody!
    I oczywiście wiesz, że metry sześcienne są policzalne, a sama woda nie?

    --
    Bydlę

  • 24. Data: 2011-10-31 21:17:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 31-10-2011 19:56, megrims pisze:
    > Właśnie: dlaczego dużo mniej popularne teraz są łańcuchy
    > i stosuje się paski? Niższa cena samego łańcucha?

    Kosztowniejsza i bardziej pracochłonna wymiana łańcucha? Mniejsze koszty
    eksploatacji przez pierwsze 150.000km? ;)
    ATSD Suzuki we wszystkich benz. nadal stosuje łańcuchy.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 25. Data: 2011-10-31 21:24:52
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > 10 *metrów sześciennych* to objętość, 10 km to długość - ale nie wody!
    > I oczywiście wiesz, że metry sześcienne są policzalne, a sama woda nie?

    jesteś nie- czy słabo "wykształocny" ?

  • 26. Data: 2011-10-31 21:46:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-31 21:14, Bydlę pisze:

    > 10 *metrów sześciennych* to objętość, 10 km to długość - ale nie wody!
    > I oczywiście wiesz, że metry sześcienne są policzalne, a sama woda nie?

    Wydaje mi się że jednostka miary zawsze jest policzalna :P ale mogę się
    mylić ;)
    Nie ważne czy to butelka wody czy m3 wody czy 3 kroki drogi czy 3km
    drogi. Tak więc i woda i droga same w sobie są niepoliczalne.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 27. Data: 2011-10-31 21:55:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 10:28:18 +0000 (UTC), Iglo napisał(a):
> [...]
    > tam było grubo poniżej 100tyś km, teraz standardem jest 100- 120 tyś, a nowe
    > auta nawet 150tyś. Czy chodzi o jakość paska czy coś innego?

    Jesli chodzi a Daewoo, to ja wiem - napisac 90kkm jest latwo.
    Tylko nie wolno tego robic jak sie daje 3 lata gwarancji :-)

    > Bo teoretycznie
    > zakładając "nowoczesny" pasek do starego tico to powinien pochodzić dłużej,
    > znaczy wyjeździć większy przebieg bez ryzyka zerwania.

    Moze byc wieszy rozmiar, albo inne promienie giecia.

    J.

  • 28. Data: 2011-10-31 22:13:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 21:46:51 +0100, Lewis napisał(a):

    > Wydaje mi się że jednostka miary zawsze jest policzalna :P ale mogę się
    > mylić ;)

    Znajac matematykow, to wymyslili i jakies niepoliczalne _jednostki_.
    Za to wartosci miar z reguly sa niepoliczalne, chyba ze to jakas
    skwantowana wielkosc :-)

    > Nie ważne czy to butelka wody czy m3 wody czy 3 kroki drogi czy 3km
    > drogi. Tak więc i woda i droga same w sobie są niepoliczalne.

    Woda to akurat z czasteczek zrobiona, w odroznieniu od przebiegu do
    zerwania paska :-)

    J.

  • 29. Data: 2011-10-31 22:45:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Jesli chodzi a Daewoo, to ja wiem - napisac 90kkm jest latwo.
    > Tylko nie wolno tego robic jak sie daje 3 lata gwarancji :-)

    W Lanosie było 60 kkm ale wymienili przy 45 i 90kkm bez zbędnego
    gadania.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2011-10-31 23:12:16
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-31 20:46:51 +0000, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> said:

    > Wydaje mi się że jednostka miary zawsze jest policzalna

    I w tym sęk, ale niektórzy nie pojmą, a jeśli w kóncu do nich dotrze,
    to będą szli w zaparte.
    ;-)

    > Nie ważne

    Nieważne.

    > czy to butelka wody czy m3 wody czy 3 kroki drogi czy 3km drogi.

    Tak, te wszystkie są policzalne.

    > Tak więc i woda i droga same w sobie są niepoliczalne.

    Zgadza się - woda nie, sól nie, powietrze nie itd.

    --
    Bydlę