  • Data: 2014-03-02 21:22:06
    Temat: Re: Jakiej marki kupic akumulatory żelowe do UPS?
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/02/2014 05:39 PM, forestdumb wrote:
    > Ceny są rózne, marek masa. Wiadomo że cena niska moze wzbudzic watpliwosci.
    > Kupuje tego wiecej wiec jakas oszczednosc by byla. Ktos robil testy i
    > moze sie podzielic informacjami?

    Używam od wielu lat co popadnie, głównie tańszych.
    Jeżeli UPS jest obciążony do ok. 20%, to większej różnicy nie ma. Przy
    większych prądach tanie akumulatory (zwłaszcza z napisami ROHS :-) )
    wyraźnie się męczą i nie dają tyle prądu ile trzeba (odbija się na
    czasie podtrzymania).
    A najważniejsza jest temperatura. W domu zajeżdżam akumulatory w ok. 2
    lata niezależnie od marki (temp. wewnętrzna ups-a 50C). Ostatnio
    zainwestowałem w wentylator owiewający ups-a i temperatura spadła o 10C,
    więc jeżeli nie trzymasz sprzętu w klimatyzowanej serwerowni, to warto
    wydać te kilka złotych na wiatrak lub przemyśleć miejsce w którym ten
    ups będzie stał.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg