  • 21. Data: 2011-05-20 11:08:29
    Temat: Re: Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
    Od: rex <m...@g...com>

> [...]
    > - 70 km/h na IV biegu,
    > - 80 km/h na IV biegu,
    > - 80 km/h na V biegu,
    > - 90 km/h na V biegu,
    > - 100 km/h na V biegu.
    >
    > Chodzi mi o zużycie paliwa w warunkach, gdy silnik jest mało
    > obciążony, tzn. kierowca jedzie sam, bez pasażerów i bez ciężkiego
    > bagażu. Droga jest równa, płaska, bez wybojów. Nie jest ani z wiatrem
    > ani pod wiatr.
    >
    > Jeśli ktoś z Was ma inne auto o podobnej mocy i pojemności co moje
    > Polo, również proszę o informację ile pali przy ww. prędkościach.

    Czy ktoś z forumowiczów mógłby podać zużycia paliwa przy wyżej
    podanych prędkościach.
    Zwłaszcza zależy mi na prędkościach 80, 90 oraz 100 km/h jadąc na V
    biegu (w tym przedziale prędkości najczęściej się poruszam).
    Zaznaczam, że zależy mi na chwilowym zużyciu paliwa przy danej
    prędkości, a nie na średniej z całej trasy (trudno byłoby utrzymać tę
    samą prędkość na długim odcinku).

    Żeby uściślić warunki pomiaru, do warunków przedstawionych wyżej dodam
    jeszcze, że auto musi mieć odpowiednie ciśnienie w oponach oraz jechać
    z zamkniętymi szybami oraz WYŁĄCZONĄ klimatyzacją (wszystkie te
    czynniki mogą istotnie wpłynąć na zużycie paliwa).

    rex

  • 22. Data: 2011-05-20 18:20:32
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 May 2011 01:31:31 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Istotnie, tylko nie zapędź się czasem bo ta zasada działa jak silnik
    > jest mało obciążony - czyli kulasz się ze stała prędkością po płaskim.
    > Natomiast przyspieszanie czy górki, to z redukcją i zdecydowanie.
    Jest jeszcze coś takiego jak hypermiling, ale po jednej próbie
    stwierdzam, że:
    - trzeba mieć 100% flegmatyzmu, bo mnie wk*wiło po 10 min,
    - nadaje się na płaskim i poza OZ,
    - upewnij się, że nikt za tobą nie jedzie, inaczej po 5min wyprzedzi,
    zajedzie drogę i sklepie facjatę.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski