  • 1. Data: 2011-05-19 01:17:08
    Temat: Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
    Od: rex <m...@g...com>

    Witam,

    od kilku miesięcy paliwo jest coraz droższe i szukam sposobów na to,
    żeby jeździć jak najbardziej ekonomicznie. Czytałem ostatnio sporo nt.
    ecodrivingu. Z tego co wyczytałem wynika, że najważniejsza zasada
    ecodrivingu w cyklu pozamiejskim to jeżdżenie na wysokich biegach
    najniższych możliwych obrotach bezpiecznych dla silnika.
    Posiadam VW Polo 1.2 60KM. Niestety nie posiadam komputera
    pokładowego, a ciekawi mnie ile to auto pali przy podanych niżej
    prędkościach:
    - 60 km/h na IV biegu,
    - 70 km/h na IV biegu,
    - 80 km/h na IV biegu,
    - 80 km/h na V biegu,
    - 90 km/h na V biegu,
    - 100 km/h na V biegu.

    Chodzi mi o zużycie paliwa w warunkach, gdy silnik jest mało
    obciążony, tzn. kierowca jedzie sam, bez pasażerów i bez ciężkiego
    bagażu. Droga jest równa, płaska, bez wybojów. Nie jest ani z wiatrem
    ani pod wiatr.

    Jeśli ktoś z Was ma inne auto o podobnej mocy i pojemności co moje
    Polo, również proszę o informację ile pali przy ww. prędkościach.

    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Rex