  • 1. Data: 2011-05-18 21:04:23
    Temat: ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Bo tak przegladam ta strone http://www.viatoll.pl i tak prawde mowiac, no
    nie ogarniam tego troche.

    Mapa nie dziala, stawek niema.

    Czy ja tez musze placic, czyt. pojazd <3.5t wychodzi na to ze tak, ale
    dobrze rozumiem ze TYLKO po autostradach ? Czyli nie daje kasy na bramce a
    toto cos mnie kasuje i sie potem rozliczam tak ?

    Dobra teraz tak jezeli bede mial przyczepe dajmy na to z koniem, czyli
    calosc bedzie pow. 3.5t to bedzie to obowiazkowe i bede musial placic. Nie
    wiem dlaczego to wszystko jest na tej stronie wsadzone w pojazdy ciezarowe,
    skoro pojazd osobowy z przyczepa nim nie jest.

    Mapa tez jest rozpisana, wychodzi na to ze w zasadzie trzeba wziasc
    urzadzenie i je poprostu wozic w samochodzie.

    Pff te stawki to tez takie srednio na jeza, szkoda ze z posiadaniem
    samochodu z norma np euro 5 nie ida jakies znizki podatkowe czy ekologiczne
    a tylko becelowanie za drogi.

    Jeszcze jedno rozumiem ze pojecie zespol pojazdow o masie pow 3.5t to jest
    3501kg ? a jak ma dokladnie 3500kg to sie miescie w pojeciu do ;)

    Bo ewentualnie trzeba bedzie z masami samochodu i przyczepy cos pokombinowac
    ;)
    Albo sobie podobierac przy okazji nowe srodki transportu.

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2011-05-19 00:32:59
    Temat: Re: ViaToll - moze ktos cos wiecej wytlumaczyc
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-18 21:04, Adam Szewczak pisze:
    > Bo tak przegladam ta strone http://www.viatoll.pl i tak prawde
    > mowiac, no nie ogarniam tego troche.

    Nie odpowiem Ci na pytanie bo nie ;)

    Ja też nie ogarniam - próbowałem dowiedzieć się czy da się
    zorganiezować zwykłej osobówce to co by korzystać ( o ty
    pojebany optymisto) z automatycznychy bramek osobówką na
    odcinkach objętych opłatą również dla osobówek.

    To jest jakieś gówno porównywalne do urbancard we wrocławiu ;/

    Huja się dowiesz, ale przynajmniej się naczytasz. Czytanie
    rozwija :)
    RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
    Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

  • 3. Data: 2011-05-19 01:34:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > Nie wiem dlaczego to wszystko jest na tej stronie wsadzone w pojazdy
    > ciezarowe, skoro pojazd osobowy z przyczepa nim nie jest.

    Próbowałem się dowiedzieć, ale póki co nikt nie potrafił mi powiedzieć
    co i jak powinienem zrobić jeżeli mam pojazd do 3.5t, a po podłączeniu
    do niego przyczepny zestaw robi się powyżej 3.5t.

    Wykombinowałem żeby urządzenie zamontować w przyczepie, ale podobno nie
    wolno, chociaż nie potrafili powiedzieć dlaczego i ogólnie tam nikt nic
    nie wie.

  • 4. Data: 2011-05-19 07:38:34
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <"hommer[SPAM_SIO]"@3star.net.pl>

    W dniu 2011-05-18 21:04, Adam Szewczak pisze:
    > Bo tak przegladam ta strone http://www.viatoll.pl i tak prawde mowiac,
    > no nie ogarniam tego troche.
    >
    > Mapa nie dziala, stawek niema.

    A to:
    http://www.viatoll.pl/pl/viatoll/ciezarowe/oblicz-st
    awke-oplaty-elektronicznej

    Wychodzi czarno na białym, że z pojazdem lekkim i przyczepą o DMC>3,5t
    musisz przy EURO5 zapłacić:

    Autostrady i drogi ekspresowe objęte systemem viaTOLL 0,20 PLN/km
    Drogi krajowe objęte systemem viaTOLL 0,16 PLN/km

> [...]

    > Nie wiem dlaczego to wszystko jest na tej stronie wsadzone w pojazdy
    > ciezarowe, skoro pojazd osobowy z przyczepa nim nie jest.

    Nie jest. Masz rozróżnienie na pojazdy lekkie (DMC<3,5t oraz ciężkie:
    3,5t<DMC<12t oraz DMC>12t

    > Mapa tez jest rozpisana, wychodzi na to ze w zasadzie trzeba wziasc
    > urzadzenie i je poprostu wozic w samochodzie.

    Mapy nie ma, ale jest rozpiska dróg objętych opłatą.

    > Pff te stawki to tez takie srednio na jeza, szkoda ze z posiadaniem
    > samochodu z norma np euro 5 nie ida jakies znizki podatkowe czy
    > ekologiczne a tylko becelowanie za drogi.

    Jak nie, jak tak. Dla takiego samego pojazdu jak wyżej, ale z EURO4
    stawki są większe niż dla EURO5

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 5. Data: 2011-05-19 11:54:23
    Od: "Mexem - Hubert Budzyński" <h...@m...com.pl>

    Zasadniczo jeżeli jedziesz z przyczepą: konną, kempingową, czy zwykłą do
    haka mocowaną i DMC przekracza 3500kg płacić będzie trzeba i nie ma wyjścia.

    Konkretne drogi są już dostępne w necie, w pakiecie narazie tylko
    autostrady, a z czasem też wybrane drogi krajowe.

    Dostępne będą różne grupy tonażowe pojazdów.

  • 6. Data: 2011-05-19 13:36:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>
> [...]
    > tak, ale dobrze rozumiem ze TYLKO po autostradach ? Czyli nie
    > daje kasy na bramce a toto cos mnie kasuje i sie potem rozliczam

    Na ile sie domyslam to dokladnie tak.
    Tzn dla samochodow <3.5t pozostaja platne tylko niektore odcinki
    autostrad, gdzie bedzie mozna placic normalnie w bramce/kasie, albo
    dla wygody zainstalowac sobie transponder.

    W przyszlosci byc moze system sie tak spodoba, ze bedzie
    obowiazkowy i dla osobowych, zlikwiduja kasy na bramkach i
    wprowadza wszystkie autostrady platne. Ale to juz spekulacje - na
    szczescie slysze ze Unia ostro oponuje, tzn domaga sie prowizji z
    oplat na autostradach ktore dofinansowywala :-)

> [...]
    > musial placic. Nie wiem dlaczego to wszystko jest na tej stronie
    > wsadzone w pojazdy ciezarowe, skoro pojazd osobowy z przyczepa

    eee - ja tam widze "Samochód osobowy z przyczepą > 3,5T"

    Za to nie widze "samochod ciezarowy <3.5t z przyczepa" :-)

    > Mapa tez jest rozpisana, wychodzi na to ze w zasadzie trzeba
    > wziasc urzadzenie i je poprostu wozic w samochodzie.

    Przyklejone do szyby
    O to chodzi - nie mogac obciazyc ciezarowek winietami _i_ oplatami
    za autostrady, wymylili system gdzie obciaza za korzystanie z
    autostrad i kilku drog krajowych. Bo tam moga postawic
    elektroniczne bramki i kasowac za przejazdy. I co roku pewnie
    bedzie tych bramek przybywac :-)

    A osobowe to tylko kwiatek do kozucha - jak juz bedziemy mieli
    system elektroniczny, to mozna ulatwic zycie osobowkom.

    > Pff te stawki to tez takie srednio na jeza, szkoda ze z
    > posiadaniem samochodu z norma np euro 5 nie ida jakies znizki
    > podatkowe czy ekologiczne a tylko becelowanie za drogi.

    No zaraz - a ulga na drogach to nie wystarczy? To sie podniesie
    stawki na drogi dla starszych aut i bedziesz chwalil :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-05-19 21:18:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek""
> [...]
    > Autostrady i drogi ekspresowe objęte systemem viaTOLL 0,20 PLN/km
    > Drogi krajowe objęte systemem viaTOLL 0,16 PLN/km

    A ile sie obecnie placi na A4 ?

    Bo cos mi chodzi po glowie ze tam jest niecale 50km, czyli ponizej
    10zl, a osobowka placi po 8 na kazdej bramce ?
    Czyli co - z przyczepka taniej niz bez, czy bede mogl zaplacic jak
    z przyczepka, ale jej nie holowac ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-05-20 02:22:24
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-19 21:18, J.F. pisze:

    > A ile sie obecnie placi na A4 ?

    16 albo 17

> [...]
    > Czyli co - z przyczepka taniej niz bez, czy bede mogl zaplacic
    > jak z przyczepka, ale jej nie holowac ? :-)

    Czyli tak jak wcześniej.

    Gdybym miał "winietę" taką jak najtańsza ciężarówka - to bym
    przyciął lekką ręką kilkadziesiąt PLN miesięcznie. Dlatego
    uważam, że systemem powinny być objęte również (poprzednim
    systemem) osobówki.

  • 9. Data: 2011-05-20 09:23:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Thursday, May 19, 2011, 9:18:32 PM, you wrote:

    awke-oplaty-elektronicznej
    > A ile sie obecnie placi na A4 ?
    > Bo cos mi chodzi po glowie ze tam jest niecale 50km,

    Raczej 56 km.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2011-05-20 17:39:47
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 May 2011 21:18:32 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >10zl, a osobowka placi po 8 na kazdej bramce ?
    >Czyli co - z przyczepka taniej niz bez, czy bede mogl zaplacic jak

    Zaraz, zaraz - Ty piszesz o odcinku A4 adminstrowanym przez
    Stalexport. A ViaToll działać ma (chyba) tylko na autostradach
    będących pod zarządem GDDKiA. Chyba że ja czegoś nie rozumiem ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280