  • Data: 2013-02-11 18:41:42
    Temat: Re: Jakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 17:24:41 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Właśnie to jest to. Chodzi o bilans końcowy. Zdaje się, że nikt (łącznie
    >
    > ze mną) nie potrafi w tej dyskusji podać argumentów które by przekonywały
    >
    > o użyciu takiego lubi innego typowania. Wygląda na to że różnica w
    >
    > korzyściach pomiędzy jednym typowaniem a drugim nie jest taka duża, jak
    >
    > pomiędzy asemblerem a językiem wysokiego poziomu.
    >

    > Dwa posty wyżej zauważyłem zaletę dynamicznego typowania: można uruchomić
    >
    > program z błędami, można eksperymentować na tej części działającej, a
    >
    > dopiero po zakończeniu eksperymentów poprawiać części pozostałe. Jest

> [...]

    Zeby moc o tym pogadac z sensem, nalezalo by
    mz podac przyklad konkretnego kawałka kodu
    ktory w wydaniu wewnetrznietypowym jest
    ladniejszy i prostszy niz w wersji z twardymi
    typami.
    Cos takiego pewnie da sie podac ale akurat ja
    jak wspomnialem prawie wogole nie mam doswiadczen z yakimi kodami, totez zeby cos
    ttakiego podac musialbym sie troche pewnie
    nadlubac (nazastanawiac).

    Mz teki jezyk z ukrytymi automatycznymi typami
    ma jednak racje bytu, takie kodowanie byloby tez inne niz to z twardymi typami,
    bardziej
    abstrakcyjne np moge sobie wyobrazic komendy
    (funkcje) "apply" "send" "find" "load_to_ram" i inne tego rodzaju abstrakcyjne wobec
    konkretnych typow pojecia, ktorymi mozna by pisac uniwersalne programy na
    uniwersalnych 'kontentach' zupelnie niezaleznie od ich typu - bylby to bardziej
    wysokopoziomowy paradygmat
    niz ten z twardymi typami