  • Data: 2013-02-12 22:42:52
    Temat: Re: Jakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 10:10:02 UTC+1 użytkownik AK napisał:
    > :) nie ma to jak urojenia Ayatollahow C++ :)

    Kilka lat temu w moich programach ilość klas/obiektów znacząco
    zmalała. Gdy jest jakaś wyraźna struktura danych i gdy są
    algorytmy które z dużym prawdopodobieństwem będą przydatne tylko
    dla tej struktury - to wydzielenie klasy jest jedynie słuszną
    drogą.

    Jednak w sytuacji gdy mamy wiele klas, np. klasy o nazwach od A do E,
    i gdy niektóre algorytmy na wejście biorą kilka z tych klas, to
    mam w kodzie golutkie funkcje.

    Jakoś mnie wkurzają potem rozterki czy pisać
    A.akcja( B , C , D , E)

    czy może lepiej:
    B.akcja( A , C , D , E)

    Zamiast powyższego, zwykle mam w kodzie masę funkcji:
    akcja( A , B , C , D , E )

    Poza kodem naprawdę zarezerwowanym na potrzeby klas,
    wolę styl proceduralny. Jakoś nie lubię robić ze
    wszystkiego klasy/obiektu. Czy takie... "pół-proceduralne
    programowanie" stanowi dobre podejście do większych
    systemów? Dla mnie taki kod jest łatwiejszy w utrzymaniu
    od kodu w którym ze wszystkiego zrobiono klasę.