  • Data: 2013-02-12 02:09:20
    Temat: Re: Jakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/02/2013 00:15, M.M. wrote:

    > Było porównanie do że jak ktoś używa kart dziurkowanych to mu
    > nawet kod maszynowy niepotrzebny.

    Mniemoniki asemblerowe przecież. Poza tym chodziło o first class
    functions, a nie o dynamiczne typowanie. Poza tym się nie zrozumieliśmy
    - nie chodziło mi, że różnica między czymśtam a czymśtam jest jak między
    dziurkowaniem kart a czymśtam, tylko o sensowność argumentu "ja nie
    potrzebuję, więc jest to bezużyteczne".

    > Za duże skróty myślowe, nie rozumiem.

    Dziedzina to jest to, czego dotyczy program - sterowanie samolotem,
    spedycja międzynarodowa, strzelanka FPS, co tam jeszcze. Mapowanie
    dziedziny na system typów - stworzenie typów dla pojęć z dziedziny
    (kontrahent, transakcja, statecznik poziomy, przeciwnik) i uwzględnienie
    relacji - IsA, HasA, 1 do 1, 1 do wielu itd. Mając prawidłową logikę
    programu (algorytmy) i błędnie zamapowane typy możesz mieć błędy
    kompilacji. Powiedzmy, prawidłowy algorytm ustawia i odczytuje walutę
    transakcji i twój program właśnie to robi, ale ponieważ masz błednie
    zdefiniowany typ transakcji, to kod się nie kompiluje, bo typ nie ma
    takiej właściwości.