  • 1. Data: 2010-02-19 17:24:02
    Temat: Jakie szybkie 500GB do RAID`a 4 szt.
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    Witam

    Nadszedl czas na przesiadke na Windows 7 i musze wymienic podsystem dyskowy
    w kompie bo mam kulawy chce kupic 4 x 500 GB i spiac to w RAID5 lub 0
    jeszcze sie zastanawiam, moze 10 ale spora strata miejsca, jakie szybkie
    dyski byscie polecili.
    mysle o Samsung Spinpoint F3 HD502HJ (500 GB, 16 MB) inne propozycje a jak
    ktos da sznurka do testow to byliby wogole super :)

    Buniek

  • 2. Data: 2010-02-19 19:40:15
    Temat: Re: Jakie szybkie 500GB do RAID`a 4 szt.
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-19 18:24:02 +0100, "BUNIEK" <N...@p...onet.pl> said:

    > Nadszedl czas na przesiadke na Windows 7 i musze wymienic podsystem dyskowy
    > w kompie bo mam kulawy chce kupic 4 x 500 GB i spiac to w RAID5 lub 0
    > jeszcze sie zastanawiam,

    Tak z ciekaowści - do czego Ci jest potrzebny tak szybki system dyskowy?

    > mysle o Samsung Spinpoint F3 HD502HJ (500 GB, 16 MB) inne propozycje a jak
    > ktos da sznurka do testow to byliby wogole super :)

    Caviary Black, Barracudy 7200.12 (nielubiane przez co bardziej przesądnych).

    de Fresz

  • 3. Data: 2010-02-19 20:32:14
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** BUNIEK <N...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > sie zastanawiam, moze 10 ale spora strata miejsca, jakie szybkie dyski

    Chcesz szybki podsystem dyskowy, a nie robi Ci różnicy jaki tam RAID będzie?
    Najszybszy będzie 0 ale też najbardziej awaryjny, 5 będzie zdecydowanie
    najwolniejszy, z resztą bez dobrego kontrolera nie podchodź do 5, 10 wydaje się
    najlepszym kompromisem - masz zarówno wydajność jak i odporność na awarie.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2010-02-19 21:05:20
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    BUNIEK <N...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > mysle o Samsung Spinpoint F3 HD502HJ (500 GB, 16 MB) inne propozycje a jak
    > ktos da sznurka do testow to byliby wogole super :)

    http://pclab.pl/art39411.html

    Przeczytaj sobie i zastanów się czy warto tak bardzo obciążać procesor dla wątpliwego
    zwiększenia wydajności.

    --
    gs

  • 5. Data: 2010-02-19 21:43:31
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > wydaje się
    > najlepszym kompromisem - masz zarówno wydajność jak i odporność na awarie.

    Generalnie to komputer w domu, wiec glownie odczty w R5 mam odczyt z 3
    dyskow i ok 1500 GB pojemnosci a to nie malo R10 daje mi szybszy zapis ale
    wolniejszy odczyt tylko 2 dyski czytaja i ok 1TB pojemnosci. Oba przypadki
    daja odpornosc R0 najszybszy ale podatny na awarie a przy 4 dyskach to juz 4
    x bardziej niz przy pojedynczym dysku.

    Potrzebuje teraz wiedziec jakie dyski beda szybkie poziom Raid moze bedzie
    sie zmienial podczas pracy moze wyjdzie ktory bedzie optymalny

    Buniek

  • 6. Data: 2010-02-19 21:51:07
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** BUNIEK <N...@p...onet.pl> wrote:

    > Potrzebuje teraz wiedziec jakie dyski beda szybkie poziom Raid moze bedzie
    > sie zmienial podczas pracy moze wyjdzie ktory bedzie optymalny

    Ale to mają być szybkie dyski dedykowane do bycia szybkimi (np. VelociRaptor)
    czy pytasz o zwykłe dyski, które przy okazji mają OK wydajność?

    Generalnie WD EARS jest całkiem udany.

    BTW czemu akurat 500GB skoro do 1TB to jest niewielka różnica w cenie?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 7. Data: 2010-02-19 21:59:31
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    > Tak z ciekaowści - do czego Ci jest potrzebny tak szybki system dyskowy?

    Bo w dzisiejszych czasach to jedyny element kompa ktory nie daje rady z
    pozostalymi :)
    Mam plyte z RAID wiec czemu nie uzywac bo mam juz 0 i wiem jakie to roznice
    i troche zboczenie zawodowe :)

    Myslalem o systemie na 2 x SSD 32GB w R0 + 2x 500GB R0 dla danych + jakis
    pojedynczy dla BACKUPU ale chyba do domu za duzo kasy na takie zabawy choc
    byloby milo :) wiec ide w zwykle dyski ale 4szt. i za reszte dokupie jakies
    drobiazgi do kompa.

    > Caviary Black, Barracudy 7200.12 (nielubiane przez co bardziej
    > przesądnych).
    Wlasnie ciezko mi podjac decyzje jaki producent ma obecnie najszybsza 500 :)
    ten samsung co podalem jest 1-talerzowy i jak szukam testow to wypada niezle
    przy 3 w R5 powinno byc w okolicach 170 - 200 MB/s i pewnie 50 - 60 MB/s
    zapis to kontroler z plyty wiec tu szalenstwa nie bedzie, ale ile sie
    zapisuje w warunkach domowych poza instalacja softu

    Buniek

  • 8. Data: 2010-02-19 22:07:11
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "BUNIEK" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo w dzisiejszych czasach to jedyny element kompa ktory nie daje rady z
    > pozostalymi :)
    > Mam plyte z RAID wiec czemu nie uzywac bo mam juz 0 i wiem jakie to
    > roznice

    Zwłaszcza na papierze :)
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-02-19 22:09:17
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-19 22:59, BUNIEK pisze:
    > Bo w dzisiejszych czasach to jedyny element kompa ktory nie daje rady z
    > pozostalymi :)

    Bez przesady. Jak masz dużo RAMu, to dyski pracują tylko
    okazjonalnie -- chyba, że używasz jakichś badziewnych apli-
    kacji zajmujących setki megabajtów pamięci.

    > Mam plyte z RAID wiec czemu nie uzywac bo mam juz 0 i wiem jakie to roznice
    > i troche zboczenie zawodowe :)

    Większą różnicę poczujesz inwestując w jeden dysk SSD dobrej
    klasy. Ewentualnie do tego jeden dysk magnetyczny jako po-
    jemny magazyn danych.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2010-02-19 22:15:24
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    > http://pclab.pl/art39411.html
    >
    > Przeczytaj sobie i zastanów się czy warto tak bardzo obciążać procesor dla
    > wątpliwego
    > zwiększenia wydajności.

    Warto, jest szybciej zdecydowanie, mam 2 rdzeniowy procesor niech robi jak
    go kupilem co do uzywania kontrolerow 100% hardwarowych sie zgodze super
    sprawa zwlaszcza SAS gdzie sa dostepne dyski 15 tys RPM choc drogie.
    Co do roziwazania SSD myslalem o tym ale troche szkoda kasy w innej
    odpowiedzi opisalem co chcialem zrobic ale 4x 500 GB dyski to 800 pln
    podobnie jak 2 x SSD 32GB ale pojemnosc bede mial wieksza z zwyklych a
    wydajnosc i tak niezla jak na komputer do zastosowan domowych :).

    Buniek