  • 31. Data: 2010-02-21 12:09:31
    Temat: Re: Jakie szybkie 500GB do RAID`a 4 szt.
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    > To tylko teoria. Raid na mostku południowym płyty głównej wiele nie
    > przyspiesza.

    Ale miales z tym doczynienia czy powtarzasz po kims, bo ja mam zgola inne
    doswiadczenia praktyczne mam radia w domu i kilka stawialem u klientow i
    zazwyczaj robilem testy i roznica jest i to na plus.

    Buniek

  • 32. Data: 2010-02-21 15:17:55
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "BUNIEK" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale miales z tym doczynienia czy powtarzasz po kims, bo ja mam zgola inne
    > doswiadczenia praktyczne mam radia w domu i kilka stawialem u klientow i
    > zazwyczaj robilem testy i roznica jest i to na plus.

    A jakie miałeś dyski? Na moje oko bariera tkwi gdzieś poza nimi. Im szybsze
    dyski tym mniejsza korzyść ze stripowania. A do podwojenia transferu to
    zawsze wieeeeeeeeele brakowało. Być może dyskutujemy o tym czy szklanka jest
    do połowy pusta czy pełna, ale ja tu nie widzę żadnej korzyści.

  • 33. Data: 2010-02-21 16:42:12
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > transferu to zawsze wieeeeeeeeele brakowało. Być może dyskutujemy o tym
    > czy szklanka jest do połowy pusta czy pełna, ale ja tu nie widzę żadnej

    W kontrolerach na PCI problemem byla przepustowosc samego PCI w serverach
    bylo PCI-X ale jak jest PCI-E to juz zaczyna sie robic lepiej i tu mozna
    podnoscic transfery, sporo robilem testow na dyskach SAS i tam tez od
    pewniej liczby dyskow wiele sie nie zmienialo pod wzgledem transferowym ale
    laczenie dyskow w macierze to tez zwiekszenie wydajnosci IOPS co tez nie
    jest bez znaczenia. Stosuje dyski SATA 7200 obcenie 16 MB cache producent
    zalezy co wpadnie teraz przymierzam sie do zakupu Samsung Spinpoint F3
    HD502HJ (500 GB, 16 MB) testy wygladaja obiecujaco, juz sam jest szybki.

    Idealem byloby wstawienie kontrolera sprzetowego SAS/SATA na pci (z tym
    zamiarem kupilem plyte z 2x PCI-16) ale to kilka pln i musze poczekac lub
    wpdanie jakis z demobilu.

    Buniek

  • 34. Data: 2010-02-22 18:36:18
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    On 2010-02-19 22:59, BUNIEK wrote:

    > Bo w dzisiejszych czasach to jedyny element kompa ktory nie daje rady z
    > pozostalymi :)

    Jeżeli chodzi tylko o szybkość, to rozwiązaniem może być zastosowanie
    stałego cache najczęściej używanych małych plików na SSD. To jest bardzo
    dobre rozwiązanie do typowo desktopowej pracy, bo większość machania
    głowicą dysku jest związana z odczytem małych plików (jakieś dll, małe
    exe czy ini). Posiadanie ich na cachu SSD odciąża dysk od konieczności
    ich obsługi. Nie sprawdza się dla baz danych, gdzie do bazy danych są
    dostępy losowe do kilku dużych plików.

    ReadyBoost z Windows 7 obsługuje do 4 dysków w 32GB. Jeżeli jego
    wydajność okaże się za mała, to jest jeszcze zewnętrzny program eBoostr.

    http://www.eboostr.com/

    Można go wypróbować przez zakupem.