eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie sprzęgło?Re: Jakie sprzęgło?
  • Data: 2015-10-18 20:33:54
    Temat: Re: Jakie sprzęgło?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:5623c56c$0$27527$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:5623a3ff$0$27515$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
    >> news:562370ef$0$668$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>W aucie żony posypało się sprzęgło przy relatywnie niewielkim przebiegu
    >>>(60 tys.). Oryginał kosztuje 1200 PLN, ale posypał się właśnie oryginał.
    >>>Wśród zamienników występują:
    >>> - sachs
    >>> - valeo
    >>> - luk
    >>> - blue print
    >>> - borg&beck
    >>> - exedy
    >>> oraz jakiś dziwne chińskie nazwy, których w życiu wcześniej nie
    >>> spotkałem.
    >>>
    >>> Nie mam w tym zakresie żadnego doświadczenia, ponieważ tylko raz
    >>> wymieniałem sprzęgło (na sachsa), a auto sprzedałem po ok. 20 tys od
    >>> wymiany, więc nie wiem, ile wytrzymało. Ceny tych zamienników kształtują
    >>> się w przedziale od 400 do 1800 PLN (mowa o komplecie, bo nie ma sensu
    >>> po zrzuceniu sprzęgła wymieniać np. tylko łożyska, robocizna i tak
    >>> wyjdzie najdrożej) - podpowiedzcie, czy wszystkie te firmy robią
    >>> dokładnie to samo, czy też warto wybrać konkretną - i jeśli tak, to
    >>> którą.
    >>> Albo której definitywnie nie wybierać.
    >>> Nie chodzi o druciarskie oszczędności, ale po prostu o to, żeby nie
    >>> przepłacać, jeśli to to samo. Po odrzuceniu najtańszych i najdroższych
    >>> zostają takie z przedziału 600-1200 PLN (w takim wypadku najdroższy jest
    >>> oryginał). Auto to mini cooper R50, w wersji fabrycznej, bez żadnych
    >>> tuningów, zatem nie potrzebuje pseudosportowych wynalazków. Priorytet -
    >>> jak najdłuższy "spokój" z kolejnymi wymianami, ergo - trwałość.
    >>>
    >>
    >>
    >> U mnie pękł docisk w fabrycznym Valeo po 120 kkm. Mechanik nie chciał
    >> polecać żadnej marki, ponieważ stracił zaufanie do renomowanych
    >> producentów. Mam założone drugie Valeo, ponieważ tylko takie było
    >> dostępne w miarę szybko. Na jakimś forum spotkałem się z wyjasnieniem, że
    >> "valeo" tłumaczy się na polskie "walnęło". :)
    >> Kup markowe, możesz wtedy mieć nadzieję, że wytrzyma następne 60 kkm.
    >
    > Może zatem "walnęło", skoro wytrzymuje 120 kkm. Zanim moja góralka tyle
    > przejedzie, to auto ulegnie biodegradacji.
    >

    Ja jestem przyzwyczajony, że sprzęgła wytrzymują w okolicach 200 kkm. :))
    Moje walnęło w ten sposób, że okładzina była jeszcze w porządku, a pękło
    jedno z ramion słoneczka w docisku. Nie można było wrzucic biegu na postoju,
    w czasie jazdy biegi zmieniało sie normalnie. Synchronizatory w skrzyni
    niwelowały niewyłączające się do końca sprzęgło.
    Teraz bym szukał LuK-a, bo podobno nawet Sachs zszedł na psy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: