  • 61. Data: 2009-03-18 18:25:54
    Temat: Re: [OT]Re: Jakie są teraz fajne kompakty?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    John Smith wrote:
    > Zdecydowanie lepsza sztywna obudowa z ABS niż pseudo metalowa z blaszki.

    Aluminium faktycznie lubi sie wgniatac, ale juz obudowy z magnezu sa pod
    tym wzgledem bardzo solidne. Tyle, ze to rzadkosc, nawet w sprzecie z
    gornej polki.

    k,

  • 62. Data: 2009-03-18 20:50:28
    Temat: Re: Jakie są teraz fajne kompakty?
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Tue, 17 Mar 2009 19:07:30 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl>
    pisze:

    >Na dziś kupowałbym chyba właśnie tego Nikona, choć ten gps to mnie
    >potrzebny jak... trzeci gps (zwykle mam przy sobie dwa).

    I jak się sprawdza w geotagowaniu zdjęć?

    Pamiętam kiedyś długą dyskusję, czy można zrobić aparat z GPS w taki
    sposób, żeby nie trzeba było długo czekać na złapanie pozycji przed
    zrobieniem zdjęcia. Udało się Nikonowi?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 63. Data: 2009-03-18 21:05:22
    Temat: Re: Jakie sš teraz fajne kompakty?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Popowski pisze:

    > I jak się sprawdza w geotagowaniu zdjęć?

    Nie wiem, robię to ręcznie po staremu. Nie potrzebuję dokładności
    większej niż godzinna i to z rzadka.

    > Pamiętam kiedyś długą dyskusję, czy można zrobić aparat z GPS w taki
    > sposób, żeby nie trzeba było długo czekać na złapanie pozycji przed
    > zrobieniem zdjęcia. Udało się Nikonowi?

    On chyba pracuje non stop w takim dość oszczędnym trybie (nie co
    sekundę), ale szczegółów nie pamiętam.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 64. Data: 2009-03-18 21:05:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    KILu pisze:

    > Aluminium faktycznie lubi sie wgniatac, ale juz obudowy z magnezu sa pod
    > tym wzgledem bardzo solidne. Tyle, ze to rzadkosc, nawet w sprzecie z
    > gornej polki.

    I jak jest cienki to lubi pękać.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ja, ja, ja! - lubię sobie czasami tak porecytować.../

  • 65. Data: 2009-03-18 21:28:28
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Wed, 18 Mar 2009 22:05:22 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl>
    pisze:

    >On chyba pracuje non stop w takim dość oszczędnym trybie (nie co
    >sekundę), ale szczegółów nie pamiętam.

    To jest opisane w instrukcji. Ciekawiło mnie, czy zastosowany algorytm
    sprawdza się w praktyce.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 66. Data: 2009-03-18 22:50:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > No to właśnie przerobiłem ''Biedronkowca'' (Navia 45) i dziś miał
    > chrzest. Komplet bateryjek - pierwszy 9h, następne 6-7 (ładują
    > wewnętrzny akumulator). Najważniejsze, że przy tej cenie nie szkoda go,
    > jak wpadnie do rzeki to trudno. Jutro zdjęcia i opis zrobię, to wystawię
    > tu przy okazji.

    No i stało się jutro:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/p/navia/navia.h
    tm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 67. Data: 2009-03-19 09:35:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Gil pisze:

    > Znasz drogę. To o droge nie pytasz. Nie jesteś zmuszony wydobyć tego od
    > przygodnego pijaka czy staruszki.
    > Znasz drogę i pytasz - już nie będzie tak samo nigdy, bo wiesz że nie
    > potrzebujesz naprawdę odpowiedzi.
    > GPS i bez, nigdy nie jest tak samo w trasie - nigdy. Z GPS łatwiej ale kawał
    > życia sie traci. Wolę zapytać w Madrycie na poboczu jak dojechać albo chłopa
    > na podlasiu jak dojść. zapamiętam te chwile.
    > Z GPS obciąłeś sobie przygodę.

    Ano ano. Kiedyś miałem stary samochód, taki socjalistyczny. Iluż ludzi
    pozwoliło mi to poznać. Mechaników. Pomoce drogowe. Zapamiętałem te chwile.
    Teraz mam pojazd, który prawie się nie psuje. Pruję bez przeszkód z punktu A do B.
    Nie jestem zmuszony prosić rolnika o wodę do chłodnicy i jajko do uszczelnienia.
    Nie spędzę trzech godzin pod samochodem łatając wydech za pomocą kawałka starej
    blachy z rowu i drutu wyjętego z wieńca na cmentarzu. W zimie, na śniegu.
    Już nigdy nie będzie tak samo. Tak jest łatwiej, ale kawał życia się traci.
    Obciąłem sobie przygodę.

  • 68. Data: 2009-03-19 09:36:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > chwile. Teraz mam pojazd, który prawie się nie psuje. Pruję bez przeszkód
    > punktu A do B. Nie jestem zmuszony prosić rolnika o wodę do chłodnicy

    Taaa i tak wlasnie "postep" powoduje rozpad wiezi miedzyludzkich...

  • 69. Data: 2009-03-19 20:11:33
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > No i stało się jutro:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/p/navia/navia.h
    tm

    > --

    Czytajac powyższą strone przypomniałem sobie badania, jakie przeprowadzono
    równiez i u nas (przy okazji projektu zmiany grafiki samochodowych nr
    rejestracyjnych) z których wynikało, ze łatwośc przeczytania tekstu
    napisanego białymi literami na czarnym tle jest kilkakrotnie! mniejsza niz
    standardowego, , tj., czarnego na białym.
    Zgadza się!;-(

    p47

  • 70. Data: 2009-03-19 21:04:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    p47 pisze:
> [...]
    > przeczytania tekstu napisanego białymi literami na czarnym tle jest
    > kilkakrotnie! mniejsza niz standardowego, , tj., czarnego na białym.

    No cóż, za to lasn jest, a poematów tam nie znajdziesz, żeby się zmęczyć
    dłuższym czytaniem :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie każdy cieć to cieć, nie każdy prezydent to prezydent.../