  • 21. Data: 2016-12-13 09:18:14
    Temat: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-12-12 o 00:46, Marek pisze:
> [...]
    > wyzionęło ducha. Sprzedawca namówił mnie na zakup laserowego twierdząc,
    > że koszty jego eksploatacji są porównywalne przy średnim użyciu.
    > Przystałem na to i kupiłem OKI MC363. W ramach testów wydrukowałem m.in.
    > 2 foty na A4. Sprawdziłem zużycie toneru... 10%! Wychodzi mi z tego, że
    > koszt wydruku jednego zdjęcia wyniósł 40zł za A4!!!
    >
    > Oczywiście nie zamierzam drukować zdjęć na w/w drukarce ale w/g takiej
    > kalkulacji wychodzi mi, że laser jest droższy ze 100x od plujki. Zapewne
    > robię jakiś błąd w szacunkach. Liczę na to, że mi podpowiecie jaki.

    Od paru lat Epson sprzedaje drukarki atramentowe ze zbiornikami (nie
    kartridżami) na tusz z boku. Pojemność zbiornika dla jednego koloru to
    70 ml. Butelka oryginalnego tuszu Epsona 70 ml kosztuje kilkanaście
    złotych. Wystarcza na bardzo długo (u mnie kilka lat). Przykładowe
    urządzenie
    https://www.epson.pl/products/printers/inkjet-printe
    rs/consumer/epson-l382

    lub
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/epson-l1455-l605
    -l486-l386-l382-drukarki-z-systemem-its.html

  • 22. Data: 2016-12-13 09:59:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.12.2016 09:18, Poldek pisze:

> [...]
    > oryginalnego tuszu Epsona 70 ml kosztuje kilkanaście złotych. Wystarcza na bardzo

    Drukarki ze stałym zasilaniem tuszu - z tzw. CISS-em - mają w ofercie również inni
    producenci - np. Canon i Brother. Sprzedawane są też autonomiczne zestawy CISS do
    standardowych drukarek.

  • 23. Data: 2016-12-13 10:43:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.12.2016 07:46, Yakhub pisze:

    > Niewielkie kolorowe laserówki nie nadają się w ogóle do niczego.

    E, czemu? Można na ten przykład drukować na nich listy miłosne,
    gdzie słowa "kocham Cię, myszko" będą w kolorze lilaróż, a "moja
    mała blondyneczko" - w smutnym kolorze blue, albo w śliwkowym.
    Problem jedynie w tym, że teraz już nikt nie pisze papierowych
    listów miłosnych oraz nikt z mężczyzn nie wie jak wygląda kolor
    lilaróż i śliwkowy, a małe kolorowe laserówki produkowane są nadal.

  • 24. Data: 2016-12-13 11:37:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Szukaj na amazon.de lub amazon.co.uk

    -----

  • 25. Data: 2016-12-13 11:42:11
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zalezy od drukarki.
    Ktoś mi przynosił z pracy takie wydruki (jakaś mniej wiecej zwykła choć szybka
    sieciowa laserówka biurowa, nie udało mi się dowiedzieć jaka, może Canon), że szczęka
    opadała.
    Kupiłem więc (Oki) i różnica (do tyłu) jest powalająca.
    Nie chodzi o zdjęcia na wystawę, chodzi o np. załączniki do pism, akt itp. (zamiast
    zdjęć drukowanych w cz.b.) ewentualnie o szybkie wydruki zdjęć rodzinnych (przed
    zamówieniem najlepszych w labie).

    -----

  • 26. Data: 2016-12-13 12:01:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-12-13 o 09:59, collie pisze:

> [...]
    > również inni
    > producenci - np. Canon i Brother. Sprzedawane są też autonomiczne

    Nie używałem, nie miałem nigdy Brothera ani Canona ze "stałym
    zasilaniem", ale mam Epsona L110 i nie zamieniłbym go na nic innego.

  • 27. Data: 2016-12-13 17:55:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-13 01:01, Marek wrote:
    > Model 2100 nie jest kolorowy. Nie bierzmy jego pod uwagę.

    Pokazuje jednak że toner jest wydajniejszy niż obawia się autor posta.

    Przed 2100 miałe model 5L. Poza separatorem papieru (kawalek gumki) nie
    dało się tej drukarki nijak zajechać. Pracowała z 5 lat na dosypanym
    byle jakim tonerze i nic.

    > Co masz na myśli mówiąc "w porównaniu z nowymi drukarkami"?

    Nowe drukarki mają sposoby na to aby uzupełnienie tuszu/toneru było
    niemożliwe albo przynajmniej utrudnione. Tzw "chipy" kontrolujące zużycie.

    > Czy
    > uzupełnianie w nowych drukarkach jest droższe od tych starszych?

    Kłopotliwsze ze względu na elektronikę.

    > Czy możesz polecić mi jakąś firmę?

    HP. Najlepiej starą. 3800 moge polecić ale ona jest ogromna i cieżka.
    Jednak że jakoąśc wydruku kolorowego z niej jest lepsza niż wielu
    współczesnych zabawek, IMO.

    > Szczerze mówiąc jest to moja pierwsza
    > laserówka więc nie mam przetartych szlaków.

    To nie kupuj koloru. On sie nie przydaje, laserowe wydruki typu zdjęcia
    sa fatalne (choć nie aż tak). Kolorowy laser przyda się bardziej do
    rysunków.

    IMHO najlepsze rozwiązanie to cz-b laser + kolorowa plujka.

  • 28. Data: 2016-12-13 18:09:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-13 o 11:42, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > mi się dowiedzieć jaka, może Canon), że szczęka opadała. Kupiłem więc
    > (Oki) i różnica (do tyłu) jest powalająca.

    Jaki masz model?

    > Nie chodzi o zdjęcia na
    > wystawę, chodzi o np. załączniki do pism, akt itp. (zamiast zdjęć
    > drukowanych w cz.b.) ewentualnie o szybkie wydruki zdjęć rodzinnych
    > (przed zamówieniem najlepszych w labie).

    W tym sensie naprawdę nie mogę się do niczego przyczepić w modelu MC
    353. Zresztą zerknij:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7S0Z1b3h
    3Z2plTzg/view?usp=sharing

    To na szybko wydrukowałem i zeskanowałem test z jakiejś mobilnej
    aplikacji i wydrukowałem poprzez Google Cloud Print. Tak więc jakość
    testu jest taka sobie ale nie o to chodzi - przyjrzyj się stopniowaniu
    kolorów. Dość ładnie to wygląda a już w szczególności jak na urządzenie
    biurowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2016-12-13 18:14:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-13 o 12:58, Konrad Grochal pisze:

    > Trochę racji mam - pracowałem dla OKI ponad 10 lat :-)

    No dobrze, więc w panikę nie wpadam :-)

    > Nie pamiętam pojemności tonerów w serii MC300, ale można to
    > sprawdzić na www.oki.pl. Nie będzie jakoś oszałamiająco dużo bo
    > to model na "niewielki przebieg miesięczny". Szkoda, że nie
    > kupiłeś czegoś z serii MC500 albo MC700. Wiem że drogi zakup ale
    > w droższych modelach masz pojemniejsze tonery i dzięki temu koszt
    > jednej strony jest na poziomie kilku groszy.

    Kasa miała znaczenie a w biurze drukuję niewiele. Może 250 arkuszy / mc.
    Ciężko powiedzieć ile dokładnie. Mam nadzieję, że to nie będzie
    oznaczało 500zł za toner miesięcznie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2016-12-13 18:15:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-13 o 07:46, Yakhub pisze:

    > Niewielkie kolorowe laserówki nie nadają się w ogóle do niczego.

    Zaczynam sam się skłaniać do tej tezy. No ale jeden z kolegów póki co
    mnie uspakaja.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek