  • 11. Data: 2016-12-12 23:15:37
    Temat: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Swoją drogą jak jakość zdjęć z Twojej OKI?
    Bo ja moją (też OKI) jestem załamany.

  • 12. Data: 2016-12-12 23:30:55
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.12.2016 23:15, ąćęłńóśźż pisze:

    > Swoją drogą jak jakość zdjęć z Twojej OKI?
    > Bo ja moją (też OKI) jestem załamany.

    Drukowanie zdjęć na drukarkach laserowych, to czysty masochizm
    i wystarczające dla niedowidzących. Do drukowania zdjęć służą
    atramentowe z sześcioma kartridżami (zwykle mające w nazwie
    "foto") lub drukarki sublimacyjne.

  • 13. Data: 2016-12-12 23:35:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-12-12 00:46, Marek wrote:
    > Używałem do niedawna urządzenia wielofunkcyjnego Epsona XP-850, które
    > wyzionęło ducha. Sprzedawca namówił mnie na zakup laserowego twierdząc,
    > że koszty jego eksploatacji są porównywalne przy średnim użyciu.

    mono hp p1102 koszty wydruku na zamiennikach 0,0nic -
    papier jest dwa razy drozszy drozszy niz toner, a do kasety mozna zwykle
    w minute dosypac proszku przynajmniej na drugie wykorzystanie

    kolor dell 1350cnw koszty zamiennikow w okolicach 25 zlotych, komplet od
    ~90, mimo kaset sredniej wielkosci starcza na jakies 1,5k stron tekstu
    chociaz oczywiscie zolty schodzi rownie predko jak czarny

    na komplecie y+y+k+k+c+m za 130-140 zlotych mozna liczyc do 3000 stron

    zdjec nie drukuje ale pewnie proporcjonalnie mniej

    zdjecia 10x15 masz na allegro po 17 groszy, w warunkach domowych nie da
    sie zejsc nizej niezaleznie jak bardzo chcialbys kombinowac, nie da sie
    pewnie nawet rzad wielkosci wyzej bez recznego sypania proszku od chinczyka

  • 14. Data: 2016-12-13 00:22:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-12 o 22:42, Irokez pisze:

    > No bo kupiłeś nowy laser do drukowania fotek to masz za swoje ;)

    Zacytuję własne zdanie z wątku otwierającego: :-D
    "Oczywiście nie zamierzam drukować zdjęć na w/w drukarce"

    Do zdjęć stosuję Epsona SC-P600. O dwie klasy lepsze rezultaty.

    > To nie będzie ani tanie ani ładne, ani pojemne tonery bo trzeba aż 4
    > zmieścić.

    Fajnie, ale jeśli zsumujesz pojemność każdego z nich, to tego toneru nie
    będzie dużo mniej niż w jednej puszce.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2016-12-13 00:29:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-12 o 22:48, Animka pisze:

    > Na drukarce HP Descjet 3070A wydrukowałam 12 kartek A4 kalendarza z
    > dużymi zdjęciami mojego wnuńcia i koloru prawie nie ubyło. 1 wklad z
    > czipem kosztuje 9 zł (u dostawcy tej drukatki) i starcza na długo.

    Właśnie na początku napisałem, że z moich obserwacji wynika iż bujdą
    jest iż laser to urządzenie bardziej ekonomiczne od atramentówek i to
    niezależnie od ilości wydrukowanych stron. Nawet jeśli bierzemy pod
    uwagę wkłady do profesjonalnej drukarki a nie za 9zł to wyjdzie taniej
    na atramentówce.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2016-12-13 00:44:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-12 o 23:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Swoją drogą jak jakość zdjęć z Twojej OKI?
    > Bo ja moją (też OKI) jestem załamany.

    Laserówki do zdjęć nie nadają się w sensie jakości reprodukcji. Wydruk
    wygląda jak namalowany kredkami świecowymi.
    Powiem tak, nie kalibrowałem kolorystyki (mam takie urządzonko do tego)
    - ale nie jest źle. Gdybym zobaczył okładkę gazety ilustrowanej typu
    Przegląd wydrukowanej tą drukarką, to chyba nie zwróciłbym uwagi na
    różnice jeśli nie kazano by mi uważnie przypatrzeć się. A już w
    szczególności po jej kalibracji (czego robić nie będę). Krzykliwe kolory
    dobrze wychodzą.

    Do fotek używam Epsona SC-P600. Moim zdaniem to najtańsza drukarka,
    która naprawdę dobrze drukuje (choć do ideału jeszcze brakuje trochę).
    Oczywiście po kalibracji. Bez niej tylko na papierze tego producenta i z
    tuszem tego producenta jako takie rezultaty można uzyskać. Nigdy na
    żadnej laserówce nie osiągniesz takich rezultatów. (Prawie)nigdy plujką
    bez kalibracji też nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2016-12-13 00:49:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-12 o 23:30, collie pisze:

> [...]
    > i wystarczające dla niedowidzących. Do drukowania zdjęć służą
    > atramentowe z sześcioma kartridżami (zwykle mające w nazwie

    Tak na marginesie: miałem kilka "foto" z 5cioma i 6cioma kolorami i na
    żadnej nie dało się dobrze wydrukować zdjęć. Szczególnie z ciemne
    odcienie czerwonego przypominały bure błoto. Od 8-9 kolorów można
    uzyskać dobre rezultaty.

    > drukarki sublimacyjne.

    Tu zgoda.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2016-12-13 01:01:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Bezedura. Archeologiczny LaserJet 2100. Od 5 lat nie zmieniam toneru, w
    > dodatku cardridge nieoryginalny (więc pewnie napełniany). Drukuje tyle
    > co przecietny user domowy.

    Model 2100 nie jest kolorowy. Nie bierzmy jego pod uwagę.

    > Kupiłem dodatkowo kolorową Hp 3800 za jakieś absurdalnie małe pieniądze.
    > Miała jeden z tonerów w stanie "prawie się kończy". Wydrukowalem chyba z
    > tysiąc kolorowych dupereli, głównie do szkoły i wskaźnik ani drgnie.

    Oby tak było.

    > Nawet jeśli się skończy napełnianie kosztuje śmieszne pieniądze w
    > porownaniu z nowymi drukarkami.

    Co masz na myśli mówiąc "w porównaniu z nowymi drukarkami"? Czy
    uzupełnianie w nowych drukarkach jest droższe od tych starszych?
    Czy możesz polecić mi jakąś firmę? Szczerze mówiąc jest to moja pierwsza
    laserówka więc nie mam przetartych szlaków.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2016-12-13 01:13:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-12 o 23:35, m4rkiz pisze:

> [...]
    > chociaz oczywiscie zolty schodzi rownie predko jak czarny
    >
    > na komplecie y+y+k+k+c+m za 130-140 zlotych mozna liczyc do 3000 stron

    W MC363 koszty wyglądają inaczej. Komplet oryginałów XL jakieś 1800zł.
    Zamienników jeszcze nie ma ale jak będą, to ich cena zwykle sięga 30%
    oryginałów. Tak więc można szacować 600zł.

> [...]
    > pewnie nawet rzad wielkosci wyzej bez recznego sypania proszku od chinczyka

    Temat zdjęć porzucam. Laserówki nie nadają się do tego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2016-12-13 07:46:31
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Tue, 13 Dec 2016 01:13:06 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > oryginałów. Tak więc można szacować 600zł.

    > Temat zdjęć porzucam. Laserówki nie nadają się do tego.

    Niewielkie kolorowe laserówki nie nadają się w ogóle do niczego.

    --
    Yakhub