    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jakie są koszty wydruków laserowych względem atramentowych?
    Date: Tue, 13 Dec 2016 17:55:21 +0100

    On 2016-12-13 01:01, Marek wrote:
    > Model 2100 nie jest kolorowy. Nie bierzmy jego pod uwagę.

    Pokazuje jednak że toner jest wydajniejszy niż obawia się autor posta.

    Przed 2100 miałe model 5L. Poza separatorem papieru (kawalek gumki) nie
    dało się tej drukarki nijak zajechać. Pracowała z 5 lat na dosypanym
    byle jakim tonerze i nic.

    > Co masz na myśli mówiąc "w porównaniu z nowymi drukarkami"?

    Nowe drukarki mają sposoby na to aby uzupełnienie tuszu/toneru było
    niemożliwe albo przynajmniej utrudnione. Tzw "chipy" kontrolujące zużycie.

    > Czy
    > uzupełnianie w nowych drukarkach jest droższe od tych starszych?

    Kłopotliwsze ze względu na elektronikę.

    > Czy możesz polecić mi jakąś firmę?

    HP. Najlepiej starą. 3800 moge polecić ale ona jest ogromna i cieżka.
    Jednak że jakoąśc wydruku kolorowego z niej jest lepsza niż wielu
    współczesnych zabawek, IMO.

    > Szczerze mówiąc jest to moja pierwsza
    > laserówka więc nie mam przetartych szlaków.

    To nie kupuj koloru. On sie nie przydaje, laserowe wydruki typu zdjęcia
    sa fatalne (choć nie aż tak). Kolorowy laser przyda się bardziej do
    rysunków.

    IMHO najlepsze rozwiązanie to cz-b laser + kolorowa plujka.