-
1. Data: 2010-05-16 21:24:00
Temat: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: Rex <w...@z...pl>
Witam,
mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
obrotach może być szkodliwa dla silnika.
I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
żywotnością silnika?
--
Pozdrawiam,
Rex
-
2. Data: 2010-05-17 17:06:37
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: Rex <w...@z...pl>
> mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
> interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
> zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
> niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
> obrotach może być szkodliwa dla silnika.
>
> I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
> jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
> żywotnością silnika?
Dodam jeszcze, że chodzi mi o takie warunki jazdy:
- samochód jest słabo obciążony - jadę sam, bez pasażerów i bez dużego
bagażu,
- jadę po poziomej drodze - nie jest ani z górki, ani pod górkę.
Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
negatywnie na pracę i żywotność silnika?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
--
Pozdrawiam,
Rex
-
3. Data: 2010-05-17 17:23:11
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>
> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
1k RPM, czyli standardowe obroty biegu jałowego
Pozdrawiam
-
4. Data: 2010-05-17 18:11:30
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: Rex <w...@z...pl>
M1SLQ pisze:
>> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
>> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
>
>
> 1k RPM, czyli standardowe obroty biegu jałowego
Chodzi mi o obroty w trakcie normalnej jazdy (na biegu), a nie na biegu
jałowym. Gdyby zaczął jeździć z obrotami 1000 RPM, z pewnością szybko
bym zniszczył silnik.
--
Pozdrawiam,
Rex
-
5. Data: 2010-05-17 18:22:44
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>
> Chodzi mi o obroty w trakcie normalnej jazdy (na biegu), a nie na
> biegu jałowym. Gdyby zaczął jeździć z obrotami 1000 RPM, z pewnością
> szybko bym zniszczył silnik.
Zależy od "zapotrzebowania na cug". Jeśli wjeżdżasz na parking na
półsprzęgle, to może być 1k RPM. Jak jedziesz z góry i hamujesz
silnikiem to obroty 1k RPM też mogą być właściwe. Jeśli czujesz potrzebę
książkowych obrotów to trzymaj silnik na tylu, przy ilu wypada max
moment obrotowy.
Pozdrawiam.
-
6. Data: 2010-05-17 19:04:02
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Rex" <w...@z...pl> napisał w wiadomości
news:hsrm1p$ett$1@news.onet.pl...
>
>> mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
>> interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
>> zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
>> niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
>> obrotach może być szkodliwa dla silnika.
>>
>> I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
>> jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
>> żywotnością silnika?
>
> Dodam jeszcze, że chodzi mi o takie warunki jazdy:
> - samochód jest słabo obciążony - jadę sam, bez pasażerów i bez dużego
> bagażu,
> - jadę po poziomej drodze - nie jest ani z górki, ani pod górkę.
>
> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
>
> Z góry dziękuję za odpowiedzi.
>
Niedawno był podobny wątek "Biegi a prędkość" - poszukaj go.
Najlepiej "wyczuć" konkretny silnik i samochód, ale mozna przyjąć, że dla
małych silników benzynowych minimalne użyteczne obroty od 2 tys.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
7. Data: 2010-05-17 20:22:54
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: Rex <w...@z...pl>
M1SLQ pisze:
>> Chodzi mi o obroty w trakcie normalnej jazdy (na biegu), a nie na
>> biegu jałowym. Gdyby zaczął jeździć z obrotami 1000 RPM, z pewnością
>> szybko bym zniszczył silnik.
> Zależy od "zapotrzebowania na cug". Jeśli wjeżdżasz na parking na
> półsprzęgle, to może być 1k RPM. Jak jedziesz z góry i hamujesz
> silnikiem to obroty 1k RPM też mogą być właściwe.
Napisałem wcześniej, że chodzi mi o minimalne dopuszczalne obroty w
normalnych warunkach (jazda na biegu, płaski teren), a ty mi tu piszesz
o wjeżdżaniu na parking i hamowaniu silnikiem podczas jazdy z góry.
Jeśli czujesz potrzebę
> książkowych obrotów to trzymaj silnik na tylu, przy ilu wypada max
> moment obrotowy.
WV Polo 1,2 L max moment obrotowy osiąga przy 3000 RPM. Z pewnością
można jeździć z mniejszymi obrotami. 3000 to nie są najbardziej
ekonomiczne obroty. Podczas maksymalnego momentu obrotowego silnik
osiąga max moc w przeliczeniu na jednostkę paliwa, ale nie oznacza to,
że przy takich obrotach najmniej pali.
Mój silnik równo pracuje przy 2500-2700 RPM. Przypuszczam, że takie
obroty są optymalne. Zapodałem ten wątek, żeby skonsultować moje
przypuszczenia z Waszymi opiniami i doświadczeniami.
--
Pozdrawiam,
Rex
-
8. Data: 2010-05-17 23:01:33
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-05-17, Rex <w...@z...pl> wrote:
>
>> mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
>> interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
>> zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
>> niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
>> obrotach może być szkodliwa dla silnika.
>>
>> I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
>> jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
>> żywotnością silnika?
>
> Dodam jeszcze, że chodzi mi o takie warunki jazdy:
> - samochód jest słabo obciążony - jadę sam, bez pasażerów i bez dużego
> bagażu,
> - jadę po poziomej drodze - nie jest ani z górki, ani pod górkę.
>
> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
A turlasz się w korku, jedziesz z prędkością przelotową, dojeżdżasz do
czerwonego światła, ruszasz po zapaleniu się zielonego czy włączyłeś się
do ruchu i przyspieszasz?
Krzysiek Kiełczewski
-
9. Data: 2010-05-18 10:32:10
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: Rex <w...@z...pl>
Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-05-17, Rex <w...@z...pl> wrote:
>>> mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
>>> interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
>>> zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
>>> niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
>>> obrotach może być szkodliwa dla silnika.
>>>
>>> I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
>>> jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
>>> żywotnością silnika?
>> Dodam jeszcze, że chodzi mi o takie warunki jazdy:
>> - samochód jest słabo obciążony - jadę sam, bez pasażerów i bez dużego
>> bagażu,
>> - jadę po poziomej drodze - nie jest ani z górki, ani pod górkę.
>>
>> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
>> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
>
> A turlasz się w korku, jedziesz z prędkością przelotową, dojeżdżasz do
> czerwonego światła, ruszasz po zapaleniu się zielonego czy włączyłeś się
> do ruchu i przyspieszasz?
Chodzi mi o jazdę poza terenem zabudowanym (wg Twojego nezewnictwa to
chyba prędkość przelotowa), gdzie nie ma korków, ani żadnych ograniczeń
ruchu, jest dobra widoczność, nie jest ślisko, droga jest prosta, płaska
droga, samochód słabo obciążony, nigdzie mi się nie spieszy, chcę jechać
na maksa ekonomicznie, ale żeby nie odbywało się to ze szkodą dla
silnika. Jadę na 5 biegu z prędkością obrotową silnika = X RPM
Ile wynosi X? :)
--
Pozdrawiam,
Rex
-
10. Data: 2010-05-18 10:42:03
Temat: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Od: Rex <w...@z...pl>
yabba pisze:
> Użytkownik "Rex" <w...@z...pl> napisał w wiadomości
> news:hsrm1p$ett$1@news.onet.pl...
>>
>>> mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
>>> interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
>>> zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
>>> niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
>>> obrotach może być szkodliwa dla silnika.
>>>
>>> I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
>>> jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
>>> żywotnością silnika?
>>
>> Dodam jeszcze, że chodzi mi o takie warunki jazdy:
>> - samochód jest słabo obciążony - jadę sam, bez pasażerów i bez dużego
>> bagażu,
>> - jadę po poziomej drodze - nie jest ani z górki, ani pod górkę.
>>
>> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
>> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
>>
>> Z góry dziękuję za odpowiedzi.
>>
>
> Niedawno był podobny wątek "Biegi a prędkość" - poszukaj go.
> Najlepiej "wyczuć" konkretny silnik i samochód, ale mozna przyjąć, że dla
> małych silników benzynowych minimalne użyteczne obroty od 2 tys.
Dzięki za podpowiedź. Przeczytałem sporo postów w tym wątku.
Podejrzewam, że 2 tys. rpm to są zbyt niskie obroty - silnik w moim
aucie nie pracuje równo przy takich obrotach.
Jeśli przyjąć, że najniższe obroty zdrowe dla silnika to są najniższe
obroty przy których silnik równo pracuje to w moim aucie jest to ok.
2500 rpm.
--
Pozdrawiam,
Rex