-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Rex <w...@z...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Date: Tue, 18 May 2010 10:42:03 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 40
Message-ID: <hstjsl$enn$1@news.onet.pl>
References: <hspgod$923$1@news.onet.pl> <hsrm1p$ett$1@news.onet.pl>
<hsrst5$gn6$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-254-183-210.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274172117 15095 77.254.183.210 (18 May 2010 08:41:57 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 18 May 2010 08:41:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <hsrst5$gn6$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281215
[ ukryj nagłówki ]yabba pisze:
> Użytkownik "Rex" <w...@z...pl> napisał w wiadomości
> news:hsrm1p$ett$1@news.onet.pl...
>>
>>> mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
>>> interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
>>> zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
>>> niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
>>> obrotach może być szkodliwa dla silnika.
>>>
>>> I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
>>> jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
>>> żywotnością silnika?
>>
>> Dodam jeszcze, że chodzi mi o takie warunki jazdy:
>> - samochód jest słabo obciążony - jadę sam, bez pasażerów i bez dużego
>> bagażu,
>> - jadę po poziomej drodze - nie jest ani z górki, ani pod górkę.
>>
>> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
>> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
>>
>> Z góry dziękuję za odpowiedzi.
>>
>
> Niedawno był podobny wątek "Biegi a prędkość" - poszukaj go.
> Najlepiej "wyczuć" konkretny silnik i samochód, ale mozna przyjąć, że dla
> małych silników benzynowych minimalne użyteczne obroty od 2 tys.
Dzięki za podpowiedź. Przeczytałem sporo postów w tym wątku.
Podejrzewam, że 2 tys. rpm to są zbyt niskie obroty - silnik w moim
aucie nie pracuje równo przy takich obrotach.
Jeśli przyjąć, że najniższe obroty zdrowe dla silnika to są najniższe
obroty przy których silnik równo pracuje to w moim aucie jest to ok.
2500 rpm.
--
Pozdrawiam,
Rex
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.10 11:40 Krzysiek Kielczewski
- 18.05.10 12:28 Rex
- 18.05.10 12:41 Krzysiek Kielczewski
- 18.05.10 22:05 Grzegorz Prędki
- 21.05.10 11:00 omega_fan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=