-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Rex <w...@z...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Date: Tue, 18 May 2010 10:42:03 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 40
Message-ID: <hstjsl$enn$1@news.onet.pl>
References: <hspgod$923$1@news.onet.pl> <hsrm1p$ett$1@news.onet.pl>
<hsrst5$gn6$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-254-183-210.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274172117 15095 77.254.183.210 (18 May 2010 08:41:57 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 18 May 2010 08:41:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <hsrst5$gn6$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281215
[ ukryj nagłówki ]yabba pisze:
> Użytkownik "Rex" <w...@z...pl> napisał w wiadomości
> news:hsrm1p$ett$1@news.onet.pl...
>>
>>> mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
>>> interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
>>> zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
>>> niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
>>> obrotach może być szkodliwa dla silnika.
>>>
>>> I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
>>> jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
>>> żywotnością silnika?
>>
>> Dodam jeszcze, że chodzi mi o takie warunki jazdy:
>> - samochód jest słabo obciążony - jadę sam, bez pasażerów i bez dużego
>> bagażu,
>> - jadę po poziomej drodze - nie jest ani z górki, ani pod górkę.
>>
>> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
>> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
>>
>> Z góry dziękuję za odpowiedzi.
>>
>
> Niedawno był podobny wątek "Biegi a prędkość" - poszukaj go.
> Najlepiej "wyczuć" konkretny silnik i samochód, ale mozna przyjąć, że dla
> małych silników benzynowych minimalne użyteczne obroty od 2 tys.
Dzięki za podpowiedź. Przeczytałem sporo postów w tym wątku.
Podejrzewam, że 2 tys. rpm to są zbyt niskie obroty - silnik w moim
aucie nie pracuje równo przy takich obrotach.
Jeśli przyjąć, że najniższe obroty zdrowe dla silnika to są najniższe
obroty przy których silnik równo pracuje to w moim aucie jest to ok.
2500 rpm.
--
Pozdrawiam,
Rex
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.10 11:40 Krzysiek Kielczewski
- 18.05.10 12:28 Rex
- 18.05.10 12:41 Krzysiek Kielczewski
- 18.05.10 22:05 Grzegorz Prędki
- 21.05.10 11:00 omega_fan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=