-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Rex <w...@z...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jakie najniższe dopuszczalne obroty w VW Polo 1,2 L?
Date: Tue, 18 May 2010 10:32:10 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 36
Message-ID: <hstja4$chn$1@news.onet.pl>
References: <hspgod$923$1@news.onet.pl> <hsrm1p$ett$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-254-183-210.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274171524 12855 77.254.183.210 (18 May 2010 08:32:04 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 18 May 2010 08:32:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <s...@k...sail-ho.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281211
[ ukryj nagłówki ]Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-05-17, Rex <w...@z...pl> wrote:
>>> mam VW Polo z silnikiem benzynowym 1,2 litra. Niedawno zacząłem
>>> interesować się ekojazdą (ecodriving). Jak wiadomo, jedna z ważniejszych
>>> zasad ecodrivingu polega na tym, żeby jeździć na wysokich biegach i
>>> niskich obrotach. Jednak problem polega na tym, że jazda na zbyt niskich
>>> obrotach może być szkodliwa dla silnika.
>>>
>>> I tu pytanie: jakie obroty są optymalne chcąc jeździć ekonomiczne, tzn.
>>> jakie obroty można uznać za kompromis między niskim zużyciem paliwa i
>>> żywotnością silnika?
>> Dodam jeszcze, że chodzi mi o takie warunki jazdy:
>> - samochód jest słabo obciążony - jadę sam, bez pasażerów i bez dużego
>> bagażu,
>> - jadę po poziomej drodze - nie jest ani z górki, ani pod górkę.
>>
>> Jakie według Was są najniższe dopuszczalne obroty, które nie wpływają
>> negatywnie na pracę i żywotność silnika?
>
> A turlasz się w korku, jedziesz z prędkością przelotową, dojeżdżasz do
> czerwonego światła, ruszasz po zapaleniu się zielonego czy włączyłeś się
> do ruchu i przyspieszasz?
Chodzi mi o jazdę poza terenem zabudowanym (wg Twojego nezewnictwa to
chyba prędkość przelotowa), gdzie nie ma korków, ani żadnych ograniczeń
ruchu, jest dobra widoczność, nie jest ślisko, droga jest prosta, płaska
droga, samochód słabo obciążony, nigdzie mi się nie spieszy, chcę jechać
na maksa ekonomicznie, ale żeby nie odbywało się to ze szkodą dla
silnika. Jadę na 5 biegu z prędkością obrotową silnika = X RPM
Ile wynosi X? :)
--
Pozdrawiam,
Rex
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.10 10:42 Rex
- 18.05.10 11:40 Krzysiek Kielczewski
- 18.05.10 12:28 Rex
- 18.05.10 12:41 Krzysiek Kielczewski
- 18.05.10 22:05 Grzegorz Prędki
- 21.05.10 11:00 omega_fan
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=