-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 13 Dec 2010 22:18:17 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jakie moga byc wady ogumienia innego na obu osiach
References: <ie4vo5$ir1$1@news.task.gda.pl>
In-Reply-To: <ie4vo5$ir1$1@news.task.gda.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 34
Message-ID: <4d068d98$0$20994$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.103.122
X-Trace: 1292275096 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20994 83.23.103.122:12152
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2334591
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-13 12:23, Jan pisze:
> Szanowni znawcy,
>
> Chodzi mi o to, że opony na przedniej osi zużywają się
> szybciej. Wtedy możemy kupić opony na tę oś oddzielnie.
Dlatego opony należy zamieniać przednie z tylnymi nim wystąpi istotna
różnica w ich zużyciu.
Jeżeli ktoś nie robi jakiś dużych przebiegów i nie zużywa opon bardzo
szybko, to spokojnie wystarczy to robić przy okazji wymian zimowych i
letnich opon.
Jeżeli ktoś nie zmienia sezonowo, robi duże przebiegi albo szybko zużywa
opony to i tak należy co jakiś czas koła wyważyć i przy tej okazji warto
zamienić.
> Jeśli trafi się okazja kupna opon lepszych niż te
> na drugiej osi, będziemy mieć dwie różne pary. Jakie
> mogą być wady takiego zróżnicowania? Jeśli nie ma, to
> zaraz kupię parę na oś przednią, już sobie upatrzyłem.
Gorsza przyczepność tyłu to większa tendencja do wpadania tyłu w poślizg.
Ale przy niewielkich różnicach nie będzie tragedii. Problemy mogą być
dopiero jak różnice przyczepności są duże, a kierowca o tym zapomni i
się zbytnio rozpędzi.
Warto też pamiętać że opona bardziej zużyta lepiej trzyma na suchym
asfalcie, a opona nowa na mokrym i na śniegu. Więc też nie jest to
oczywiste że nowe lepsze, bo jednak najszybciej się jeździ po suchym i
to na suchym najtrudniej opanować uciekający tył.
Ale generalnie to tak długo jak różnice nie są bardzo duże, to możesz
kupić dwie opony.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800