  • Data: 2010-01-14 22:16:15
    Temat: Re: Jakie lustro
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 13 Jan 2010 18:03:04 +0100, KILu <b...@w...pl> wrote(a):

    > Akurat w tej sytuacji calkowicie zgadzam sie z DPR. :) Uzywam K-x od dwoch
    > miesiecy, wczesniej mialem inne Pentaksy, Olka i nie tylko (i cala fure
    > kompaktow) i widze doslownie dramatyczna roznice na korzysc K-x (przede
    > wszystkim szumy, ale rowniez szybkosc af, niewyczuwalny shutter-lag, AWB,
    > w koncu znakomite JPEG-i...).

    Ach, rozumiem. Nowa zabawka... :)

    Dla odmiany dziś optyczni przetestowali K-x, i coś zachwytów nie widać,
    za to sporo wad:

    - problemy z zasilaniem, aparat działał poprawnie na bateriach litowych
    30pln/komplet. Nie bardzo chciał współpracować z ogniwami alkalicznymi
    i akumulatorkami Ni-MH (tanio w eksploatacji nie będzie ;>)
    - brak pkt. AF w wizjerze
    - bardzo niska skuteczność stabilizacji ok. 1-1.3EV
    - niska skutecznosc autofocusa
    - niewylaczalne odszumianie (dark frame) przy długich czasach
    - wyostrzane RAWy
    - dobre wyniki w wysokich czulosciach skutkiem dodatkowego odszumiania
    zjadajacego detale powyzej ISO 1600

    "Warto jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz. Na wysokich ISO, np. 6400
    Pentax K-x wydaje się szumieć najmniej, ale szczegółów ma także
    najmniej..."

    Już wcześniej mówiłem, co portal to inne wyniki, robienie z tego
    wyroczni to mało szczęśliwy pomysł... :)

    B.