  • Data: 2010-01-15 11:24:39
    Temat: Re: Jakie lustro
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    news:slrnhl0d62.5gm.lrem@localhost.localdomain...
    >W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    > Bartosz Mierzwiak nabazgrał:
    >
    > To ten portal, co najpierw w K10D piał nad świetnym wizjerem, a potem w
    > K20D
    > stwierdził, że ten sam wizjer jest nędzny? ;)

    Zacytuję i sie odniosę
    * problemy z doborem odpowiednich baterii zasilających,
    - bzdura, na eneloopach robi ok. 1200 zdjęć

    * mało skuteczny autofokus,
    - bzdura totalna, podpinałem te same (fizycznie te same, nie takie same)
    obiektywy do niego i do k10d i jest o niebo lepiej!

    * brak podświetlanych w wizjerze punktów autofokusu,
    - true, ale to taka tradycja w entry-level

    * stosunkowo słaba skuteczność stabilizacji,
    - bzdura totalna, radzi sobie lepiej jak k10d

    * mały wizjer optyczny,
    -true, ale za to lekki i mały

    * brak gniazda HDMI,
    -true, ale jak ktoś chce robić filmy i oglądac z aparatu, to kupuje kamerę
    ;-)

    * stosunkowo niska rozdzielczość ekranu LCD,
    -true, nie gorzej jednak od konkurencji w tym segmencie, a do LV i oceny
    zdjęcia wystarcza w zupełności

    * brak przycisku jakości i rodzaju zdjęć,
    - Bardzo true, to pierwsza prawdziwa wada, odziedziczona po całej linii
    k100/km

    * wyostrzanie i odszumianie zdjęć RAW,
    - zapomnieli dodać, że bardzo skuteczne i nieingerujące w ilość szczegółów

    * ingerencja w RAW-y przy długich ekspozycjach.
    - no i dobrze, bo przy CMOSIe mielibyśmy gwieździste niebo na każdej fotce

    Takie testy to i ja mogę zrobić bez laboratorium; dodam, ze w zamierzchłych
    czasach K10D dostała od nich 4,6, k-x teraz 4,4 punktu, gdyby się jednak
    bardziej przyłożyli i zbadali kwestię obsługi akumulatorów, stabilizacji i
    AF to dostałaby pewnie 4,8. Nie wykluczam braku powtarzalności w różnych
    egzemplarzach, ale w takim razie mnie się trafił lepszy egzemplarz ;-)

    --
    Yogi(n)