  • 11. Data: 2011-03-21 10:54:47
    Temat: Re: Jakie krzesło dla programisty?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > http://www.centrumkrzesel.pl/opis.php?item=Obrazy/bi
    uro/Fotel_Futura_10_d.jpg&itemno=0&type=92&PHPSESSID
    =f71ae179391d4de687ea1c0963da4651

    Czytałem, że ta futura 10 jest nie zła koncepcyjnie ale ma zbyt niską
    jakość wykonania.

  • 12. Data: 2011-03-21 10:56:09
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-21 11:14, Paweł Kierski pisze:

    > Chyba nie o tym samym mówimy w takim razie. "Klasyczna" wysuwana
    > klawiatura, to badziew poniżej wysokości blatu, gdzie na podparcie
    > nadgarstków nie ma miejsca. W najlepszym razie jest niestabilne.

    Ja mam właśnie wysuwaną z pod blatu z taką dodatkową listewką na
    krawędzi na której opiera się nadgarstek - bardzo wygodne.

  • 13. Data: 2011-03-21 13:29:27
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-21 08:39, Paweł Kierski pisze:

    > Może być jeszcze kwestia regulacji wysokości monitora - to głównie
    > wpływa na ból karku. Dla mnie 'normy BHP" (górna krawędź monitora na
    > wysokości oczu) w kilka godzin powodują ból karku - wolę mieć nieco
    > wyżej i operować oczami nieco w górę i w dół "położenia neutralnego".

    He he, co sztuka, to sztuka. Ja wolę mieć nieco poniżej 'normy BHP', bo
    nie lubię za wysoko zadzierać głowy. A jak często patrzę w jakieś
    papiery, książki, laptopa, to wolę mieć głowę (wzrok) na względnie
    podobnym poziomie...

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM

  • 14. Data: 2011-03-21 13:39:02
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Szyk wrote:

    > Obecnie siedzę sobie na zwykłym krześle. Jednak zauważyłem, że ma to
    > negatywny wpływ na mój kręgosłup. Dlatego zastanawiam się nad zakupem
    > wygodniejszego fotela. Używałem już jakiegoś polskiego fotela na
    > kułkach, ale zrezygnowałem z niego bo kolidował on z wysuwaną
    > klawiaturą, wiec chyba potrzebowałbym czegoś z regulowaną wysokością
    > podłokietników.

    Samo krzesło nic nie da, jeśli nie zadbasz o całość.
    - kolana pod kątem 90 stopni lub ciut więcej,
    - klawiatura ciut niżej niż łokcie,
    - w czasie pisania ręce nie muszą sie o nic opierać,
    ale oparcia są bardzo przydatne; także porządne,
    miękkie oparcie dla pleców i karku (czyli bardziej fotel prezesa)
    - monitor nieco poniżej linii wzroku (przynajmniej
    jeśli piszesz bezwzrokowo).
    - unikam siedzenia pod światło oraz źródeł
    światła odbijających się w ekranie (zawsze
    ustawiam monitor bokiem do okna).

    W praktyce, jak nie zrobisz krzesła na miarę,
    to regulowana wysokość i obrotowe zawieszenie
    jest niezbędne. Nie warto kupować tanich,
    biurowych "klekotów", które są chwiejne,
    a ze środka śrubki wypadają (reguła) :)

    > Myślę, że trzymanie boczne (jak w fotelach
    > samochodowych) też było by pożądane.

    Nie, bo ważna jest swoboda ruchów, możliwość
    zmiany pozycji i kręcenia tyłkiem.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 15. Data: 2011-03-21 14:15:34
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 21 Mar 2011 14:29:27 +0100, Przemek O. napisał(a):

> [...]

    Mam to samo, nawet moze bardziej, w chwili obecnej mam monitor zawieszony na
    scianie i gorna krawedz jest 5 cm ponad oczami, ale dolna (monitor 20'')
    jest jednak wciaz za nisko i mysle o podniesieniu o kolejne 5 cm.

> [...]
    > nie lubię za wysoko zadzierać głowy. A jak często patrzę w jakieś
    > papiery, książki, laptopa, to wolę mieć głowę (wzrok) na względnie

    Zawsze mozna uzyc jakiegos uchwytu do dokumentow montowanego na monitorze,
    lub nawet cos takiego:

    http://allegro.pl/fellowes-podstawka-uchwyt-na-dokum
    enty-memo-board-i1479324697.html

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 16. Data: 2011-03-21 15:58:06
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Szyk wrote:
> [...]
    > podłokietników. Myślę, że trzymanie boczne (jak w fotelach
    > samochodowych) też było by pożądane. Co byście polecili?

    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40103100

    Polecam. Znakomita rzecz i nie aż taka droga.

  • 17. Data: 2011-03-21 16:02:17
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    R. P. wrote:

    > http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40103100
    >
    > Polecam. Znakomita rzecz i nie aż taka droga.

    Co prawda podłokietników nie ma regulowanych, ale naprawdę jest bardzo
    wygodne.

  • 18. Data: 2011-03-21 16:09:40
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-21 15:15, Norbert pisze:

> [...]
    > jest jednak wciaz za nisko i mysle o podniesieniu o kolejne 5 cm.

    > Zawsze mozna uzyc jakiegos uchwytu do dokumentow montowanego na monitorze,

    O książki na tym wieszać ? :)
    A tak naprawdę, to raczej przyzwyczajenie z pracy na laptopach na
    których jednak większość czasu pracuje. Przetrenowałem już różne
    podstawki pod laptopy i jakoś żadna nie przypadła mi do gustu.

  • 19. Data: 2011-03-21 17:53:25
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 20 Mar, 21:44, Szyk <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > podłokietników. Myślę, że trzymanie boczne (jak w fotelach
    > samochodowych) też było by pożądane. Co byście polecili?

    Mnie tylko pomaga laptop i co 2h zupelnie inna pozycja i miejsce.
    Chyba
    sie starzeje, gdzie te czasy co sie siedzialo 3 doby bez snu na jednym
    stolku.
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-03-21 19:43:24
    Od: Boguś <n...@i...net>

    Dnia 21-03-2011 o 10:54:37 Szyk <s...@o...pl> napisa?(a):

    anizmem-multiblock/

    > No właśnie taki sam fotel miałem tyle że z niebieską tkaniną. Ale go nie
    > zaakceptowałem, bo przeszkadzają mi te wielkie podłokietniki.

    Czy podłokietników nie da się odkręcić? Ja w pewnym fotelu takowe usunąłem,
    bo były za wysoko, i jak na nich ręce kładłem, to mi się ramiona podnosiły,
    co powodowało dyskomfort w karku.

    --
    Boguś