-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
d7.news.xs4all.nl!feeder.usenetexpress.com!tr1.eu1.usenetexpress.com!feeder1.fe
ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.h
ighwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b
-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 3 Nov 2021 00:28:08 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.2.1 Hamster/2.1.0.11
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <61795cc9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <slc037$fps$1@dont-email.me>
<617a7e1b$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
<617a7ebe$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<617a7fea$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<617a877a$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
<617e3e2b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<61813151$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<61817b16$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
<61819fd2$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<6181a258$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
<6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<6181b000$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<6181b77d$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
<6181bbb8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<6181c105$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
In-Reply-To: <6181c105$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 211102-4, 2.11.2021), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 108
Message-ID: <6181c98d$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78.10.251.184
X-Trace: 1635895693 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 78.10.251.184:64783
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6219
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2698726
[ ukryj nagłówki ]W dniu 02.11.2021 o 23:51, Shrek pisze:
> W dniu 02.11.2021 o 23:28, LordBluzg(R) pisze:
>
>> Nonie. Cytnę Ciebie:
>> "
>> To ma sens tylko wtedy gdy odłączysz aku biorcy."
>
> No ale do jasnej cholery wcześniej niż odpalisz silnik i co za tym idzie
> altka!
>
>
Kurwa. Jak odpalisz to jak? Altek biorcy JUŻ działa i co?
>
>>> Odłączenie na działającym silniku rzeczywiscie może spowodować że
>>> regulator na chwile poleci w kosmos, ale nie dlatego że "nie ma
>>> napięcia odniesienia" ale po prostu ma ograniczoną szybkość działania.
>>
>> W sumie to samo, uprościłem.
>
> No uprościłeś - tak że pominąłeś że aku ewentualnie rozłączamy _przed_
> odpaleniem silnika:P
Noi? Potem jak go chcesz podłączyć bez iskrzenia i po zdjęciu
krokodylków? No OK, możesz DOŁĄCZYĆ do obwodu... ale sugerowałeś inaczej :>
>
>>> Rzeczywiście jest tu mechanizm który może spowodować spalenie
>>> elektroniki przy podłączeniu aku, ale nie tym że go podłączasz, a
>>> tym, że nie robisz tego zdecydowanym ruchem podłaczasz, odłączasz,
>>> podłączasz odłączasz i finalnie podłączasz.
>>
>> Niekoniecznie. Jeden cykl wystarczy, czy to odłączenie czy podłączenie.
>
> NIe - podłącznie nie spowoduje skoku napięcia w górę. Odłączenie jak
> najbardziej chwilowy pik może spowodować.
Bez krokodylków od Ciebie? Te krokodylki to kurwa 100% ideału pewnie :>
Zawsze nie iskrzą :>
>
>> Jest duże ryzyko uszkodzenia reglera, tylko dlatego że miana jest
>> radykalna a elektronika reglera tego nie lubi, dodatkowo dochodzi
>> iskrzenie, gdzie nie zawsze masz czyste klemy i kontakt w
>> nanosekundzie jest bezwzględny. To zła droga.
>
> NIe powiedziałem, że dobra - tylko jedyna która uzasadniałaby hipotezę
> ąckiego. Generalnie nic nie powinno się stać. Ale jak ktoś ma pecha to i
> cegłówka...
Ącki to kretyn. Zawsze to udowadnia, żeby każdy to widział i nie miał
złudzeń :) Dobrze, że to robi. Działa jak znak z PoRD. UWAGA KRETYN! :D
>
>>> Niebezpieczne jest odłączenie. Uprzedzający pytanie - nie
>>> nikrosekundowe "niekontakty" nie są problemem, bo jak pisałem
>>> problemem jest niewielka ale jednak bezładnośc rega. Po prostu nie
>>> zdąży zareagować na iskrzenie na styku jak zrobisz to zdecydowanie.
>>
>> Nie ma czegoś takiego jak "zdecydowanie" to nie jest żaden pewnik w
>> warunkach bojowych.
>
> Po prostu zkładasz zdecydowanym ruchem i już - ważne żeby nie rozłączać
> potem.
Nono, zakładasz klemę nieiskrząc :D Zupełnie tak samo jak wkładasz fiuta
w cipę bez wytrysku. Pełna kontrola! :D hehehe, hehehe.
Nodobra sikasz na MOPsie na ałtostradzie nanosekundę po wyjęciu fiuta i
NIGDY nie popuściłeś kropelki w majty. Pełna kontrola! :D Hehehe, hehehe.
>
>> Tego się nie robi w "locie". Kontakt ma być "zawsze" z akumulatorem,
>> bo ryzyko uszkodzenia reglera jest duże.
>
> Jakieś zawsze jest jak to głupio zrobisz, ale nie zgodziłbym się że duże.
Hehehe.
>
>>> A jak akumulator albo regiel jest uszkodzony to różne dziwne rzeczy
>>> mogą się dziać z akumulatorem i bez. Temat na odzielną dyskusję i
>>> bardziej bym się martwił o dawcę.
>>
>> Dawca jest zabezpieczony swoim aku. Ten jest potęgą na <500A a nie
>> altek, zakładając że dawca jest w 100% sprawny.
>
> To dlaczego większośc producentów nakazuje nie odpalać dawcy? :P
Bosie bojo :D a klient to zawsze debil :]
>
>>> PS - podłaczanie do bloku silnika ma jedną teoretyczną zaletę. Jak
>>> masz rozładowany aku to jest niezerowa szansa że zacznie upuszczać
>>> wodór przy forsownym ładowaniu. Wtedy lepiej jak zacisk kabla jest
>>> jest daleko od niego jak rozłączasz, żeby ie jebło od iskry. Także
>>> poniekąd ącki miał rację, ale z calkiem innego powodu niż napisał.
>>>
>> 10min? Nie jest wstanie wyzwolić tyle wodoru/tlenu na rozładowanym
>> aku. Bzdura.
>
> Czemu akurat 10. Podłącasz, odpalasz, odłączasz.
>
Bo 10 min to "średnia" do pokonania obciążenia aku biorcy w połyku i do
stanu wyrównania napięć/prądu do skutecznego odpalenia.
Nigdy nie wiesz do jakiego stanu biorca się wydoił a czasu szkoda na
błędne odpalenia. Założenie 10 min eliminuje ilość błędnych odpaleń :)
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
PIBAĆ JES
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.21 01:08 LordBluzg(R)
- 03.11.21 01:51 LordBluzg(R)
- 03.11.21 06:22 Shrek
- 03.11.21 07:25 Shrek
- 03.11.21 07:45 Jacek
- 03.11.21 09:32 LordBluzg(R)
- 03.11.21 13:57 ąćęłńóśźż
- 03.11.21 13:59 ąćęłńóśźż
- 03.11.21 18:38 ii
- 03.11.21 18:47 LordBluzg(R)
- 03.11.21 18:59 Shrek
- 03.11.21 19:31 ąćęłńóśźż
- 03.11.21 19:40 Shrek
- 03.11.21 21:20 adam
- 03.11.21 21:26 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo