eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie kable rozruchowe?Re: Jakie kable rozruchowe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
    d7.news.xs4all.nl!feeder.usenetexpress.com!tr1.eu1.usenetexpress.com!feeder1.fe
    ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.h
    ighwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 3 Nov 2021 00:28:08 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.2.1 Hamster/2.1.0.11
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Jakie kable rozruchowe?
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <61795cc9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <slc037$fps$1@dont-email.me>
    <617a7e1b$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7ebe$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a7fea$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <617a877a$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <617e3e2b$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <61813151$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <61817b16$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <61819fd2$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a258$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181a933$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b000$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181b77d$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181bbb8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <6181c105$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    In-Reply-To: <6181c105$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 211102-4, 2.11.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 108
    Message-ID: <6181c98d$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.251.184
    X-Trace: 1635895693 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 78.10.251.184:64783
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6219
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2698726
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.11.2021 o 23:51, Shrek pisze:
    > W dniu 02.11.2021 o 23:28, LordBluzg(R) pisze:
    >
    >> Nonie. Cytnę Ciebie:
    >> "
    >> To ma sens tylko wtedy gdy odłączysz aku biorcy."
    >
    > No ale do jasnej cholery wcześniej niż odpalisz silnik i co za tym idzie
    > altka!
    >
    >
    Kurwa. Jak odpalisz to jak? Altek biorcy JUŻ działa i co?
    >
    >>> Odłączenie na działającym silniku rzeczywiscie może spowodować że
    >>> regulator na chwile poleci w kosmos, ale nie dlatego że "nie ma
    >>> napięcia odniesienia" ale po prostu ma ograniczoną szybkość działania.
    >>
    >> W sumie to samo, uprościłem.
    >
    > No uprościłeś - tak że pominąłeś że aku ewentualnie rozłączamy _przed_
    > odpaleniem silnika:P

    Noi? Potem jak go chcesz podłączyć bez iskrzenia i po zdjęciu
    krokodylków? No OK, możesz DOŁĄCZYĆ do obwodu... ale sugerowałeś inaczej :>
    >
    >>> Rzeczywiście jest tu mechanizm który może spowodować spalenie
    >>> elektroniki przy podłączeniu aku, ale nie tym że go podłączasz, a
    >>> tym, że nie robisz tego zdecydowanym ruchem podłaczasz, odłączasz,
    >>> podłączasz odłączasz i finalnie podłączasz.
    >>
    >> Niekoniecznie. Jeden cykl wystarczy, czy to odłączenie czy podłączenie.
    >
    > NIe - podłącznie nie spowoduje skoku napięcia w górę. Odłączenie jak
    > najbardziej chwilowy pik może spowodować.

    Bez krokodylków od Ciebie? Te krokodylki to kurwa 100% ideału pewnie :>
    Zawsze nie iskrzą :>
    >
    >> Jest duże ryzyko uszkodzenia reglera, tylko dlatego że miana jest
    >> radykalna a elektronika reglera tego nie lubi, dodatkowo dochodzi
    >> iskrzenie, gdzie nie zawsze masz czyste klemy i kontakt w
    >> nanosekundzie jest bezwzględny. To zła droga.
    >
    > NIe powiedziałem, że dobra - tylko jedyna która uzasadniałaby hipotezę
    > ąckiego. Generalnie nic nie powinno się stać. Ale jak ktoś ma pecha to i
    > cegłówka...

    Ącki to kretyn. Zawsze to udowadnia, żeby każdy to widział i nie miał
    złudzeń :) Dobrze, że to robi. Działa jak znak z PoRD. UWAGA KRETYN! :D
    >
    >>> Niebezpieczne jest odłączenie. Uprzedzający pytanie - nie
    >>> nikrosekundowe "niekontakty" nie są problemem, bo jak pisałem
    >>> problemem jest niewielka ale jednak bezładnośc rega. Po prostu nie
    >>> zdąży zareagować na iskrzenie na styku jak zrobisz to zdecydowanie.
    >>
    >> Nie ma czegoś takiego jak "zdecydowanie" to nie jest żaden pewnik w
    >> warunkach bojowych.
    >
    > Po prostu zkładasz zdecydowanym ruchem i już - ważne żeby nie rozłączać
    > potem.

    Nono, zakładasz klemę nieiskrząc :D Zupełnie tak samo jak wkładasz fiuta
    w cipę bez wytrysku. Pełna kontrola! :D hehehe, hehehe.

    Nodobra sikasz na MOPsie na ałtostradzie nanosekundę po wyjęciu fiuta i
    NIGDY nie popuściłeś kropelki w majty. Pełna kontrola! :D Hehehe, hehehe.
    >
    >> Tego się nie robi w "locie". Kontakt ma być "zawsze" z akumulatorem,
    >> bo ryzyko uszkodzenia reglera jest duże.
    >
    > Jakieś zawsze jest jak to głupio zrobisz, ale nie zgodziłbym się że duże.

    Hehehe.

    >
    >>> A jak akumulator albo regiel jest uszkodzony to różne dziwne rzeczy
    >>> mogą się dziać z akumulatorem i bez. Temat na odzielną dyskusję i
    >>> bardziej bym się martwił o dawcę.
    >>
    >> Dawca jest zabezpieczony swoim aku. Ten jest potęgą na <500A a nie
    >> altek, zakładając że dawca jest w 100% sprawny.
    >
    > To dlaczego większośc producentów nakazuje nie odpalać dawcy? :P

    Bosie bojo :D a klient to zawsze debil :]
    >
    >>> PS - podłaczanie do bloku silnika ma jedną teoretyczną zaletę. Jak
    >>> masz rozładowany aku to jest niezerowa szansa że zacznie upuszczać
    >>> wodór przy forsownym ładowaniu. Wtedy lepiej jak zacisk kabla jest
    >>> jest daleko od niego jak rozłączasz, żeby ie jebło od iskry. Także
    >>> poniekąd ącki miał rację, ale z calkiem innego powodu niż napisał.
    >>>
    >> 10min? Nie jest wstanie wyzwolić tyle wodoru/tlenu na rozładowanym
    >> aku. Bzdura.
    >
    > Czemu akurat 10. Podłącasz, odpalasz, odłączasz.
    >
    Bo 10 min to "średnia" do pokonania obciążenia aku biorcy w połyku i do
    stanu wyrównania napięć/prądu do skutecznego odpalenia.

    Nigdy nie wiesz do jakiego stanu biorca się wydoił a czasu szkoda na
    błędne odpalenia. Założenie 10 min eliminuje ilość błędnych odpaleń :)


    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PIBAĆ JES

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: