  • 1. Data: 2009-10-06 17:19:43
    Temat: Jakie ciche chłodzenie na AM3? (lub AM2)
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    Kupiłem Phenoma II 550 na AM3. Gdy włączony jest wentylator boxowy, prawie
    że zakrzywia się czasoprzestrzeń dookoła komputera. Wytrzymałem z nim 24h i
    kupiłem za 25zł teoretycznie trzykrotnie cichszy zestaw ARCTIC COOLING
    FREEZER 64 LP. Niestety "buczy". Nie szumi, nie rzęzi, ale tak metalicznie
    "buczy". Podobny odgłos wydają stare, bardzo głośne dyski twarde (gdy się po
    prostu kręcą, nie czytają).

    Do trzech razy sztuka - co mogę kupić taniego i cichego? Nie oczekuję cudów,
    nie podkręcam nic i nie będę podkręcał. W obudowie mam dużo miejsca. Czy
    ARCTIC COOLING Alpine 64 GT jest cichy?

    Dlaczego nie ma nic taniego z wentylatorem 120mm? Może nie do końca "czaję
    bazę", ale mam wrażenie, że jeśli weźmiemy ten sam radiator, tylko z szerzej
    rozchodzącymi się żeberkami, to wentylator 120mm o takim samym przepływie
    powietrza będzie chłodził podobnie jak wentylator 80mm.

    Ze starego komputera mam jeszcze starego Scythe Ninja z świetnym, dużym,
    miedzianym radiatorem. Jeszcze z czasów S478. Ale mimo całej masy
    przejściówek i adapterów, które były w zestawie, nie da się go zamontować na
    AM2 :/

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 2. Data: 2009-10-06 17:53:10
    Temat: Re: Jakie ciche chłodzenie na AM3? (lub AM2)
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    =Marcos= pisze:
> [...]
    > miedzianym radiatorem. Jeszcze z czasów S478. Ale mimo całej masy
    > przejściówek i adapterów, które były w zestawie, nie da się go

    Mam x2 6000+, 89 Watow, chlodzony arctic freezer 64pro
    http://www.quietpc.com/files/images/products/ac-free
    zer64pro-large.jpg
    w iddle chodzi na 800rpm, procesor 25-35 stopni
    obciazony kreci sie 1500rpm, procesor 55-60 stopni. W iddle jest
    zupelnie nieslyszalny, nawet obciazonego ciezko jest uslyszec pomiedzy
    zasilaczem, dyskiem i grafa. Jest tez calkiem lekki, montowany na
    zaczepy gniazda procesora, zadnych srub, czy kolkow w plycie i jej
    wyjmowania z obudowy przy montazu/demontazu.
    Twoj phenom ma 85W, jesli frezzer 64 pasuje na AM3 polecam goraco (a
    raczej chlodno ;)

  • 3. Data: 2009-10-06 17:59:37
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    michu pisze:

> [...]
    > wyjmowania z obudowy przy montazu/demontazu.
    > Twoj phenom ma 85W, jesli frezzer 64 pasuje na AM3 polecam goraco (a

    Zapomnialem dodac, ze temperatury na iddle z zainstalowanymi sterami
    cool&quiet, w iddle ma 1...@...1 V

  • 4. Data: 2009-10-06 18:18:34
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Gdy włączony jest wentylator boxowy, prawie że zakrzywia się
    > czasoprzestrzeń dookoła komputera.

    A masz włączoną regulację obrotów w zależności od temperatury?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2009-10-06 18:27:54
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    Michał pisze:

    > A masz włączoną regulację obrotów w zależności od temperatury?

    tez mi to przyszlo do glowy, boxowy cooler od x2 6000+ wyglada calkiem
    solidnie, sadze ze spisywal by sie niewiele gorzej o freezera o ktorym
    pisalem wyzej.
    Marcos, masz zainstalowane cool&quiet i jakis program do sterowania
    chlodzeniem?

  • 6. Data: 2009-10-06 18:45:45
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba =Marcos= napisała na pl.comp.pecet:

    > Czy
    > ARCTIC COOLING Alpine 64 GT jest cichy?

    Nie.

> [...]
    > tylko z szerzej rozchodzącymi się żeberkami, to wentylator 120mm o
    > takim samym przepływie powietrza będzie chłodził podobnie jak

    Zobacz na mocowanie tego wentylatora do radiatora:
    http://allegro.pl/item761964563_arctic_cooling_alpin
    e_64_b_cichy_s_754_939_am2.html

    Są to gumowe kołki (wentyl ma 90mm), dlatego że większe wentylatory
    robią niezłe drgania i buczą przez to. Mam ten wentylator i raz przez
    przypadek zepsułem mocowanie, w zamian użyłem śrub z 2 podkładkami z
    gumki do ołówka, ale w końcu dałem sobie spokój i kupiłem jeszcze jeden
    egzemplarz ;]

    Ja mam Athlona x2 65W i bez skalowania częstotliwości wiatrak wybija się
    trochę z tłumu. Do Twojego proca strzelałbym, że nada się to:
    http://www.allegro.pl/item766524343_arctic_cooling_f
    reezer_64_pro_pwm_nowa_wersja_gw6l.html

    Marcin Kocur

  • 7. Data: 2009-10-06 18:55:08
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > A masz włączoną regulację obrotów w zależności od temperatury?

    Mam włączoną regulację, chyba jest ustawiona na utrzymywanie temperatury
    procesora nie przekraczającej 50°C. Za dużo? Nie mam włączonego
    Cool'n'quiet. Warto? Zawsze działa tak jak trzeba? Nie zdarza się, że
    komputer działa zbyt wolno, bo Cool'n'Quiet źle reaguje np. na nieregularne
    obciążanie?

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 8. Data: 2009-10-06 19:17:32
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    Hałas zależy także od płyty głównej. Płyty Gigabyte sterują obrotami
    najlepiej (potrafią najbardziej zejść w dół), MSI tak sobie w normie,
    natomiast Asrocki często wyją, niektóre nie potrafią spowolnić obrotów
    poniżej 75%.

  • 9. Data: 2009-10-06 19:18:11
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    =Marcos= pisze:
    > [...] Nie mam włączonego
    > Cool'n'quiet. Warto? Zawsze działa tak jak trzeba? Nie zdarza się, że
    > komputer działa zbyt wolno, bo Cool'n'Quiet źle reaguje np. na
    > nieregularne obciążanie?

    Bardzo warto. Działa dobrze. Bez C'n'Q ciężko uzyskać sen-
    sowną temperaturę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-10-06 19:25:19
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > najlepiej (potrafią najbardziej zejść w dół), MSI tak sobie w normie,
    > natomiast Asrocki często wyją, niektóre nie potrafią spowolnić obrotów

    Mam MSI na chipsecie AMD 770.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]