  • 11. Data: 2009-10-06 20:54:39
    Temat: Re: Jakie ciche chłodzenie na AM3? (lub AM2)
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 6 Oct 2009 19:19:43 +0200, =Marcos= napisał(a):

    > Dlaczego nie ma nic taniego z wentylatorem 120mm?

    Tu masz dość świeży i obszerny przegląd 'schładzaczy':
    http://pclab.pl/art38203.html
    Dość ciekawie wygląda Cooler Master Hyper 212 Plus i przy dobrym sterowaniu
    PWM powinien być cichy.

    --
    GLaF

  • 12. Data: 2009-10-06 22:08:25
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    =Marcos= pisze:

    > Do trzech razy sztuka - co mogę kupić taniego i cichego? Nie oczekuję
    > cudów, nie podkręcam nic i nie będę podkręcał. W obudowie mam dużo
    > miejsca. Czy ARCTIC COOLING Alpine 64 GT jest cichy?

    Ja aktualnie mam chłodzenie pasywne (Thermaltake sonic tower / Athlon 3200+ 64 2.2ghz
    @ 2.35ghz) bez
    żadnego wentylatora (w komplecie są mocowania do 2 wentylatorów) i udaje sie utrzymać
    w miare dobre
    temperatury, 35° w spoczynku i 48-50° w stresie

    W obudowie chodzi tylko jeden wentylatorek 92mm na najnizszych obrotach - komputer
    działa tak już
    ponad 4lata, także moge polecić ten cooler, niestety jednak ta wersja którą mam niema
    zapinki do AM2
    (ma ją rev. 2) cena około 100zł

    A przy okazji mógłbyś mi powiedzieć jaka jest średnica wentylatora na tym radiatorze?
    I czy jest on
    przykrecony lub zamocowany na kołki, czy jakos na stałe - bo właśnie tak sie sklada
    że też na dniach
    kupuje tego phenoma - i właśnie tak myślałem że chłodzenie będzie głośne, dlatego
    chce wymienic
    wentylator na radiatorze na jakiś inny np. SilentiumPC ale niewiem jakiej wielkości

    --
    WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

    www.webprogress.com.pl

  • 13. Data: 2009-10-07 05:20:26
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    =Marcos= pisze:
    > Nie szumi, nie rzęzi, ale tak
    > metalicznie "buczy". Podobny odgłos wydają stare, bardzo głośne dyski
    > twarde (gdy się po prostu kręcą, nie czytają).

    Twój opis pasuje raczej do brzęcząco-buczących elementów obudowy pod
    wpływem wibracji, a nie do wentylatora. Jesteś absolutnie pewien, że to
    on generuje ten dźwięk?

    --
    PSYLO

  • 14. Data: 2009-10-07 05:32:05
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    =Marcos= napisał(a):

    > Mam włączoną regulację, chyba jest ustawiona na utrzymywanie temperatury
    > procesora nie przekraczającej 50°C. Za dużo? Nie mam włączonego

    Za mało. Ja popędzam wiatraczek, jak biedny Sempron ma powyżej 65 stopni
    (temp. rdzenia),80 stopni- obroty na max. I dałem sobie spokój z szukaniem
    innego chłodzenia, niż fabryczne. W idle wiatrak ma 900 rpm i prawie go nie słychać.

    > Cool'n'quiet. Warto? Zawsze działa tak jak trzeba? Nie zdarza się, że

    Warto. Działa idealnie.
    Dodam, że IMHO sterowanie obrotami wiatraka warto powierzyć nie BIOS,
    ale programowi z poziomu systemu- znacznie większa konfigurowalność.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 15. Data: 2009-10-07 11:37:06
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Twój opis pasuje raczej do brzęcząco-buczących elementów obudowy pod
    > wpływem wibracji, a nie do wentylatora. Jesteś absolutnie pewien, że to on
    > generuje ten dźwięk?

    Tak, włączyłem na kilka sekund komputer z odłączonym wentylatorem i cisza
    jak makiem zasiał. Obudowę mam tą samą od 10 lat i wszystkie potencjalnie
    brzęczące/buczące elementy zostały unieruchomione.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży