  • Data: 2009-11-16 17:36:41
    Temat: Re: Jakie akku AA
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Winetoo pisze:
    > Nie wiem, czy to odosobniony przypadek tej ladowarki czy taka jest cecha
    > akumulatorków. Kiedys slyszalem, ze akumulatorki nawet nieuzywane powinno
    > sieco miesiac ladowac, ale nie wiem, czy to prawda.

    Akumulatorki tak mają, prąd samorozładowania często to nawet kilka mA.
    Wystarczy zatem miesiąc (600 godzin) czy dwa i pusto. Mam chyba z
    kilkadziesiąt różnych akumulatorków w najróżniejszych urządzeniach i
    raczej raz na trzy miesiące robię ''obchód z wymianą''. W większości
    różnych termometrów, dzwonków bezprzewodowych itp. spraw siedzą stare,
    dziesięcioletnie wycieruchy o smętnej pojemności, ale ich długość
    trzymania ładunku jest podobna do współczesnych akumulatorków.

    Są już nowe konstrukcje trzymające i pół roku, NiCd też dłużej
    ''stygły'', ale nie mają ponad to zalet dla mnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl