  • 1. Data: 2015-02-06 21:44:37
    Temat: Jakie 32-bitowe MCU?
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    Potrzebny prosty w użyciu, 32-bitowy MCU z podstawowymi peryferiami
    (SPI, UART, USB...) bez bajerów typu sprzętowe szyfrowanie, min 32kB
    wewnętrznego RAMu, 128kB flash. Głównie bare metal programming...
    warunek - darmowe narzędzia sensowne w użytkowaniu. Architektura bez
    znaczenia większego, choć chyba wszystko teraz chwali się, ze ARM...

    Sensownym użytkowaniem NIE jest konieczność wymyślania koła od nowa
    czyli pisania sobie skryptów do debuggera, albo dzikich kombinacji z
    merdżowaniem i stripowaniem hexów, bo komus tak zadziałało choć nie
    wiadomo dlaczego :D

    Cena byłoby fajnie gdyby była niższa niż 25zł za sztukę przy 256kB flash

    Do tej pory przystawiałem się do AT32UC3 Atmela, ale po "wycofaniu z
    magazynu" Farnella kilku modeli mam obawy o sens tego działania.

    STM32... brak sensownych darmowych toolsów. gcc niby "da się", ale patrz
    wyżej.
    PICów nie lubię jakoś
    Znów Atmel, ale... ATSAM4?

    help..

    a.

  • 2. Data: 2015-02-06 22:25:06
    Temat: Re: Jakie 32-bitowe MCU?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 lutego 2015 21:44:40 UTC+1 użytkownik Artur Miller napisał:

    > STM32... brak sensownych darmowych toolsów. gcc niby "da się", ale patrz
    > wyżej.

    Nie jest aż tak źle. Bardzo fajne intuicyjne środowisko projektowe masz tutaj:

    http://www.mikroe.com/mikroc/arm/specification/

    Za darmola możesz jechać na wersji demo do 8kB kodu wynikowego. A jak chcesz pełną
    wersję, to też cena jest sensowna ~300$.

  • 3. Data: 2015-02-06 22:54:30
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-06 o 22:25, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Za darmola możesz jechać na wersji demo do 8kB kodu wynikowego. A jak chcesz pełną
    wersję, to też cena jest sensowna ~300$.

    :(

    AVR32studio jest free... bez ograniczeń rozmiaru...

    @

  • 4. Data: 2015-02-06 23:53:04
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 lutego 2015 22:54:31 UTC+1 użytkownik Artur Miller napisał:

    pełną wersję, to też cena jest sensowna ~300$.

    > :(
    >
    > AVR32studio jest free... bez ograniczeń rozmiaru...

    No więc w czym problem? Akurat mikroc przypadło mi do gustu ze względu na bardzo
    fajne gotowe biblioteki do współpracy z różnistymi badziewiami zewnętrznymi. No ale
    cóż, jednym podobają się brunetki, innym zaś blondynki :))

  • 5. Data: 2015-02-07 00:06:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 06 Feb 2015 21:44:37 +0100, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:
    > PICów nie lubię jakoś

    Czemu? Architektura pic16 (oznaczana na układach jako pic18f*)
    faktycznie idałem nie jest (1/4 fosc cycle itp), ale pic32 to już
    mips, który nie ma nic wspólnego wstecznie z pic16. Microchip daje
    sporo darmowych narzędzi i bibliotek do wszelkiego rodzaju
    peryferiów.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-02-07 02:24:06
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 7 lutego 2015 00:06:32 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > mips, który nie ma nic wspólnego wstecznie z pic16. Microchip daje
    > sporo darmowych narzędzi i bibliotek do wszelkiego rodzaju

    Czytaj uważnie co Artur napisał głównym wątku. Być może nie zależy Chłopu na
    MIPS'ach, ino na tym co konkretnie opisał. RAM/FLASH/Peryferia i takie tam..
    Osobiście uważam, że Faceci z www.mikroe.com zrobili BARDZO przyjazne środowisko
    projektowe. Biblioteki są podparte przykładowymi schematami, nawigacja bardzo
    intuicyjna. Również mają wersję dla PIC'ów i AVR'ów.

    Jak ktoś nie lubi C (jak ja), mają też to samo w Pascalu.

    Moim zdaniem jest to coś w stylu RAD. Mnie się podoba !!

  • 7. Data: 2015-02-07 02:51:42
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-06 o 21:44, Artur Miller pisze:
> [...]
    > magazynu" Farnella kilku modeli mam obawy o sens tego działania.
    >
    > STM32... brak sensownych darmowych toolsów. gcc niby "da się", ale patrz

    NXP Na przykład z serii LPC15xx. koszt ze 20 zł.
    Toolsów jest sporo ale darmowe zazwyczaj trzeba troszkę zbudować i
    skonfigurować. Można też sobie kupić płytkę LPCXpresso za jakieś 100-150
    zł. Masz tam małą płytkę uruchomieniową i interfejs JTAG/SWD. Zakup
    płytki daje ci licencję na korzystanie z softu zrobionego na bazie
    Eclipse i gcc. Możesz programować i debugować programy bodajże do 512
    kB. Interfejs nie obsługuje OpenOCD, ale środowisko jest w pełni
    funkcjonalne i gotowe od razu do użycia. Osobiście wolę sobie zrobić
    środowisko sam na Eclipse + CDT + gcc + OpenOCD.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2015-02-07 07:59:54
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Cena byłoby fajnie gdyby była niższa niż 25zł za sztukę przy 256kB flash
    >
    > Do tej pory przystawiałem się do AT32UC3 Atmela, ale po "wycofaniu z

    Też próbowałem, ale nie mogłem znaleźć literatury.

    > STM32... brak sensownych darmowych toolsów.

    Keil uVision , Atollic TrueSTUDIO - darmowe do 32kB.
    CoCoox - darmowe bez ograniczeń.
    Kilka sensownych książek, również po polsku.
    witryna http://www.stm32.eu

  • 9. Data: 2015-02-07 10:46:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Feb 2015 17:24:06 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Czytaj uważnie co Artur napisał głównym wątku. Być może nie z=
    > ależy Chłopu na MIPS'ach, ino na tym co konkretnie opisał.
    RAM/FLASH/=
    > Peryferia i takie tam..

    Akurat picom trudno zarzucić brak peryferiów, ram czy flash
    (szczególnie tym 32 bitowym), stąd chciałbym usłyszeć rzeczywiste
    jego argumenty a nie domniemane Twoje.

    > Jak ktoś nie lubi C (jak ja), mają też to samo w Pascalu.

    Sorry ale dla mnie taki zestaw ("nielubienie" C i zajmowanie się mcu)
    trąci amatorszczyzną i wywołuje niesmak. Akurat w Twoim przypadku
    (wiem, że jednak robisz nietrywialne rzeczy) szczególnie to powoduje
    to u mnie dysonans poznawczy.
    Swoją drogą nie wiem co jest większą partyzantką: nielubienie C i
    zajmowanie się mcu, czy programowanie MIPSa w asemblerze, jak to
    jeden z grupowiczów tutaj z całą rodziną uprawia, choć dawno się już
    nie odzywa , ale pozdrawiam go serdecznie :-).

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-02-07 13:35:06
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-07 o 02:51, Mario pisze:

> [...]
    > funkcjonalne i gotowe od razu do użycia. Osobiście wolę sobie zrobić
    > środowisko sam na Eclipse + CDT + gcc + OpenOCD.

    Właśnie nad LPC się zastanawiałem... i jest jedną z następnych opcji.
    Tylko czy NXP nie zrobi czegos w stylu Atmela, że nagle procki zaczną
    znikać z rynku...

    tego chyba nikt nie wie

    @