  • 61. Data: 2023-10-20 15:23:45
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ale co tym przetwornicom ostatecznie przeszkadza, że przy tym samym
    > napięciu co jakiś czas sobie pomrugają przez chwilę? Zmiana w której
    > składowej prądu?

    Wynika to również z kompensacji. Po prostu, czasem diody dostaną ciut
    więcej napięcia i zaczynają źreć prąd, układ stabilizacji próbuje
    dziobnąć im ten prąd i wtedy mruga. Można to nawet nazwać zjawiskiem
    "interferencji" czasem jest to nawet "falowe" w sensie, że wpada w dziki
    rezonans, dokąd się nie uspokoi.

    Po prostu, prymitywne przetwornice są prymitywne a klasa diod, klasą
    diod. Może to być nawet spowodowane nieliniowością samych diod, gdzie
    każda zachowuje się inaczej (rozbieżność) i wystarczy kilka mV żeby
    sobie wzięła więcej niż pozostałe. One pracują często parami (nie
    szeregowo wszystkie) i wtedy też będzie mrugało.

    Kup lepsze i po kłopocie.

    Ja właśnie kupiłem inne/lepsze. Co ciekawe stare, które mi świeciły 2
    lata, zdechły z powodu upalenia jednej z diod. Z 2szt lampek złożyłem
    jedną, dla zabawy i zobaczymy kiedy padnie. One w ogóle pracują w
    warunkach krytycznych, gdzie dioda, pracując w "nominalnych" powinna
    świecić ok 100lat. Cóż, "zmowa producentów lampek" :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 62. Data: 2023-10-20 16:59:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > warunkach krytycznych, gdzie dioda, pracując w "nominalnych" powinna
    > świecić ok 100lat. Cóż, "zmowa producentów lampek" :)

    Półprzewodniki są na 25.

  • 63. Data: 2023-10-20 18:31:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 21:36, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Piękne! W sam raz dla wyborców partii obecnie rządzącej.

    Acoż poradzić na takie scriptum verbum :) Tak se wymyślili i tak czasem
    jest :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 64. Data: 2023-10-21 09:04:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > Acoż poradzić na takie scriptum verbum :) Tak se wymyślili i tak czasem
    > jest :)

    To akurat jest jasne. Nie cytować bzdur, wiedzę czerpać z podręczników i
    wykładów, nigdy z dziadowskich źródeł typu Wikipedia. Jeśli z Internetu,
    to WYŁĄCZNIE ze stron uczelni, można tam znaleźć mnóstwo rzetelnej wiedzy.

    P.P.

  • 65. Data: 2023-10-25 07:54:20
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V? (Otwierać szampana?)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.10.2023 15:23, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > sobie wzięła więcej niż pozostałe. One pracują często parami (nie
    > szeregowo wszystkie) i wtedy też będzie mrugało.

    Dzięki, ale wpadłem napisać że od soboty rano się dzieje! Nie pisałem
    zbyt pochopnie, bo myślałem że może PV w okolicy zaczęły pracować, ale
    mamy 5 dzień i nocne napięcie z 226-227V to teraz 231-232V. W ciągu dnia
    mocno stabilne 226V z rzadkimi i chwilowymi spadkami w okolice 220-221V.

    Co prawda załączenie obciążenia po mojej stronie, generuje relatywnie
    takie same spadki jak wcześniej ale mam nadal wtedy więcej niż 210V, a
    nie okolice 200V jak poprzednio.

    PGE wysłuchało moich próśb*? Już po dwóch tygodniach od zgłoszenia?
    Otwierać szampana? ;-)

    *u nich niestety skrzynka kontaktowa czy zgłoszenie telefoniczne, to jak
    czarna dziura. Ani potwierdzenia przyjęcia, ani czy się ktoś
    zainteresował...trzeba trzymać kciuki i patrzeć czy się coś zmienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 66. Data: 2023-10-26 20:49:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.10.2023 20:33, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Dodatkowo do Supla jest jeszcze bardziej megazaawansowana strona ze
    > scenami. Tam praktycznie można wszystko.
    >
    > https://scripts.supla.io

    Z tym wszystko bym nie szalał, chyba że wiesz jak:

    - da się sięgnąć w wyrażeniu "Warunek wykonania sceny" do stanów
    historycznych np. odczytać temperaturę 1h temu?

    - są warunki jak "temperatura się zmieni", "wzrośnie/spadnie
    poniżej",...a da się zareagować na zmianę trendu?

    - "Wyzwalacz sceny w oparciu o stan kanałów" działa dla czujnika
    temperatury? Edytor na stronie podpowiada, ale po sparsowaniu "Wyrażenie
    używa następujących kanałów: 16144." i zmianie temperatury na czujniku,
    dana scena się nie odpala :-?

    - jak skonfiguruje nawet jakiś bardziej złożony warunek wykonania sceny,
    to nadal tę scenę jakoś trzeba odpalić. Z braku innego wyzwalacza
    ustawiam "* * * * *", ale to powoduje wykonanie sceny N razy jak tylko
    warunek zostanie spełniony. A potrzebowałbym aby po pierwszym wykonaniu,
    warunek się zmienił - chodzi mi o osiągnięcie stanu a la bistabilnego -
    czekam na jeden warunke...jest! Odpalamy akcję. To teraz czekamy na
    drugi...Jest! Odpalamy akcję i wracamy do czekania na pierwszy...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 67. Data: 2023-10-26 21:23:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Z tym wszystko bym nie szalał, chyba że wiesz jak:
    >
    > - da się sięgnąć w wyrażeniu "Warunek wykonania sceny" do stanów
    > historycznych np. odczytać temperaturę 1h temu?

    Możliwe ale nigdy tego wyrażenia nie potrzebowałem. ZTCW to można nawet
    korzystać z danych pogodowych definiując datę. Sądzę że jest tam taka
    funkcja

    > - są warunki jak "temperatura się zmieni", "wzrośnie/spadnie
    > poniżej",...a da się zareagować na zmianę trendu?

    Oczywiście, sam tego używam.

> [...]
    > temperatury? Edytor na stronie podpowiada, ale po sparsowaniu "Wyrażenie
    > używa następujących kanałów: 16144." i zmianie temperatury na czujniku,

    Oczywiście.

> [...]
    > czekam na jeden warunke...jest! Odpalamy akcję. To teraz czekamy na
    > drugi...Jest! Odpalamy akcję i wracamy do czekania na pierwszy...

    Matko. Ja mam tak poustawiane zależności, że chyba byś nie ogarnął tego
    naraz :D

    Praktycznie zbudowałem sobie autonomiczny "system". Przykładowo:

    Przychodzę na działkę i otwieram drzwi altany i szopki z narzędziami. W
    zależności które drzwi otworzę pierwsze to wykona się scena a lub b.

    Podobnie jak wychodzę, system dokonuje sprawdzenia poprawności
    wszystkich urządzeń i jeśli jest OK, to mam powiadomienie że jest OK.
    jeśli nie, mam powiadomienie że coś nie domknąłem/wyłączyłem/włączyłem.

    U mnie głównym "czujnikiem" jest woltomierz akumulatora i w zależności
    od napięcia włączają się i wyłączają, pompy, kamery, siłowniki. Nie mam
    tam prądu z energetyki więc muszę pilnować drenażu akumulatora i
    temperatura, która włącza i wyłącza siłowniki, pompy itd.

    Ładowanie tego jest z PV+wiatrak.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 68. Data: 2023-10-26 21:29:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Z tym wszystko bym nie szalał, chyba że wiesz jak:

    Tutaj masz prtscr z moich scen/zależności/warunków itd
    https://i.imgur.com/sv3KWU3.png

    To tylko działka ROD i zabawka :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 69. Data: 2023-10-28 13:47:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.10.2023 21:23, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Możliwe ale nigdy tego wyrażenia nie potrzebowałem. ZTCW to można nawet
    > korzystać z danych pogodowych definiując datę. Sądzę że jest tam taka
    > funkcja

    Jest możliwość pobierania danych i ich parsowania przez getUrl. A dane
    historyczne można dzięki temu pobrać przez API supli np.
    https://scripts.supla.io/api/channels/{channel}/logs

    Analogicznie można dane pogodowe/cokolwiek skoro można wykonać zapytanie
    GET. Od biedy na serwerze może być logika, a dane przyjdą w parametrach
    przekazanych w zapytaniu...okrężna droga, ale w ten sposób można
    faktycznie powiedzieć że "niemal wszystko da się zrobić" ;-)

    > Oczywiście, sam tego używam.

    > Oczywiście.

    Ok, teraz już wiem że to powyżej spełnia "Wyzwalacz sceny w oparciu o
    stan kanałów" - tylko to nie jest czytelne tak od razu więc wyjaśniam że
    podaje się tam warunek np.

    {{(state({zasilanie_CO}).temperature >
    (state({powrót_do_pompy}).temperature + 2)) and not
    (state({zasilanie_CO}).temperature <
    (state({powrót_do_pompy}).temperature - 1))}}

    i scena wywoła się raz za każdym razem kiedy cały warunek zmieni stan
    między spełniony/niespełniony. W tym przypadku wykryje rozpoczęcie oraz
    zakończenie procesu ogrzewania CO z pominięciem defrostów. Nice! :-)

    > Praktycznie zbudowałem sobie autonomiczny "system". Przykładowo:

    Oby tylko w takim razie nie zaczął mieć kaprysów, bo inaczej Cię nie
    wpuści do tej altany :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 70. Data: 2023-10-28 14:16:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Jest możliwość pobierania danych i ich parsowania przez getUrl. A dane
    > historyczne można dzięki temu pobrać przez API supli np.
    > https://scripts.supla.io/api/channels/{channel}/logs

    Nawet na https://cloud.supla.org/ masz historię pomiarów do pobrania w csv.
    [...]
> [...]
    > między spełniony/niespełniony. W tym przypadku wykryje rozpoczęcie oraz
    > zakończenie procesu ogrzewania CO z pominięciem defrostów. Nice! :-)

    Możesz równie dobrze odpalić sobie sekwencję czasową (dodatkowa scena),
    że co 10* min sprawdzany jest stan i jeśli warunek jest spełniony to się
    odpala wtedy nie ma możliwości "pominięcia" zmiany stanu. Takie
    zabezpieczenie wyrażenia.

    Generalnie po kliknieciu w scenach "?" masz opisy jak definiować skrypty
    a jeśli masz większy problem to na forum są autorzy i chętnie
    odpowiadają...lub są już opisane takie zdarzenia. Wystarczy poczytać

    Domyślnie najniższą wartością jest 10min ale można skorzystać z
    https://console.cron-job.org i tam możesz sobie ustalić co minutę.

    > Oby tylko w takim razie nie zaczął mieć kaprysów, bo inaczej Cię nie
    > wpuści do tej altany :-D

    Do altany mam klucz a nie zamek szyfrowy...i alarm "dla mnie" jest w
    telefonie. Będąc na działce, praktycznie nie wyłączam tego, przy okazji
    mam test, że wszystko działa poprawnie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>