  • 51. Data: 2023-10-19 14:18:05
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.10.2023 o 14:12, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ten lokalny uziom musiałby mieć ułamek oma. Nierealne.

    To ma przewodzić prąd pomiarowy.

  • 52. Data: 2023-10-19 18:58:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 11:50, io pisze:

    > Dokładność 3F oznacza, że różnica wskazań między fazami o takim samym
    > napięciu może wynieść 1%, czyli nieco przybliżając, o tyle może się
    > różnić napięcie na różnych fazach gdy wskazania są jednakowe. 1% z 230V
    > to ile?

    Skąd takie myślenie? Dokładność pomiarowa to
    https://www.neonet.pl/slowniczek-pojec/dokladnosc-po
    miaru.html

    "Dokładność pomiaru to parametr, który określa zgodność wymiaru
    rzeczywistego z wynikiem podanym przez urządzenie pomiarowe. Z reguły
    podawana jest ona w pewnym zakresie - np. w przypadku kuchennej wagi
    elektronicznej wskazuje się dokładność pomiaru do 0,01 grama. Oznacza to
    występowanie granicy błędu pomiarowego, który może wynikać z różnych
    czynników - w zależności od tego, co jest mierzone i za pomocą jakiego
    urządzenia.

    Dokładność pomiaru nie jest określana przez wartości liczbowe. W
    przypadku tego parametru stosuje się ogólne nazewnictwo. Zgodnie z
    definicją wyróżnia się dokładność dużą, średnią lub małą.

    Jeśli w specyfikacji urządzenia w rubryce ,,dokładność pomiaru" wpisane
    są cyfry, to wskazują one na margines błędu gwarantowany przez
    producenta, a nie stopień dokładności pomiarowej. Nie jest to
    nieprawidłowe, choćby ze względu na fakt, że w przypadku wspomnianej
    wyżej wagi podanie liczby odpowiada stwierdzeniu, że sprzęt oferuje dużą
    dokładność pomiarową."

    Czyli rozmawiamy o dokładności pomiarowej w stosunku do urządzenia
    wzorcowego. W tym przypadku dla 3 różnych faz o takim samym napięciu, i
    pomiarze z tego woltomierza, napięcie będzie takie samo, bez różnic
    pomiędzy fazami.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 53. Data: 2023-10-19 19:24:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Skąd takie myślenie? Dokładność pomiarowa to...

    ... to co napisałem.

  • 54. Data: 2023-10-19 19:38:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    No to źle napisałeś :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 55. Data: 2023-10-19 21:36:54
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

> [...]
    > nieprawidłowe, choćby ze względu na fakt, że w przypadku wspomnianej
    > wyżej wagi podanie liczby odpowiada stwierdzeniu, że sprzęt oferuje dużą

    Piękne! W sam raz dla wyborców partii obecnie rządzącej.

    P.P.

  • 56. Data: 2023-10-19 21:43:39
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 14:18, io pisze:

    > To ma przewodzić prąd pomiarowy.

    Dokładnie przy standardowych 10MR miernika to będzie ok 23uA...
    więc gwóźdź 5" w kałuży wystarczy lub 2m drutu wbite w glebę.
    --
    pzdr, j.r.

  • 57. Data: 2023-10-19 21:59:59
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 19.10.2023 o 21:43, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Dokładnie przy standardowych 10MR miernika to będzie ok 23uA...
    > więc gwóźdź 5" w kałuży wystarczy lub 2m drutu wbite w glebę.

    Shit! Ale mnie zaćmiło.

    P.P.

  • 58. Data: 2023-10-20 10:09:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.10.2023 12:58, Rutkowski, Jacek wrote:
> [...]
    >
    > Możliwe że linia zasilająca jest długa i spadki są takie same
    > na N jak i na L1,L2,L3 natomiast coś innego w tym czasie się włączyło...

    Kiedyś zapytałem dlaczego czasami "miga" mi oświetlenie ledowe (chodzi o
    E27, GU10,...) - dostałem odpowiedź że mam ***jowe "żarówki", no może.
    Ale wtedy była to odpowiedź połączana z niskim napięciem w sieci. A
    teraz gdy mogę sobie to szybko kontrolować, to już nie jest takie oczywiste.

    Jest np. 210V i nic nie mruga. Jest 221V i nagle miga przez
    kilka/kilkanaście sekund po czym przestaje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 59. Data: 2023-10-20 10:20:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > oczywiste.
    >
    > Jest np. 210V i nic nie mruga. Jest 221V i nagle miga przez
    > kilka/kilkanaście sekund po czym przestaje.

    Nadal masz chujowe żarówki. Wynika to z pracy przetwornicy, która jest w
    tych żarówkach. Kupuj takie, gdzie sprzedawca podaje "niemruga" :)
    Np
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-gu10-led-2835-smd-
    10w-neutralna-biala-energooszczedna-nie-mruga-ccd-12
    300941120

    Właśnie kupiłem. Nie mrugają.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 60. Data: 2023-10-20 14:14:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.10.2023 10:20, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Wynika to z pracy przetwornicy, która jest w tych żarówkach.

    Ale co tym przetwornicom ostatecznie przeszkadza, że przy tym samym
    napięciu co jakiś czas sobie pomrugają przez chwilę? Zmiana w której
    składowej prądu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz