    From: yorgus <y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki ultrazoom
    Date: Wed, 12 Feb 2014 21:21:50 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 12 Feb 2014 08:18:53 -0800 (PST), XX YY <f...@g...com> napisał:

    > jest pewna optymalna l. zdjec ktorych zlozenie poprawia do wzrostu rozdzielczosci.
    > przy zbat duzej liczbie zdjec obraz zaczyna byc mniej rozdzielczy i ogolnie
    gorszy od zdjecia pojedynczego. rzykladem tegop jest wlasnie zdjecie ksiezyca zlozone
    z 200 pojedynczych zdec. jest ono gorsze od pojedynczego.

    > wg mojego doswiadczenia w warukach domowych , tymi dostepnymi programami stacking
    powyzej kilku zdjec przynosi pogorszenie jakosci. mnie sie potwierdza w praktyce
    gdzies ok 3 -4 zdjec . powyzej - widze juz degradacje obrazu.

    To zalezy od algorytmu stackingu. Przy prostym sumowaniu masz racje, bawilem sie
    kiedys w nagranie filmu full hd, dekompozycje tego na klatki
    i zlozenie obrazu np z 2000 klatek, w tym wypadku efekt jest gorszy od stackingu z np
    10 zdjec. Mam na mysli sytuacje ze robiac film tez moge przyzoomowac cyfrowo
    tak ze jeden pixel z filmu to ten sam pixel ze zdjecia (robilem to dla tego saturna,
    efekt jest wyraznie gorszy). Przyczyna wg mnie jest taka
    ze algorytmy kompresji miedzyklatkowej czy tez jpg gubia czesc informacji. W trybie
    zdjeciowym tym SX50 mozesz trzaskac rawy. Do ich wywowalnia musisz uzywac tego softu
    od canona, przynajmniej na szerokim koncu. Przyczyna jest taka ze ten obiektyw daje
    ekstremalne znieksztalcenia na szerokim koncu i wszystko jest prostowane
    przez software aparatu (co jest schowane przez software canona),
    wiec jak wywolasz rawa dla efektywnych 24mm jakims dcrawem to sie mozesz mocno
    zdziwic. Za to na dlugim koncu nie
    jest tak zle,
    warto tylko skompensowac abberacje chromatyczna. Istnieja jednak bardziej
    zaawansowane narzedzia do stackingu do osiagania subpixlowej rozdzielczosci
    i wtedu nie jest to takie oczywiste, stosunek sygnal szum rosnie jak pierwiastek z
    ilosci zdjec.
    Generalnie ten aparat ma troche inny zakres zastosowan niz lustrzanka z tele czy ze
    spacer-zoomem (mam tez lustrzanke), a na dlugim
    koncu przydaje sie jego b, dobra stabilizacja. Na szerokim koncu z reki mozesz zrobic
    zdjecie z 1 sekunda (mam trcohe takich zdjec z Tokio) podczas gdy na
    dlugim koncu wystarcza 1/10-1/15 sekundy.

    --
    pozdrawia
    yorgus