-
11. Data: 2011-11-21 13:39:18
Temat: Re: Jaki to ma zapłon?
Od: Jacek <n...@g...com>
W Brazylii używają portugalskiego a w Meksyku hiszpańskiego.
Też
mam wrażenie, że ten silniczek nie jest spalinowy tylko na sprężone
powietrze, ale i tak szacunek dla wykonawcy.
Jacek
-
12. Data: 2011-11-21 15:56:27
Temat: Re: Jaki to ma zapłon?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello J.F,
Monday, November 21, 2011, 1:22:06 PM, you wrote:
>>http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8&feature
=player_embedded
>>Dziadek zrobił silnik V-12 o pojemności 12 ccm.
>>Pytanie do Kolegów: jaki to ma zapłon? Nie widzę ani świec ani
>>wtrysku paliwa.
> Modelarskie silniki sa albo samozaplonowe i wtedy sie je poi eterem,
> albo na swiece zarowa i wtedy sa na metanol/nitrometan.
> Ale ten to mam wrazenie ze wcale nie ma zaplonu, chyba jest na
> sprezone powietrze.
> Nie wiem co za jezyk - brazylijski czy meksykanski, bo translator
> googla zawodzi :-)
> Ale "inyección de aire comprimido" jest podejrzane :-)
Przede wszystkim za powietrzem przemawia przekładnia rozrządu - jest
1:1:1
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
13. Data: 2011-11-21 17:31:40
Temat: Re: Jaki to ma zapłon?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
>> Ale ten to mam wrazenie ze wcale nie ma zaplonu, chyba jest na
>> sprezone powietrze.
>Przede wszystkim za powietrzem przemawia przekładnia rozrządu - jest
>1:1:1
Ale to morski diesel, a te czesto sa dwusuwowe :-)
Tylko wtedy jeszcze inna konstrukcje maja ... no i ciekaw jestem czy
jest dwusuwowa V-ka.
J.
-
14. Data: 2011-11-21 17:50:59
Temat: Re: Jaki to ma zapłon?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello J.F,
Monday, November 21, 2011, 5:31:40 PM, you wrote:
>>> Ale ten to mam wrazenie ze wcale nie ma zaplonu, chyba jest na
>>> sprezone powietrze.
>>Przede wszystkim za powietrzem przemawia przekładnia rozrządu - jest
>>1:1:1
> Ale to morski diesel, a te czesto sa dwusuwowe :-)
Ale one mają jeden zawór na cylinder - z tego co pamiętam...
> Tylko wtedy jeszcze inna konstrukcje maja ... no i ciekaw jestem czy
> jest dwusuwowa V-ka.
Ale po co mieliby tak robić?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
15. Data: 2011-11-21 18:27:18
Temat: Re: Jaki to ma zapłon?
Od: nazgul <x...@w...pl>
>> Tylko wtedy jeszcze inna konstrukcje maja ... no i ciekaw jestem czy
>> jest dwusuwowa V-ka.
>
> Ale po co mieliby tak robić?
>
nie wiem
ale jest w jednym urządzeniu u mnie w robocie
silnik detroit diesel V-6 (czy v8) 2-suw z blowerem.
w sumie V-ka miałaby uzasadnienie bo daję się dmuchawę między głowicami
a spaliny wychodzą na zewnątrz bloku.
-
16. Data: 2011-11-21 19:06:43
Temat: Re: Jaki to ma zapłon?
Od: Robek <r...@g...pl>
W dniu 2011-11-21 09:02, Jacek pisze:
> http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8&feature=p
layer_embedded
>
> Dziadek zrobił silnik V-12 o pojemności 12 ccm.
> Pytanie do Kolegów: jaki to ma zapłon? Nie widzę ani świec ani wtrysku
> paliwa.
> Jacek
W wypadku powyzej nie ma zadnego zaplonu, to tylko fajny model silnika
pedzony sprezonym powietrzem.
Robek