  • 1. Data: 2011-11-20 22:19:47
    Temat: Porysowano mi maske - polisa AC
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    Witajcie,
    nie konsultowałem tego faktu jeszcze z ubezpieczycielem, ale ktoś chamsko i
    z pełną premedytacją zarysował mi maskę na całej jej długości (do samej
    blachy). O łataniu i zabiegach tymczasowych nie ma mowy, kłania się
    lakiernik.
    Mam wykupioną polisę AC, zastanawiam się czy jest sens naprawy z AC -
    chociaż chętniej bym widział gotówkę od ubezpieczyciela.
    Auto ma 10 lat, towarzystwo PTU.

    Zastanawiam się na ile mogą wycenić naprawę i czy to w ogóle opłaca się
    naprawiać z AC. Możecie coś doradzić - skomentować?

    A5tu5

  • 2. Data: 2011-11-20 22:21:41
    Temat: Re: Porysowano mi maske - polisa AC
    Od: "PeterPan" <P...@w...pl>

    >z pełną premedytacją zarysował mi maskę na całej jej długości (do samej

    nastempnym razem nie zastaiwaj sąsiadów

    JC

  • 3. Data: 2011-11-20 22:23:28
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    Użytkownik "PeterPan" napisał w wiadomości grup
    nastempnym razem nie zastaiwaj sąsiadów

    Na jakiej podstawie stwierdzasz, że zastawiłem jakiegoś sąsiada?

    --
    A5tu5

  • 4. Data: 2011-11-20 22:53:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-20, A5tu5 <a...@v...pl> wrote:

    > Na jakiej podstawie stwierdzasz, że zastawiłem jakiegoś sąsiada?

    To Kolina - nie dyskutuj.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2011-11-20 23:05:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-20 22:19, A5tu5 pisze:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się na ile mogą wycenić naprawę i czy to w ogóle opłaca się
    > naprawiać z AC. Możecie coś doradzić - skomentować?

    Zgłoś szkodę, dostaniesz wycenę i wówczas zdecydujesz, czy naprawisz,
    czy jednak weźmiesz pieniądze (nie musisz naprawiać).

    Pamiętaj, że stracisz część zniżek z AC, ale nawet przy składce wyższej
    o te 200zł za rok pewnie nie odszkodowanie będzie wyższe.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-11-20 23:53:31
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    > Zgłoś szkodę, dostaniesz wycenę i wówczas zdecydujesz, czy naprawisz, czy
    > jednak weźmiesz pieniądze (nie musisz naprawiać).

    A nie zależy to przypadkiem od zapisów w umowie ubezpieczenia/OWU - np. od
    wybranego wariantu rozliczenia szkody?
    Jeśli w umowie miałby wybrany wariant serwisowy i zapisy o ustaleniu
    wysokości odszkodowania na podstawie przedstawionych faktur za naprawę to
    chyba opcja zastanawiania się co wybrać nie bardzo wchodziłaby w grę.
    I odwrotnie - gdyby wariant kosztorysowy w oparciu o wycenę TU to też nie ma
    co się głowić nad tym czy naprawiać czy nie...
    No chyba że umowa dopuszcza wybór już po wystąpieniu szkody, ale coś mi się
    nie wydaje - za wariant serwisowy zazwyczaj płaci się więcej już przy
    zawieraniu ubezpieczenia.

    W pierwszej kolejności - zajrzeć do umowy i poczytać.
    Ale przychylę się do przypuszczenia Liwiusza, że nawet utrata części zwyżki
    w AC może być korzystniejsza w tym przypadku.

    Pozdrawiam
    raB

  • 7. Data: 2011-11-21 11:09:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-20 23:53, raBar-bar pisze:
    > Jeśli w umowie miałby wybrany wariant serwisowy

    Mało prawdopodobne, skoro jest to "stary" samochód.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-11-21 16:32:57
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 22:19:47 +0100, A5tu5 napisał(a):

> [...]
    >
    > Zastanawiam się na ile mogą wycenić naprawę i czy to w ogóle opłaca się
    > naprawiać z AC. Możecie coś doradzić - skomentować?

    Jeżeli naprawa miałaby kosztować mniej niż składka AC - to pewnie można z
    własnej kieszeni, jeśli więcej niż składka, to dlaczego nie skorzystać?
    Po co płacisz to ubezpieczenie? By sobie zarabiał ubezpieczyciel?

    Piotr

  • 9. Data: 2011-11-21 17:18:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Woszczynski" napisał w wiadomości
    >Jeżeli naprawa miałaby kosztować mniej niż składka AC - to pewnie
    >można z
    >własnej kieszeni, jeśli więcej niż składka, to dlaczego nie
    >skorzystać?

    Z tym ze trzeba liczyc zwyzke skladki i to byc moze przez pare lat.
    I patrzac na to "chetnie widzialbym gotowke" - cos mi sie widzi ze
    kolega chce sprzedac auto.
    A jak sprzeda to kupi drugie i moze byc potrzeba pochwalenia sie
    bezszkodowoscia.

    >Po co płacisz to ubezpieczenie? By sobie zarabiał ubezpieczyciel?

    Np. na naprawde ciezki wypadek.

    J.

  • 10. Data: 2011-11-21 19:19:10
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2011 17:18:33 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > kolega chce sprzedac auto.
    > A jak sprzeda to kupi drugie i moze byc potrzeba pochwalenia sie

    Powiadasz "naprawdę ciężki wypadek"? To pytanie jak ciężki.. Bo taki bardzo
    bardzo, to wiesz.. św. Piotr wpuszcza do Nieba nie tylko tych co długo
    płacili AC (i w ogóle płacili) ;-)

    Nieco bardziej poważnie.. Jeżeli będziesz płacił przez całe życie składki i
    bał się wykorzystać ubezpieczenia jakby co by, to może się okazać że suma
    wpłat będzie oscylować w pobliżu ceny nowego auta (lub nowego starego),
    któregoi sobie nie kupisz, bo pieniądze przeznaczyłeś na ubezpieczenie..

    Piotr