  • Data: 2011-12-26 23:29:27
    Temat: Re: Jaki skaner do ... ?
    Od: "Zofia" <a...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Powinnaś wybrać skaner z automatycznym podajnikiem dokumentów, a jeśli
    > oryginały będą zadrukowane z obu stron, to także z dupleksem. Chodzi o to,
    > żeby włożyć stertę i iść na kawę.
    To nie będzie plik podobnych kartek do zeskanowania. Kartki będą różnej
    wielkości,
    A4 i mniejsze, różnej jakości. Czasami dwustronne.
    I dlatego interesuje mnie czy funkcja ScanGear byłaby dla mnie przydatna.
    Nadal nie rozumiem dlaczego jest ona tak skąpo opisana w Internecie.
    Spodziewałam
    się znaleźć jakieś przykłady, które ilustrowałyby jej zastosowanie, ale
    niczego takiego
    nie znalazłam.

    > Uwaga, w skanerach Canona jest beznadziejny OCR. Musiała być program kupić
    > osobno.
    Liczę się z taką możliwością.

    > 2. CCD są lepsze w dwóch przypadkach.
    > a) kiedy chodzi o dobre zdjęcie,
    > b) kiedy ważna jest duża głębia ostrości na przykład podczas skanowania
    > książki część druku przy zszyciu może nie przylegac do szyby. Ale jak
    > rozumiem to nie są Twoje przypadki.
    Książek raczej skanować nie będę. Ale z mojego doświadczenia wynika, że
    czasami
    jest kłopot z dokładnym przyleganiem pojedynczych kartek i podejrzewam, że w
    takich
    sytuacjach CCD ma także przewagę nad CIS.
    Właśnie zdałam sobie sprawę, że właściwie do tej pory miałam do czynienia
    tylko
    ze skanerami CCD (u siebie, u koleżanki, w pracy).

    W tej chwili rozważam 2 modele:
    - Canon Scan LiDE 200
    4800x4800 dpi, ma funkcję Scan Gear, ale jest CIS
    - Epson Perfection V33
    4800x9600 dpi, jest otwierany z boku i jest CCD
    Nie wiem na ile sprawdza się to skanowanie od razu do PDF z możliwością
    przeszukiwania
    treści, czyli, jak rozumiem, od razu przetworzonego na znaki. Czy ktoś to
    wykorzystywał?

    Pozdrawiam
    Zofia