  • 31. Data: 2010-04-22 19:11:34
    Temat: Re: Jaki serwer NAS (Nosz kur... reaktywacja)
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    Henry(k) pisze:

    > To jeszcze podpytam - dyski wstawia się sformatowane czy można włożyć goły
    > i sformatować w środku na ext3? Zarządza się tym tylko zdalnie? Widzę że to
    > ma serwer z php i sqlite... hmm... kusi...

    Zarządza się zdalnie. Do wstępnej konfiguracji (adres IP, hasło
    administratora) służy dedykowane oprogramowanie, które poprzez LAN
    wykrywa Celvina. Cała reszt administracji odbywa się przez przeglądarkę
    - łącznie z konfiguracją typu RAID (mirroring, striping JBOD) oraz
    formatowaniem. Ja kupiłem wersję z dwoma dyskami, więc przetestowałem
    tylko procedurę konfiguracji RAID i formatowania (oraz konfiguracji praw
    dostępu i aktywnych aplikacji), natomiast nie miałem okazji przetestować
    procedury wkładania nowych dysków.

    Zarządzanie jest tylko poprzez LAN - to urządzenie nie ma na zewnątrz
    portów monitora ani klawiatury. Natomiast można sie do niego zalogować
    przez SSH i wtedy jest dostęp do samego systemu operacyjnego
    (przykrojony Linux).

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    tel. 606 931 185
    http://www.roguski.eu

  • 32. Data: 2010-04-22 21:33:21
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    http://www.storagefocus.pl/testy-i-opisy-produktow/n
    etwork-attached-storage/serwery-nas-dla-domu-soho-te
    st-porownawczy

    Synology lub QNAP

    http://www.chip.pl/ranking/pamieci-masowe/dyski-nas

    GDZIES TAM na jakies stronie komputerowej byly testy porownawcze

    na allegro poszukaj po nazwach masz tego pelno

    bardzo fajne zabawki
    http://pclab.pl/art34470.html

  • 33. Data: 2010-04-22 22:30:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 21:11:34 +0200, Jakub Roguski napisał(a):

> [...]
    > portów monitora ani klawiatury. Natomiast można sie do niego zalogować
    > przez SSH i wtedy jest dostęp do samego systemu operacyjnego

    Dzięki. Taka poręczna skrzynka podpięta pod router to właśnie to czego
    potrzebuję. Tylko nie wiem czy nie wezmę czegoś z jednym dyskiem,
    a backupy będę robił jak do tej pory - okresowo na osobny dysk. Mirror
    to trochę nadmiar bo to tylko storage a nie do pracy - więcej będzie
    odczytów niż zapisów.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 34. Data: 2010-04-23 00:49:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-04-22, Henry(k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > a backupy będę robił jak do tej pory - okresowo na osobny dysk. Mirror
    > to trochę nadmiar bo to tylko storage a nie do pracy - więcej będzie

    Podobne rozwiązanie oferuje DNS-323 Dlinka.
    http://www.dlink.com.sg/products/?idproduct=147

    Chodzi natywnie pod linuxem i można to w prosty sposób uzupełnić i
    pokonfigurować.
    http://wiki.dns323.info/

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2010-04-23 06:24:33
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 08:49:57 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Podobne rozwiązanie oferuje DNS-323 Dlinka.
    > http://www.dlink.com.sg/products/?idproduct=147

    Nie podoba mi się że ma wiatraczek... jak bym to postawił w kąciku obok
    routera o się szybko zasyfi.
    Na razie zdecydowałem się na coś 1-dyskowego - 2 dyski w moich
    zastosowaniach to zbytek (jedyne na czym mi zależy to zdjęcia, a te mam
    ma lokalnym dysku i w aparacie zanim zrobię backup - więc i tak są
    bezpieczne; a striping to już w ogóle nie potrzebny przy NAS'ie).
    A służbowe rzeczy i tak archiwizuję w innym trybie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 36. Data: 2010-04-23 09:35:28
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-04-23 08:24, Henry(k) pisze:

    > Nie podoba mi się że ma wiatraczek... jak bym to postawił w kąciku obok
    > routera o się szybko zasyfi.

    Wymuszony obieg powietrza w tak zabudowanych/kompaktowych obudowach to konieczność,
    mnie się te
    obudowy w ogóle nie podobają.
    W NAS200 (linksys) dyski dosłownie się gotują, później ludzie muszą nadrabiać
    pomysłami:
    http://homecommunity.cisco.com/t5/Network-Storage/Fa
    n-Install-NAS200/m-p/194969
    żeby to jako - tako działało bez szkody dla dysków.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 37. Data: 2010-04-24 08:32:19
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 11:35:28 +0200, Tomasz Jakubowski napisał(a):

> [...]
    > http://homecommunity.cisco.com/t5/Network-Storage/Fa
    n-Install-NAS200/m-p/194969
    > żeby to jako - tako działało bez szkody dla dysków.

    Coś za coś...trzeba użyć wolniejszych dysków np. Samsung EcoGreen F2 - i
    tak w NAS prędkość transferu ma drugorzędne znaczenie jak puszczę to LANem
    do routera WiFi.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 38. Data: 2010-04-25 00:50:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-04-24, Henry(k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > tak w NAS prędkość transferu ma drugorzędne znaczenie jak puszczę to LANem

    Pewnie mam uprzedzenia, ale ja bym uzywał sprawdzonych firm a nie
    wolniejszych.

    Aproponiepos, nie przesadzasz troche z tym brudzeniem wentylatorow?
    Wymieniony Dlink robi "standby" jak z dysków przez pewien czas nic nie
    zasysa. Nie wiem jednak czy wentylatory tez wtedy są wyłączane.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2010-04-25 07:41:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 25 Apr 2010 08:50:43 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Pewnie mam uprzedzenia, ale ja bym uzywał sprawdzonych firm a nie
    > wolniejszych.

    Myślałem że czasy "sprawdzonych firm" już się skończyły - teraz można
    co najwyżej mówić o "sprawdzonej serii". ;-)

    > Aproponiepos, nie przesadzasz troche z tym brudzeniem wentylatorow?

    A tak jakoś mi się porobiło odkąd mam psa i jeszcze remont w mieszkaniu
    co pół roku (robimy po kawałku) ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 40. Data: 2010-04-25 18:29:49
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-04-23 11:35:28 niejaki Tomasz Jakubowski napisał:
> [...]
    > http://homecommunity.cisco.com/t5/Network-Storage/Fa
    n-Install-NAS200/m-p/194969
    > żeby to jako - tako działało bez szkody dla dysków.

    nie do końca jest to prawda
    że nawet powiem - bzdura

    mam nas200 od 4 lat (mniej więcej) miałem tam 2x750gb teraz mam 2x1,5tb -
    dyski nie sa może zimne - ale gorace też nie sa - gdy po określonym czasie
    nikt nie korzysta z dysków - wyłączają się - dodatkowo wiatrak może się
    wyłaczyć po określonym czasie od wyłaczenia dysków
    ja mam np ustawione 30 minut na dyski i dodatkowo 10 minut na wiarak - więc
    np w nocy - jest cisza

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl