  • 81. Data: 2013-11-12 17:48:01
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Nov 2013 17:23:54 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > No jedynie argument że spamem do mnie przemawia, ale tylko ten.

    Jednak zmieniam zdanie, nie przemawia do mnie. Co teraz spamerom
    przeszkadza binarnie spamować? I tak ten z googla od manuali całkiem
    spory post generuje i jakoś wszyscy żyją.

    --
    Marek

  • 82. Data: 2013-11-12 19:11:42
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jednak zmieniam zdanie, nie przemawia do mnie. Co teraz spamerom
    > przeszkadza binarnie spamować? I tak ten z googla od manuali całkiem
    > spory post generuje i jakoś wszyscy żyją.

    Ale on spami tekstowo, po ok. 80 kB, nie codziennie. Jakby każdy z nas
    zaczął po kilka mega, dzień w dzień, a nawet częściej, to już byłby kłopot.
    No, mógłby być.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 83. Data: 2013-11-12 19:39:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > mający wolne
    > pozarzynao
    > myśleć).
    >
    > Rozumiem, że strony www "przeglądają" też z wyłączonymi obrazkami...?
    > Ile tutaj jest takich osób? Moim zdaniem taka argumentacja tkwi
    > ciągle w ubiegłym wieku.
    > No jedynie argument że spamem do mnie przemawia, ale tylko ten.

    No to może i ja odpowiem. Tak, dość często strony www "przeglądam"
    (a nawet przeglądam) z wyłączonymi obrazkami. Nie że gdzieś coś
    specjalnie przełączam w przeglądarce -- po prostu kopiuję adres
    do lynxa czy linksa i czytam w konsoli. Bo jakiś łebmajster nie
    miał pojęcia na temat prawidłowej kompozycji tekstu i nie da się
    jego dzieła normalnie czytać (to znaczy niby się da, ale po co
    się męczyć). Albo strona jest tak stara, z czasów monitorów VGA
    i Netscape 1.0, a na moim panoramicznym monitorze wiersze małym
    fontem idą od brzega do brzega -- tego też tak nie warto czytać.
    Czasem nawet wszystko jest niby OK, ale ja wiem, że jeśli tekst
    jest długi, a ja chcę go właśnie *przejrzeć*, a nie przeczytać
    dokładnie, to tak będzie szybciej i efektywniej.

    Podobnie Usenet *przeglądam* tekstowym czytnikiem. I to się raczej
    nie zmieni. Po prostu nie mam zamiaru na tę czynność przeznaczać
    więcej czasu. A gdybym miał się wpatrywać w czyjś pstrokaty HTML,
    albo jakieś obrazki, to bym sobie w ogóle odpuścił na etapie
    przeglądania. I nic bym nie *przeczytał*. A nade wszystko bym nic
    nie napisał (co akurat niektórych by pewnie mocno ucieszyło).
    Czytnika nie zmienię, bo lepszego nie znajdę -- jak wybierałem
    w ubiegłym wieku, to ten był najlepszy. Coś się zmieniło? Chyba
    nie -- co te nowe potrafią, to widać choćby powyżej. Skoro nie
    radzą sobie nawet cytowaniem, to co tu się spodziewać, że wykonają
    bezbłędnie inne rzeczy.

    Teraz będzie argumentacja z bieżącego wieku. Jak ktoś chce z obrazkami,
    to może pisać na jakimś forum. A jak mu żadne z istniejących nie
    odpowiada, to niech stworzy własne. Mamy przecież XXI wiek, mamy
    Web 2.0, więc każdy może. A nawet powinien. Albo niech stworzy grupę
    w Google Groups, linkuje do Google Docs i promuje to Google Plus.
    Reformowanie i ulepszanie Usenetu się nie uda. Google próbował,
    cała portaloza próbowała -- wszyscy polegli.

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2013-11-12 19:40:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Ale on spami tekstowo, po ok. 80 kB, nie codziennie. Jakby każdy z nas
    > zaczął po kilka mega, dzień w dzień, a nawet częściej, to już byłby kłopot.
    > No, mógłby być.

    Jak się toto pojawiło i zaczęło zdradzać symptomy regularności, to od razu
    wsadziłem do kaefa. Już zdążyłem zapomnieć (a teraz sobie przypomniałem,
    że jak wsadzałem, to sprawdziłem IP nadawcy -- miał podany adres na placu
    Tahrir w Kairze; w tym samym czasie w radiu mówili, że tam jakąś rewolucję
    robią).

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2013-11-12 21:28:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 12 Nov 2013 18:39:26 GMT, Jarosław Sokołowski<j...@l...waw.pl>
    wrote:
> [...]
    > nie -- co te nowe potrafią, to widać choćby powyżej. Skoro nie
    > radzą sobie nawet cytowaniem, to co tu się spodziewać, że wykonają

    Mi raczej chodzi o to, aby post był powiązany z dokumentacja np.
    rysunkową a nie linkami które się ekspirują. Każdy czytnik, nawet te
    terminalowe, mają możliwość dekodowania binariów/załącznika, więc jak
    ktoś nie chce nie musi ich wyciągać, treść postu będzie widział.
    Moim.zdaniem ciągle opór jest "bo tak" i już.
    Ale ok upierać się nie będę.

    --
    Marek

  • 86. Data: 2013-11-12 22:27:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Mi raczej chodzi o to, aby post był powiązany z dokumentacja np.
    > rysunkową a nie linkami które się ekspirują.

    Co złego w relacyjnym potraktowaniu baz danych? To nowoczesne jest.
    A google zadba, by nic nie wyekspirowało. Bo to u jednego operatora
    będzie.

    > Każdy czytnik, nawet te terminalowe, mają możliwość dekodowania
    > binariów/załącznika, więc jak ktoś nie chce nie musi ich wyciągać,
    > treść postu będzie widział.

    "Nawet", a może i "zwłaszcza". Może sobie poradzić z załącznikami,
    a jak się dołoży jakiś skrypt, to sobie poradzi nawet z drobiowymi
    cytatami, co maja każdy wiersz rozwleczony na dwa ekrany. Tylko
    po co?

    > Moim.zdaniem ciągle opór jest "bo tak" i już.

    Tutaj jesteśmy w pełni zgodni! Usenet to nie jest coś, co jest
    niezbędnie potrzebne i niczym zastąpić się nie da. Ten polski,
    powstały w połowie lat 90, nawet nigdy takim nie był -- gdy się
    tworzył, to powody powstania (światowego) Usenetu w zasadzie
    już nie istniały.

    Stworzyliśmy coś, "bo tak i już" -- i to zostało, w zasadzie jest
    pewnym światowym ewenementem. Można tu wpuszczać w kapciach, jak
    do muzeum, i wszędzie dać tabliczki "nie dotykać eksponatów". Ma
    to jakiś sens, tylko trzeba mieć świadomość, że to rodzaj zabawy.
    Jestem za. Ale można też "zreformować" -- pisać obowiązkowo w HTML,
    z tapetami w kwiatki i avatarem w lewym górnym rogu. I z binarnymi
    załącznikami. Ale może wtedy od razu wybrać tego, kto zgasi światło.

    > Ale ok upierać się nie będę.

    Dzięki wielkie!

    Jarek

    --
    Kolorowych jarmarków, blaszanych zegarków
    Pierzastych kogucików, baloników na druciku

  • 87. Data: 2013-11-12 23:18:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > byłby
    > podnieść
    >
    > A co sami grupowicze o tym sądzą, przeszkadzałoby to komuś?

    Nie i basta
    binarki na wyznaczonych do tego grupach, _żadnych_ załączników poza nimi.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 88. Data: 2013-11-13 00:51:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 12 Nov 2013 22:18:53 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Nie i basta
    > binarki na wyznaczonych do tego grupach, _żadnych_ załączników poza
    nimi.

    Ale zdajecie sobie sprawę, że jesteście w mniejszości (Ty i Jarek)?
    Jak na razie 2 osoby się sprzeciwiły, milczenie pozostałej znaczniej
    większości traktuję jako apropatę binariów ;)

    --
    Marek

  • 89. Data: 2013-11-13 01:00:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Wednesday, November 13, 2013, 12:51:04 AM, you wrote:

    > Ale zdajecie sobie sprawę, że jesteście w mniejszości (Ty i Jarek)?
    > Jak na razie 2 osoby się sprzeciwiły, milczenie pozostałej znaczniej
    > większości traktuję jako apropatę binariów ;)

    To nie milczący sejm. Niestety, binaria na grupie oznaczałyby
    konieczność jej moderacji. A tego naprawdę nie chcesz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2013-11-13 01:09:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Ale zdajecie sobie sprawę, że jesteście w mniejszości (Ty i Jarek)?
    > Jak na razie 2 osoby się sprzeciwiły, milczenie pozostałej znaczniej
    > większości traktuję jako apropatę binariów ;)

    Ja sobie zdaję sprawę również z tego, że w ciągu ostatnich kilku lat
    ruch w Usenecie zmalał kilkukrotnie. A na niektórych grupach wręcz
    zamarł. Poszli sobie po angielsku. Z różnych przyczyn, może przestało
    się podobać, może co innego. Ja też się NIE *sprzeciwiam* niczemu --
    wiem, że to nic nie da. Będzie jak będzie.

    Jarek

    --
    Nie ogryźli kości, nie dopili wina
    Resztek jedzenia szuka pies pod stołem