  • 111. Data: 2013-11-13 20:58:05
    Temat: Re: Jaki serwer
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 13.11.2013 o 17:44 Marek <f...@f...com> pisze:

    > rok.
    > na tej
    > że
    >
    > Tak tylko ogólnie (nie żebym forsował bimarki) mam wrażenie, że oponenci
    > założyli, że dla każdego posta będzie binarka. Inicjując ten temat
    > binarek zakładałem, że max kilka tygodniowo. Przy kilkudziesięciu postów
    > dziennie nie byłoby to.cyba skala miażdżąca. Przecież i tak większość
    > tematów *tutaj* (z tą grupą wiąże ten temat jedynie) to są tematy
    > opisowe....
    > Ale ok, tematu nie ciągnę, powrócę z pytaniem za 20 lat, może się coś
> [...]
    Jestem przeciw, binarki zaśmiecą grupy i zwiększą retencję postów,ktoś kto
    chce coś pokazać ma wiele darmowych serwerów z obrazkami, sam także tak
    robiłem, rok spokojnie obrazki żyją, a czasami dłużej. Szansa że binarki
    na serwerach będą dłużej żyły jest znikoma, poza tym nadal
    są osoby które mają dostęp mniejszy niż 1Mb, np ja korzystam z łacza
    bezprzewodowego, binarki spowolnią znacznie szybkość czytania postów.
    Już poczta czy strony www z kupą obrazków czy flash-a dają nieżle popalić.
    Dlatego jestem na NIE.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 112. Data: 2013-11-13 21:00:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 13.11.2013 o 09:15 Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> pisze:

    > Trochę za późno na reformę USENETU. A szkoda.
    Ale to nie byłaby reforma tylko zarżnięcie go do reszty.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 113. Data: 2013-11-13 21:40:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-11-13 18:24, Jarosław Sokołowski wrote:

    > A próbował ktoś wysłać binarny załącznik do hierarchii pl.*? Z tego,
    > że nigdy takiej wiadomości tu nie widziałem, wnioskję, że wedle tego
    > kryterium cięte są równo z trawą. Czyli chociaż to by trzeba było
    > zmienić.

    Spróbujmy

    Włodek

  • 114. Data: 2013-11-13 21:59:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Wednesday, November 13, 2013, 8:52:18 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie zniknęło, tylko popsuli wyszukiwanie.

    Nie chodzi o wyszukiwanie. Masz post z jakiegoś wątku i wątek jest
    pocięty.

    [...]

    > Jednak poniższe rezultaty wyszukiwania powinieneś bez problemu zobaczyć:
    > https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topicsearchi
    n/soc.culture.polish/before$3A1991$2F01$2F01|sort:da
    te

    Sprawdzam też w ten sposób i tak samo są watki pocięte - pozostały
    pojedyncze posty, powyrywane z kontekstu, z cytatami z poprzednich ale
    już nie do odnalezienia :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 115. Data: 2013-11-13 22:01:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Włodzimierz,

    Wednesday, November 13, 2013, 9:40:57 PM, you wrote:

    [...]

    > Spróbujmy

    Dotarło ale bardzo okrężną drogą:

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 116. Data: 2013-11-13 22:03:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk w <5283e3d7$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    próbował napisać:

    > Spróbujmy
    >
    > [lublin.jpg]

    Na neostrada.pl pojawiło się i zaraz zostało usunięte z overview. Choć
    sama wiadomość cały czas jest dostępna po Message-ID. Na task i atman
    nie został ślad.

    Jarek

    --
    Nad naszą wsią przeleciał meteoryt
    Nad naszą wsią przeleciał, no i zgasnął

  • 117. Data: 2013-11-13 23:00:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej P. Wozniak napisał:

    > To to samo, tylko z innego punktu widzenia.

    No dobra, niech będzie, że z *zupełnie* innego punktu widzenia.

    > Wciąż działającym newsadminom nie zależy na tym, aby stracić posadę,

    To jest coś takiego, jak "posada newsadmina"?! Zawsze myślałem, że takimi
    sprawami zajmuje się przy okazji ktoś, komu płacą za inne Ważne Rzeczy.

    > więc nie da się nic zrobić, co mogłoby negatywnie nastawić ich szefostwo
    > lub samych użytkowników, a odcięcie licznej grupy oznacza liczne skargi
    > i narzekania.

    Jakoś nie zauważyłem, żeby ktoś specjalnie przejął sie narzekaniami
    użytkowników po zamknięciu news.gazeta.pl, news.onet.pl czy co tam
    jeszcze było a nie ma.

    [...]
    > Niby w jaki sposób i kto to ma zrobić? Jak przekonać komercyjnych
    > dostawców, żeby zrezygnowali z wymiany feedu z Google Groups?

    Czy pojęcie "komercyjny dostawca Usenetu" ma w tej chwili jeszcze jakiś
    sens? Czy w ogóle kiedykolwiek miało?

    > Przecież oni zarabiają m.in. na tym, że klienci płacą za możliwość
    > odfiltrowania tego ruchu.

    Teraz to już nic nie pojmuję. Za co płacą? Za feed (dostęp), to bym
    jeszcze rozumiał, ale za brak dostępu (odfiltrowanie)?

    > Co innego gdyby się udało nakłonić Google do sprzedaży całego archiwum
    > Usenetu.
    > Mało prawdopodobne, a jednak możliwe - w końcu Google zrezygnował
    > z takich cenionych usług jak Google Reader czy iGoogle.

    Grosza złamanego za to nie dam, ani się do żadnej zrzutki nie dołożą.
    Istnienie publicznego archiwum Deja miało sens. Ale wszelkie hipotetyczne
    płatne warianty są bezwartościowe.

    --
    Jarek

  • 118. Data: 2013-11-13 23:00:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Błąd. Jak to napisałem wcześniej, bramka już istniała i kupili ją razem
    > z serwisem Dejanews. Użytkownicy Dejanews oczekiwali, że bramka będzie
    > nadal działała, więc zrobili ją po swojemu.

    Błąd. Ja, użytkownik Dejanews nie oczekiwałem żadnej bramki. Nawet nie
    wiedziałem (w każdym razie nie pamiętam tego), że taka istnieje. Mogli
    sobie darować swoją robotę.

    > Problem jest, bo w Polsce własne serwery zwinęli również dostawcy
    > internetu, a w zamian nie pojawił się żaden niezależny dostawca
    > Usenetu, który by oferował usługi komercyjne w stylu Giganews czy
    > Supernews.

    Ale na czym konkretnie ten problem polega? Bo ja go nie widzę. Trzeba
    te istniejące chłodzić mokrą ścierką, bo się nie wyrabiają? Ten, o którym
    pisałem, polegał tylko na pewnym zamieszaniu i sam się rozwiązał. Jeśli
    coś w tej chwili bruździ, to nie brak, a nadmiar [pseudo]serwerów.
    A właściwie chodzi tylko o jeden.

    > Nie skończy się, tylko będzie niszowe. Zresztą już takie jest.

    Co będzie (jest) niszowe? Korzystanie z Usenetu, czy korzystanie inaczej
    niż przez port 119?

    > Podawanie samego Message-ID to nadmierne uproszczenie tak, jak nadmiernym
    > uproszczeniem jest podawanie adresu w stylu strona.pl - tego się nie da
    > kliknąć.

    Jedno i drugie da się kliknąć -- zależy to wyłącznie od konfiguracji
    używanego klikotronu.

    [...]
    > Potrafisz wymienić takie archiwa poza niekompletnym news-archive.icm.edu.pl?

    Nie potrafię, ale -- jak napisałem -- nie jest to dla mnie problem
    spędzający sen z powiek. Z news-archive.icm.edu.pl czasem korzystam.

    > Wiesz ile kosztuje dostęp do nich czy może znasz jakieś bezpłatne?

    Nie wiem ile kosztuje, ale to powinna być dla mnie bardzo istotna
    informacja. Bo skoro ktoś takie rzeczy sprzedaje, to z pewnością
    odpali mi działkę za to, co przez lata napisałem.

    > Przecież interfejs Google Groups w obecnej postaci już integruje własne
    > listy dyskusyjne Google i grupy dyskusyjne Usenetu. Czyżbyś pisał o czymś,
    > czego nie sprawdziłeś?

    Jeśli chodzi o FB, G+ i podobne, to tak. No ale jakoś nie mogę się
    powstrzymać przed pisaniem. Nie mogę być gorszy od innych.

    --
    Jarek

  • 119. Data: 2013-11-13 23:41:12
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marek <f...@f...com> w artykule
    l> pisze:

    > A co sami grupowicze o tym sądzą, przeszkadzałoby to komuś?

    Wszystkim, np. newsadminom. Nie zdajesz sobie sprawy ze skali
    dysproporcji między ruchem tekstowym a binarnym, więc Ci wyjaśnię,
    posługując się danymi z Wikipedii. Znany komercyjny dostawca Usenetu
    http://en.wikipedia.org/wiki/Giganews
    trzyma 3 lata binarek i 8 lat tekstu, co stanowi 9 petabajtów danych,
    z czego grupy tekstowe stanowią raczej wielkość rzędu promila, a nie
    procenta całości. Ruch na pojedynczej grupie binarnej bez problemu sięga
    kilku gigabajtów na dobę, tymczasem całe dostępne archiwum pl (od 1996 r.)
    zajmuje mniej niż 200 GB, co można sprawdzić na stronie archiwum:
    http://news-archive.icm.edu.pl/
    Dorzucenie rocznego archiwum jednej tylko grupy binarnej wymagałoby więc
    postawienia nowego serwera z co najmniej terabajtowym dyskiem. Za kolejny
    rok byłby potrzebny już nie pojedynczy serwer, a cała szafa...
    Wprowadzenie limitu na wielkość zmienia tylko rodzaj zapotrzebowania -
    zasoby trzeba będzie przeznaczyć na kolejkowanie i filtrowanie nadsyłanych
    śmieci.

    Powszechne dopuszczenie binarek w hierarchii pl oznaczałoby zatem kosztowną
    inwestycję, na co żaden właściciel się nie zgodzi, bo nie będzie miał z tego
    wymiernego zysku. W ostateczności osobiście zainteresowany usenetem
    właściciel - dostawca usług internetowych prędzej wykupi usługę u znanego
    europejskiego dostawcy, jakim jest Supernews, a pieniądze na to
    wygospodaruje kosztem zwolnienia dotychczasowego newsadmina.

    O tym, jak binarki szkodzą normalnym użytkownikom napiszę na pl.news.admin,
    dokąd robię crosspost i ustawiam FUT.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 120. Data: 2013-11-14 00:15:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 13 Nov 2013 22:00:00 GMT, Jarosław Sokołowski<j...@l...waw.pl>
    wrote:
    > Istnienie publicznego archiwum Deja miało sens. Ale wszelkie
    hipotetyczne
    > płatne warianty są bezwartościowe.

    No można zacząć archiwizować, np. chociaż pl.*
    Jakie warunki nalezy spełnić, żeby moc podlaczyc oficjalnie własny
    serwer nntp do pl.*?

    --
    Marek