  • Data: 2014-01-28 19:00:04
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    >W 2012 zarejestrowano w PL 312.076 nowych aut. Na koniec 2012 roku w
    >Polsce było zarejestrowane około 18.740.000 aut. Czyli z tego
    >wynikałoby
    >że każde auto zarejestrowane w ciągu roku zostało sprzedane półtora
    >raza. A to nie do końca prawda. ;-)
    >A tak naprawdę w 2012 zarejestrowano w Polsce 645.987 aut używanych.
    >Wychodzi że nowe auta to 32,57% kupionych aut. Czyli sporo. Nawet w
    >stosunku do wszystkich aut na drogach nowe to nie jest 1% tylko
    >~1,66%. ;-)
    >Tak naprawdę problemem polskich dróg jest masa starych aut a nie to
> [...]

    To nie jest zaden problem. Czesto omijasz samotne kola, bo sie urwaly,
    czy ktos ci bagaznik zmasakrowal i przeprasza, bo hamulce nie dzialaly
    ?

    No dobra, na pewno sie i to zdarza, ale to margines.

    A nawiasem mowiac - 312 tys aut o obecnosci na rynku powiedzmy 16 lat,
    plus 645 tys o obecnosci na rynku 6 lat
    (bo kupujemy 10 letnie) daje raptem 8.8 mln. Nawet przy wydluzeniu do
    20 i 10 lat wychodzi 12 mln.
    Cos tu jest nie tak ... czy przypadkiem czesc z tych aut nie jest juz
    dawno rozebrana na czesci ?

    >A takich co kupują nowe auta jest sporo. Ja na ten przykład dosłownie
    >2 tygodnie temu gdy okazało się że poprzednie auto zaczyna generować
    >duże koszty obsługi. Obejrzałem oferty tego co jest na rynku i ma 3-4
    >lata, po przeliczeniu kosztów podatku, przeglądu i wymiany na wszelki
    >wypadek tego co się zużywa, solidnego ubezpieczenia, że nie będę
    >raczej
    >pewny przebiegu etc. doszedłem do wniosku że wolę wziąć kredyt 50/50
    >kupić nowe auto z gwarancją.

    Jest to rozsadna kalkulacja i w miare wzrostu zarobkow mechanikow i
    skomplikowania aut bedzie coraz czestsza ... ale nowe klasy rodzinnej
    (vectra, passat) to jednak ze 100 tys kosztuje i nie bardzo jest na
    polska kieszen.

    J.